Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Luxaflex dicht omhoog trekken?

Hier vanmorgen een discussie over een Enorm Belangrijk Onderwerp: mag je de luxaflex (horizontale jaloezieën) omhoog trekken terwijl ze dicht zijn, dus terwijl de flapjes ofwel de ene, ofwel de andere kant op staan? Of is dat slecht voor de luxaflex en moet je ze eerst netjes horizontaal zetten?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Lijkt me niet handig

ze zitten dan gewoon niet in de goeie stand om opgehesen/ingeklapt te worden. t Lijkt me dat er dan spanning op de koordjes komt te staan. Waarom zou je ze dicht willen ophijsen, zoveel moeite is die ene handeling toch niet?

Tirza G.

Tirza G.

29-10-2011 om 18:19

Geen probleem

Gewoon doen. Rrrrang. Klaar.

Tirza

Vic

Vic

29-10-2011 om 18:29

Beter van niet

Ik doe het heel af en toe wel eens, en dan gaat er niets stuk, maar het is natuurlijk niet de bedoeling. Ik ken mensen die altijd heel erg bang zijn dat er iets stuk gaat, en die zouden bepaald nerveus reageren als je de luxaflex in de verkeerde stand omhoog trekt.

Altijd

ik doe het altijd....... geen idee dat dat niet goed was voor die dingen. Ze doen het toch al jaren, terwijl ze iedere dag op en neer gaan.

Altijd dicht

Ik ram iedere ochtend de luxaflex bij zoon op de kamer omhoog in standje gesloten. Raam los, hor naar beneden.
Iedere avond laat ik de gesloten luxaflex weer naar beneden mieteren. Ze kostten nog geen tientje per stuk en ik heb ze al een jaar of 6.
Ik zie ook geen probleem.

Oke, oke...

ga je gang!

Ik heb gelukkig geen luxeflex meer, vind het rotdingen om schoon te maken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.