Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lunch

De situatie: ik werk iedere ochtend 4 uurtjes. In die tijd gebruik ik lunch, die neem ik zelf mee van thuis, ik kan namelijk niet van mijn plek.
In de avond maak ik altijd de lunchpakketjes voor de dag erna. Alleen: ik heb geen inspiratie meer. De boterhammen met kaas komen mij de neus uit!
Wat eten jullie tijdens lunch en wie heeft ideetjes voor mijn lunch....

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

13-07-2012 om 11:41

Rijstsalade

en pastasalade ter afwisseling. Mijn man eet vaak brood met kaas, en roostert dit in het broodrooster op z'n werk. Als je een waterkoker tot je beschikking hebt, kun je ook eens noodles meenemen. Ze hebben hele lekkere varianten.

Anienom

Anienom

13-07-2012 om 12:33 Topicstarter

Lekker

Ik heb ondertussen al wat recepten voor salades opgezocht. Noodles heb ik inderdaad al eens meegenomen. Helaas geen broodrooster.

bibi63

bibi63

13-07-2012 om 13:44

Ook een lekkere salade (lekker eiwitrijk....)

Ik maak soms een salade van:
stukje rijpe advocado, wat gerookte zalm of gerookte kipfilet, cherry tomaatjes, handje rucola sla en evt. wat ongezouten gemengde noten. Ik doe er dan een beetje cocktailsaus door, kan ook andersoortige dressing natuurlijk.
Erg lekker.
Gr. Bibi

Tortilla

Tortilla besmeren met Philadephia, 2 plakjes kipfilet, fijngesneden (tros/roma)tomaatjes, rucola erop. Het geheel oprollen en in de koelkast omwikkeld met folie.

Op je werk snij je er dan plakjes van en je hebt een heerlijk smakelijke en supereenvoudige hap.

Anienom

Anienom

15-07-2012 om 22:06 Topicstarter

Lekker

Lekker allemaal! Morgen begin ik met spaghetti carbonara, en de rest van de week kom ik ook wel door met deze tips

Wrap met zalm

Wrap insmeren met knofloofboter/creme, sla of verse spinazie en dan gerookte zalm. Zalm kruiden in je eigen smaak. In alumimium rollen en heerlijk voor de lunch.

Koude pasta met tortillia pasta en tonijn.

Groet Charlotte

Wat ik vaak doe,

Is bijvoorbeeld een paar koude kippenpootjes meenemen, of een restje nasi, vind ik koud ook heel lekker.

Een restje van chilli con carne in een wrap met wat zure room en geraspte kaas.

Een broodje of boterhammen naar keuze, kruidenroomkaas erop, wat sla, gerookte zalm en een beetje honingmosterd of mosterd-dillesaus erop, deze neem ik dan mee in een bakje en doe ik pas op het werk erop.

Eitje bakken, bacon uitbakken, alles laten afkoelen, op brood doen, plakje cheddar erop.

Als het erg warm is neem ik ook wel gazpacho mee in een termosfles, en dan in een bakje, klein gesneden, komkommer, tomaat en paprika.

Dit schiet me als eerste te binnen als ik denk aan lunch op mijn werk.

Smakelijk

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.