Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Pleun

Pleun

25-04-2011 om 22:06

Luizen, kan ik het voorkomen?

Ik ga binnenkort op verjaardagsvisite bij mijn vriendin. Dit weekend mailde ze me dat haar dochter sinds een paar dagen luizen heeft en dat ze druk bezig is met kammen en anti-luizenshampoo. Nou heb ik zelf ook twee kindjes. Natuurlijk gaan we gewoon op visite, maar als ik kan voorkomen dat de luizen op ons overlopen zou dat wel prettig zijn. Ik had al bedacht geen jassen aan de kapstok op te hangen(of is dat al achterhaald?) en misschien een flinke hoeveelheid gel in hun haar te doen. Misschien zijn er nog meer dingen waar ik op kan letten?
Alvast bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tink

Tink

25-04-2011 om 23:46

... ik zou de kinderen niet samen op de slaapkamers/bedden laten spelen.
Jassen in een plastic tas, of helemaal niet meenemen met dit mooie weer, nog beter
En naderhand thuis inderdaad zelf ook kammen!

koentje

koentje

26-04-2011 om 13:19

flink gel in de haren smeren!

Gel helpt niet

En tea tree niet en veel andere dingen waarvan beweerd wordt dat... Ik heb ook op koppies vol gel luizen gezien en ook tussen haren waar moeders tea tree olie door de shampoo deed enz. Vooral niet vertrouwen op de preventieve maatregelen, goed controleren als je thuiskomt, zorgvuldig kammen. Als ze al een luis te logeren hebben gekregen, heb je hem zeer waarschijnlijk te pakken voordat hij voor nageslacht zorgt.

Pleun

Pleun

26-04-2011 om 16:51

Bedankt

wel jammer hoor dat gel niet helpt. Maar we gaan inderdaad na het bezoek flink de haren controleren en kammen, bedankt voor de reacties!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.