Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Sanne

Sanne

30-05-2013 om 11:44

Lunchideetjes?

Morgen 2 vriendinnen voor de lunch bij mij.

Ik wil niet heel ingewikkeld doen, heb ook niet veel tijd voor de voorbereiding, maar wie heeft (dus simpele) leuke lunchideetjes? Dus iets anders dan een boterham met kaas .

Alvast bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

30-05-2013 om 11:53

Salade van aardappels

klaar in 5 minuten.

nodig: een zak mini krieltjes, een pakje ham, een pakje salami, een zakje rauwkost, een bakje hamprei salade.

prik gaatjes in de zak mini krieltjes en verwarm 5 minuten in de magnetron.
knip de ham en de salami in blokjes. (dat gaat prima als je het hele stapeltje plakjes gewoon zo oppakt en dan gaat knippen)
Mik alle koude ingredienten in een schaal en meng, dan doet je magnetron PING!!!! en doe je de warme aardappels er bij. Mengen en klaar.

-Flupke-

-Flupke-

30-05-2013 om 13:43

Ik zou

gewoon wat eitjes koken, sla, komkommer, tomaatjes erbij,lekker broodjes gezond! Vers sapje erbij.... hmm gezond!

amk

amk

30-05-2013 om 14:03

Flupke

dat is toch niet 'anders' dat zijn gewone boterhammen waar je weer allerlei zooi vanaf moet halen.

bibi63

bibi63

30-05-2013 om 15:25

Leuk, lekker en niet moeilijk

Koop een turksbrood. Doe hem even in de oven (wordt'ie errug lekker van). Snijdt hem overdwars doormidden en beleg met gerookte zalm en een dressing van half mosterd, half honing, beetje mayo (yogonaise gebruik ik altijd), peper, zout, dille, beetje sinaasappelsap. Besmeer de zalm hiermee en evt. nog afmaken met wat pijnboompitjes en rucolo. "Deksel" er weer op en in punten snijden.
Gr. Bibi

angel3

angel3

30-05-2013 om 16:08

Soep

Soep. En lekkere salade. Smoothie erbij. En zon bol oerbrood van de appie of hoe heet dat....?

Haringsla

Salade van haring, bietje(s), zure appel (alles in blokjes) flinke kwak zure room, bieslook en peper. Koude gekookte aardappel erdoor kan ook maar daar ben ikzelf toevallig niet zo dol op, en voor rauwe ui geldt hetzelfde.

Groeten,

Temet

Sanne

Sanne

31-05-2013 om 21:07

Allemaal bedankt en ...

ik heb Bibi's turkse brood met zalm gemaakt. Heerlijk! Bedankt.

Ook de anderen bedankt voor de andere tips.

Nog wel een tip voor mensen zoals ik die geen ervaring hebben met het opwarmen van Turks brood: er stond bij mij op 3-5 min, maar 5 min was te lang (eerlijk bekennen: ze lagen nog iets langer in de nog warme oven).

Ze waren toen keihard. Dus beter korter doen en even checken dat ze niet te hard worden.

Gelukkig had ik nog een helft.

En wat de zalm betreft: volgende keer doe ik extra zalm. 1 plakje was wat weinig vond ik zelf (brood is toch vrij dik). Wat doe jij Bibi?

bibi63

bibi63

31-05-2013 om 23:44

Leuk sanne

Leuk dat je het turkse brood hebt genomen! Ik had het brood vers van de turkse bakker, dus niet in plastc en dus ook geen verdere beschrijving. Dus op eigen inzicht oven niet te heet gezet, 150 gr kfzo en er maar heel evenin, alleen de korst moet heel even warm worden, dat is genoeg om het brood extra lekker te maken. En natuurlijk lekker veel zalm.........
Gr bibi

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.