Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

liora

liora

22-11-2011 om 21:38

Luizenvraag

Hallo,

Vrijdag had zoon 1 luis, vermoedelijk van een vriendje gekregen waar hij woensdag speelde.
Ik heb hem elke dag gekamd en ook nog zaterdag handmatig iets van 5 neten verwijderd.
Maar nu helemal niks!

Zou ik nu kunnen stoppen met kammen?

Liora

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rieke

Rieke

22-11-2011 om 21:59

Wel snel

Als hij 1 luis had en neten, dan heeft die luis dus al eieren gelegd, dus die luis was er al langer, en misschien waren er wel meer. Als je de levenscyclus van die luis wilt doorbreken moet je echt minstens 2 weken, liever 3 kammen. Dagelijks, met cremespoeling gaat het een stuk makkelijker.

liora

liora

22-11-2011 om 22:31

Hmm

Twee weken is volgens mij genoeg. Maar, geen luizen meer, ik zie helemaal geen neten meer en hij heeft geen jeuk.

+ Brunette +

+ Brunette +

22-11-2011 om 23:05

Waag eens een gok.

Het zal wel vloeken in de kerk zijn maar ik geef er weleens de brui aan en meestal gaat dat goed. Waag het erop, zou ik zeggen. Bij een ware invasie kun je je beter aan het protocol houden maar als het om een enkel verdwaald luisje gaat...

Rafelkap

Rafelkap

23-11-2011 om 09:06

Vraagje

Hoe kan 1 luis eitjes (neten) leggen? Dan waren er toch twee?

liora

liora

23-11-2011 om 09:25

Tja

Het leven van een luis kent vele geheimen. Misschien was de luis in kwestie al with eggs op het hoofd van het vriendje?

Misschien is een andere luis weer doorgewandeld naar een ander hoofd?

Liora

Ik zou in ieder geval die 2 weken even vol maken.. Heb je er ook aan gedacht om de omgeving van je kind in te lichten? Wellicht kwam de luis van een vriendje, maar het zou net zo goed school, opvang, sportclub...kunnen zijn. Als je de omgeving inlicht is de kans groter dat je kind binnenkort niet opnieuw met luis thuis komt.
mamsa

Die 2 weken

Maak toch maar vol, die twee weken. Onvoorstelbaar hoe babyluisjes nog weten te ontsnappen. En buiten dat blijken sommige luizen inmiddels de intelligentie ontwikkeld te hebben om bij het signaleren van jouw kam snel te vluchten naar het stukje hoofd waar jij zojuist gekamd hebt en waarvan je dus denkt dat het nu luisvrij is.

Margriet*

Margriet*

23-11-2011 om 15:56

Kan ook

om de dag kammen. Dat maakt dan minder uit. Wij kammen nu een keer per week preventief na een enorme luizenplaag te lijf zijn gegaan. Ze mogen bij ons nu niet eens meer zomaar aan hun hoofd krabben zonder dat ik het wil checken .

Rafelkap

Rafelkap

23-11-2011 om 18:51

En liora

heb je jezelf ook heel goed gekamd? En andere gezinsleden? Ik wil je niet ontmoedigen maar bij mijn zoontje vond ik er 1 en zijn collega's waren allemaal naar mijn wilde haardos overgestapt. Mijn man beweerde bij hoog en bij laag dat hij er geen had, toen ik na een week nog steeds luizen vond bij mij ging hij zichzelf nogmaals controleren, en ja hoor..

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.