Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lunchplek bij rijksmuseum?

In mei willen mijn man en ik een dagje zonder de kinderen naar het Rijksmuseum en dan daar in de buurt een lekkere (niet te dure!) lunch eten.

Heeft iemand suggesties? Het moet dus beloopbaar zijn, betaalbaar, maar wel gezellig/lekker... Ik heb ook een postcodeloterij-agenda met een aantal kortingsbonnen, maar ik heb geen idee over straatnamen in de buurt daar. Vandaar dat ik de vraag hier maar eens in de groep gooi!

Ik hoor jullie graag!

groetjes,
Jons

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bakkerswinkel

Beloopbaar, redelijk betaalbaar (niet goedkoop), ongelofelijk lekker en gezellig: http://www.debakkerswinkel.nl/amsterdam-zuid. Als het je toch te duur is zou je een pakje boterhammen van huis mee kunnen nemen om later op de dag nog op te eten en daar gewoon iets kleins nemen.

liora

liora

15-04-2013 om 15:53

Of goedkoop

In de Albert Cuypstraat een Roti scoren bij Nieuw Albina, vlakbij het Rijksmuseum.

Liora

Nou, vlakbij... op de fiets wel ja, maar als je net een paar uur door het Rijksmuseum hebt lopen sjokken is een wandelingetje naar de Albert Cuyp best nog een stukje. Aan de andere kant: het is wel betaalbaar en reuze Amsterdams, Jons, dus als je veel puf hebt dan is het het overwegen waard.

Het goedkoopst, is om bij de nabijgelegen Albert Heijn (loop richting Concertgebouw) wat broodjes en drinken te halen en neer te zakken op zo'n bankje op het Museumplein. Dat is ook dichterbij dan de Bakkerswinkel. Maar niet zo leuk.

Als je vanaf het Rijks naar het Concertgebouw loopt dan heb je tegenover die AH die ik net noemde ook een lunchroom zitten op de hoek Van Baerlestraat/Willemsparkweg. Die heet Small Talk. Geen idee over de kwaliteit noch over de prijs, wel weet ik dat die zaak daar al meer dan 20 jaar zit.

En op het Museumplein zelf is volgens mij ook nog e.e.a. aan eterij te krijgen.

En wat straatnamen betreft: kijk gewoon even met GoogleMaps. Staan op die kortingbonnen ook postcodes? Dan kan je vrij snel zien wat er wel en niet ongeveer in de buurt ligt en dan verder kijken. Ik heb nu trouwens zelf even gekeken en zie dat er ook een Bagels & Beans in de Van Baerlestraat zit vlakbij het Museum.

Veel plezier!

Temet

Boterbloem

Boterbloem

15-04-2013 om 18:28

Vrolijk

Naast het Zuiderbad, vlak achter het museum zit cafe Vrolijk, ook een prima lunchplek!

Mussie

Mussie

15-04-2013 om 20:59

Ja hoor temet

Ja hoor, small talk zit er nog. En daar tegenover zit ook een lunchtentje, waarvan ik de naam kwijt ben maar die heeft ook lekkere broodjes. Maar als je nog iets verder de willemsparkweg inloopt, kom je langs Pasteuning ( geloof ik) en daarin je ook heerlijke broodjes halen. Nog een paar stappen naar rechts en je zit in het Vondelpark. dan eet je ze daar lekker op. Als het weer tenminste mooi is.

Bij mooi weer

Of bij mooi weer een zalig broodje halen bij Scala Della Pasta en door het Vondelpark wandelen?

Vic

Vic

16-04-2013 om 09:38

Lekker broodje mee

Als je ergens gaat lunchen ben je toch minimaal 25 euro kwijt met zijn tweeën. Ik zou een lekker broodje meenemen en een flesje water, en dan 's middags koffie met (appel-) taart doen in een leuk tentje.

Petra Kappers

Petra Kappers

16-04-2013 om 15:14

Smaal talk bleh

Ga in ieder geval NIET naar Small Talk, tenzij je ene ranzige uitsmijter zoekt.
Het Concertgebouw heeft ook een prima café, maar dat vind je misschien niet cosy genoeg. Vrolijk is een goede, en echt heel dichtbij Rijks. Voor een lekker broodje zou ik inderdaad naar Scalla della Pasta gaan, of misschien naar Renzo's en dan bij mooi weer buiten opeten. O ja, Cobra zou ik ook overslaan. Ook heeel fijn is Valerius op de hoek van de Valeriusstraat en de Banstraat. Alleen maar locals daar!

May

May

16-04-2013 om 15:18

Gewoon: op het museumplein

staan stalletjes met broodjes, niet goedkoop maar ook niet overdreven duur en wel lekker. Als het mooi weer is, kun je er heerlijk buiten zitten..

liora

liora

16-04-2013 om 19:01

Ehh

Vrolijk goeie tip, Small Talk heel duur en slecht, Renzo heel duur en goed, Valerius afschuwelijk duur.
En AC-straat lijkt me net zo ver als Bagels & Beans...

Leidseplein?

Het leidseplein is niet al te ver. Aan die kant zit ook vanalles en er zit best iets redelijks tussen.

Grenouille

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.