Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Annet

Annet

14-07-2013 om 12:44

Lunchen tijdens verjaardagsfeestje in de omgeving van binnenhof

Vrijdag gaan we op pad voor zoons laatste kinderfeestje (groep 8). We beginnen om 11.00 uur bij Escher in het Paleis, willen waarschijnlijk tussendoor lunchen en daarna terug naar Escher. Het gaat om totaal 8 personen. Ik wil liever geen McDonalds of iets dergelijks.
Wie weet iets leuks en betaalbaars voor ons groepje?
Het zijn jongens in de groei, één sandwich is niet genoeg het gaat over den haag

Escher

Volgens mij kun je ook wel wat eten bij Escher in het museum zelf. Onderin zit een soort tearoom.

Wat tips

Echt Haags en lekker ruim is Dudok. Heerlijke dingen hebben ze daar. Je kunt online op de kaart kijken of het een beetje binnen je budget past. Wat ook kan is bij V&D eten, de Hema (boven), Eazie (Oosterse maaltijden, snel klaar maar niet goedkoop, wel enorm lekker), Bakker Bart (heeft een zitgedeelte, lekkere broodjes en zeker betaalbaar), Bagels&Beans.........nou ja, er zit dus genoeg

Tigress

Tigress

14-07-2013 om 13:09

Link

http://www.eet.nu/den-haag/lunchrooms

Voor adressen dichbij het Lange Voorhout kun je google maps misschien erbij nemen. Hou er wel rekening mee dat het meestal wat duurdere zaakjes zijn in het centrum van Den Haag.

Fiorucci

Fiorucci

14-07-2013 om 13:21

Hmm...

Als een sandwich niet genoeg is, wordt het wel erg begrotelijk, ze vragen rustig 6,50 per stuk in de lunchrooms in het Centrum. Ik zou me neerleggen bij MacDonalds of richting Chinatown een bar zoeken met noedels en sushi. www.eazie.nl bijvoorbeeld. Kun je al voor vijf euro heerlijk en gezond eten.

Vic

Vic

14-07-2013 om 13:51

Scally's

Wij hebben met een bedrijfsuitje heerlijk geluncht bij Scally's in Den Haag. Wij hadden een op maat gemaakt arrangement met verschillende broodjes, scones en room en thee etc. voor 12,50, dus een simpel broodje en een frisdrank lijkt me ook niet zo duur. Ik weet niet of het in de buurt is van Escher

Dit pannenkoekenrestaurant zit ook in het centrum:
http://willspancakehouse.com/

Annet

Annet

14-07-2013 om 20:18

Wow, wat veel suggesties

Ik ken Den Haag slecht en had me niet gerealiseerd dat het centrum zo dichtbij was.

Zoon is vandaag mee met een uitstapje van vriendje. Morgen ga ik alle opties met hem doornemen. Het Chinees eten vindt hij vast heel aantrekkelijk. Dat vindt hij lekkerder dan frietjes.

Alternatief is nog lunch meenemen en dan eten ergens aan de Lange Voorhout. Of is er een betere plek in de buurt?

Annet

Meegenomen lunch kun je natuurlijk perfect opeten op het Binnenhof! Bankjes genoeg of lekker op de trap van de Ridderzaal. Er is daar altijd wat te zien met alle toeristen en zakenlui die er rondlopen. En erna natuurlijk een ijsje bij de ijscoman die daar staat

Fiorucci

Fiorucci

15-07-2013 om 08:34

Ja hoor

Je kunt lunchen aan het Lange Voorhout, met mooi uitzicht op de Hofvijver en het Torentje natuurlijk.. Dan een ijsje op het Binnenhof.

amk

amk

15-07-2013 om 09:58

Eruit en er in?

Zo groot is dat museum niet. Met de klas doen we dat op een ochtend. Met de tram heen en weer. Na ongeveer 1.5 a 2 uur heb je alles wel 2x gezien en gedaan.

Dat dacht ik ook al

De meeste kinderen hebben binnen twee uur daarbinnen alles wel gehad wat ze interessant vinden. En inderdaad, er zit een soort tearoom in de kelder, maar erg veel maagvullends is daar niet te krijgen. Ik zou mikken op een van de andere suggesties.
Overigens vinden wij dat museum wel ontiegelijk leuk.

Annet

Annet

15-07-2013 om 14:33

Twee uur museum is lang zat

Ik zag dat op het Binnenhof weinig schaduw is bij de bankjes (lang leve google maps). Ik denk dat we gaan voor lunch op Lange voorhout en ijs op Binnenof.

Dan nog een soort rondleiding rondom het Binnenhof (door Papa die dit gebied wel kent) en weer terug naar huis met tram en auto.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.