Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

zebra

zebra

12-09-2016 om 21:02

lunch die niet teveel plek mag innemen

hiermee bedoel ik geen grote broodtrommel want die past niet in de schooltas (tablet en dikke boeken mee) . Maar hoe kun je nog meer een aantal boterhammen meenemen zonder dat ze geplet raken tussen de schoolboeken? Vandaag had zoon geen lunch mee maar kocht iets in de kantine, maar om dat nu 4 of soms 5 dagen per week te doen vindt hij nogal prijzig. Hij wil dus wel een lunch van thuis meenemen maar dat past niet in zijn tas.
Een vriendin stelde voor om brood in plastic zakjes te doen, die stop je makkelijk ergens tussen, is ook zo maar of dit dan nog zo smakelijk is?

zebra

zebra

12-09-2016 om 21:05

geen kluisjes

er zijn op school geen kluisjes aanwezig anders was het iets makkelijker. Op sommige dagen heeft hij maar 1 boek (wel dik) mee en de tablet, dan past er vast nog wel een kleine lunchbox bij, maar op andere dagen moeten er meer boeken mee en dat wordt lastig, zeker bij een puber die een grote hoeveelheid eten naar binnen kan werken.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

12-09-2016 om 21:05

Extra tas?

Kan hij niet een extra plastic tas of zo'n linnen schoudertas meenemen voor zijn lunch en die als hij leeg is in zijn gewone tas stoppen?

Inanna

Inanna

12-09-2016 om 21:07

platte broodtrommel

Mijn zoon heeft een platte broodtrommel, dat paste bij hem wel in zijn tas. Geen idee of jouw zoon daar plek voor heeft natuurlijk.
Dit is die die zoon heeft: http://www.vrijbuiter.nl/kampeerartikelen/campingservies/mepal-take-a-break-flat/?gclid=COm1ttvCis8CFUORGwod2XEFLw

Ik had overigens vroeger zelf mijn brood in plastic zakjes en dat ging ook best. Ik heb hier geloof ik ook wel eens wat gelezen over herbruikbare zakjes, misschien is dat wat.

zebra

zebra

12-09-2016 om 21:13

ga zeker eens kijken

die zien er goed uit, al heb ik zelf ook wel een redelijk platte brooddoos van tupperware. Maar zoon twijfelt of hij die in zijn tas krijgt.
Het idee van Dendy is ook een optie idd.

ehm...

een grotere tas lijkt me de meest voor de hand liggende oplossing.

hier

Ook veel boeken/schriften/werkboeken (soms voor wel 7 vakken op een dag, dus…) maar ook altijd een grote broodtrommel (met pakje melk en 6 boterhammen) een dopper en een appel. Het kàn!

zebra

zebra

12-09-2016 om 21:46

grotere tas

zou zeker een optie zijn als de huidige versleten zou zijn. Maar die heeft hij nog maar sinds vorig jaar dus vervangen is voorlopig niet aan de orde.

Ik heb zojuist 2 herbruikbare lunchzakjes besteld die hierboven genoemd werden. Heb er veel positieve reviews over gelezen, alleen nog paar dagen wachten tot ze in huis zijn.

marie

marie

13-09-2016 om 10:12

broodtrommel boven de boeken?

Hoe hoog is de tas van zoon? Komen boeken allemaal tot bovenin?
Zo niet, dan kan de broodtrommel toch boven de boeken?
Kwestie van boeken van hoog naar laag in tas stoppen. Boven de lage boeken past vaak nog prima een broodtrommel.

Ander vraagje - hoe neemt hij zijn gymspullen mee?

broodtrommel

wij hadden een herbruikbaar lunchzakje gekocht vorig jaar, maar uiteindelijk niet vaak gebruikt want de broodjes worden helemaal geplet net als bij plastic zakjes.

mijn dochter heeft het liefst een 'opvouwbare' lunchtrommel mee. In het begin is ie groot maar je kunt hem inklappen als hij bijna leeg is. dan neemt hij weinig ruimte in. brood wordt niet geplet, en de trommel is toch enigszins flexibel.

ik heb de eerste destijds op vakantie in Noorwegen gekocht, en een paar maanden geleden een set in China besteld via internet. Bijvoorbeeld:

https://nl.aliexpress.com/item/Silicone-Collapsible-Portable-Lunch-Box-Bowl-Bento-Boxes-Folding-Food-Storage-Container-Lunchbox-for-Outdoor-Travel/32710770593.html?spm=2114.48010308.4.157.1kkIfv

zebra

zebra

13-09-2016 om 16:45

Marie

weet niet hoe hoog de tas is, is een rugzak van dat bekende merk (ben de naam ff vergeten). Hij heeft vanochtend dan toch nog een klein doosje meegenomen maar daar kunnen hooguit 4 boterhammen in, is wel wat weinig voor een grote eter.

Gymmen doen ze niet meer dus die spullen hoeven niet mee.

Charis

Charis

13-09-2016 om 18:02

Action

Zoon heeft hier zo'n platte broodtrommel van Action (kost 52 cent). Maar hij is een kleine eter die aan twee boterhammen en een stroopwafel genoeg heeft. Ik weet niet hoe dat voor jou zoon is, maar veel meer past er ook niet in.

http://www.thebudgetblog.nl/beauty/shoplog-%E2%99%A5-action-etos-kruidvat-hema/ (even naar onderen bladeren)

Charis

Charis

13-09-2016 om 18:02

Ik lees dat hij een grote eter is Misschien kun je er een paar kopen die hij vespreidt over zijn tas?

Juno

Juno

13-09-2016 om 23:44

Paar opties

Grotere rugzak kopen. Zonde, want je hebt er net eentje. Je kan ook je verlies nemen en deze op MP zetten.
Kind geplet brood laten eten, want in boterhamzakjes.
Een opvouwbare doos kopen, al wordt het daarin ook enigszins geplet. Ik heb twee van dat soort dozen.
Geld uitgeven in de kantine.
Kind honger laten lijden.
Klein koeltasje aanschaffen. Ik heb piepkleine koeltasjes waar een flinke saladebak in kan, fruit en nog wat drinken. Als ik het economischer inpak kan er meer bij. Eentje kreeg ik ooit bij de Markthal, het is echt een handig dingetje. Hierin zouden ook van die herbruikbare boterhamzakjes kunnen, gaat kind 's ochtends met een tweede tas de deur uit en die tas krijgt in de loop van de dag steeds minder volume. Hij zou het zelfs in zijn jaszak kunnen frommelen wanneer hij naar huis gaat.

die opvouwbare broodtrommel zag ik

vorige week bij de Flying Tiger winkel in Den Bosch. Leek wel handig. Wij vriezen vers gesmeerd brood in en dan plet het niet zo. Zoon neemt dan 4 of 6 sneden mee( is meestal vroeg uit en luncht dan nog een x thuis )

Hier

Weigert de puber sinds de eerste om een broodtrommel mee te nemen. Neemt inderdaad te veel plek in en is suf. Heb toen zo'n wasbaar zakje gekocht maar daar kunnen maar twee boterhamen in. Dus gaat het brood toch maar mee in een plastic zakje. Volgens mij stopt ze dat in het voorvak van haar Eastpak.

zebra

zebra

15-09-2016 om 16:08

inmiddels

heeft hij te horen gekregen dat sommige boeken niet elke keer meegenomen moeten worden dus daardoor is er wel iets meer plek in de tas voor een kleine of iets grotere brooddoos. En de herbruikbare lunchverpakkingen houden we nog even achter de hand, die kwamen gisteren aan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.