Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

ayla

ayla

26-04-2011 om 08:58

Luizenprimeur

Gisteren erachter gekomen dat er een hele luizenkolonie op mijn dochters hoofd woont. Meteen naar de apotheek gereden en haar flink in de shampoo gezet. Gisteren 2 keer haar haar gekamd en vanochtend ook nog een keer. Ik denk dat ik er al tientallen uitgekamd heb en ze varieren van vrij fors naar ieniemienie. Ik heb ook al het beddengoed, knuffels etc gewassen en alle jassen liggen klaar om te wassen. Bij mij heb ik er trouwens ook een paar ontdekt. Man en zoon zijn tot nu toe schoon. Wat moet ik nog doen, kleren die in de kast hangen etc, die hoef ik hopelijk toch niet meer te wassen? Is nu 2 keer per dag kammen voldoende? Borstels etc heb ik allemaal in de vriezer gelegd, hoe lang moeten die blijven liggen. Zweer het als ze een jongen was geweest was ik met de tondeuse eroverheen gegaan.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sancy

Sancy

26-04-2011 om 09:22

Niet te veel

doen, behalve kammen. Zie het bericht van Pelle in de draad hierboven.
http://www.ggdgezondheidsinfo.nl/dossiers.asp?regioid=&dossierid=42

Aanvullend

http://www.rivm.nl/cib/actueel/nieuws/hoofdluisrichtlijn-aangepast.jsp
De richtlijn is aangepast. Steek je energie vooral op kammen, kammen, kammen. Al dat wassen helpt niet echt.

Grin

Steek je energie IN, bedoel ik natuurlijk.

KGO

KGO

26-04-2011 om 23:22

Uitkammen met conditioner

Ik deed het uitkammen vaak met dik conditioner of antiklit in het haar; dat kamt makkelijker.
Karin

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

ayla

ayla

27-04-2011 om 07:57

Kammen

ik ben heel trouw in kammen, vindt het vreselijk het idee van die beestjes, krijg er echt de rillingen van.Gisteren drie keer gekamd (gelukkig vakantie) en de derde keer nog maar drie gevonden. betekent dat nu dat ik het merendeel van de luizenfamilie weg heb? en wel gewoon 2 weken blijven doorkammen neem ik aan?

Aanvulling 2 weken

Twee weken kammen vanaf het vinden van de *laatste* levende luis is het advies! (dus *niet* vanaf het vinden van de eerste luis) En dat zou ik toch echt doen, wil je zeker weten dat je van de luizenfamilie af bent. Net uitgekomen babyluisjes nu kunnen zo klein zijn, dat je ze nog gemist hebt met de kam. Het is zaak ze weg te vangen vóórdat ze zo groot zijn dat ze zelf een nieuw gezin starten.

ayla

ayla

28-04-2011 om 13:14

Kapper

Dochter moet over een kleine 2 weken naar de kapper voor communieproefkapsel, kan ik het risico nemen dat ze dan kan gaan of beter die afspraak verzetten

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.