Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Luchtreiniger

Er wordt bij ons in de kamer gerookt en nu ben ik op zoek naar een luchtreiniger. Nu zie ik de bomen niet meer door het bos. Heeft er iemand tips. Onze kamer is ongeveer 35 vierkante meter. Waar moet ik naar kijken, met of zonder ionisator wat raden jullie aan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Misschien wat flauw

maarreh, niet meer roken binnen?? Is niet alleen beter voor de lucht in huis, maar al je meubels, gordijnen etc

Ahrend1

Ahrend1

09-08-2011 om 12:27 Topicstarter

Idd

Ik rook zelf niet maar manlief is zo
egoïstisch en wil niet naar de keuken of naar buiten... verder nog interessante tips
(null)

Mijn bevindingen

Ik ben zelf eens een tijdje bezig geweest om er een te zoeken. Toen ben ik er achter gekomen dat een ionisator de deeltjes uit de lucht ook zodanig neerslaat dat er op die plaats waar dat ding staat er een soort zwarte neerslag ontstaat die slecht te verwijderen is. Als dat bijv. bij een witte muur is of op een lichte ondergrond, dan is dat natuurlijk niet zo prettig. Dit is een bekend nadeel van een ionisator.

Het ligt er ook een beetje aan hoeveel geld je er aan uit wil geven. Van de goedkopere heb ik gevonden dat die van DeLonghi heel goed voldoen. Er zijn verschillende voor het aantal vierkante meters dat je er mee wil beslaan. Ik zou altijd eentje nemen die voor iets meer vierkante meters is dan puur je kameroppervlak waarin je hem wil neerzetten.

Er zit ook verschil in geluidsoverlast in de apparaten. Het aantal decibellen staat er vaak bij. Ook iets om goed op te letten. Afhankelijk van wanneer je hem aan laat staan en waar hij staat, best belangrijk te weten of je je tv nog kan horen bijv. of dat je er nog van kan slapen of er wakker van gaat liggen.

Uiteindelijk heb ik er geen gekocht, maar ik had voor die van DeLonghi gegaan, ik meen de DAP70. Niet te groot ding, niet te veel lawaai. Deze had ook een apart inschakelbare ionisator. En deze was voor het doel waar ik hem voor wilde hebben (lucht vrij van huisdierschilfers en stof maken, ivm allergie) geschikt.

Wat me verder ook opviel is dat je behoorlijk veel geld kwijt bent aan het vervangen van de filters. Mijn keuze was in ieder geval één met een Hepa-filter vanwege de dierenschilfers in huis en met koolstoffilter. Maar filters zijn ook niet al te goedkoop heb ik gezien en je moet ze wel vervangen af en toe.

Je hebt ook van die enorme kolommen, maar dat moet je wel in je kamer willen hebben staan, nog afgezien van het lawaai er van.

Je kunt op die vergelijkingssites een aantal apparaten invullen om met elkaar te vergelijken Misschien heb je er wat aan....

Double4

Ahrend1

Ahrend1

09-08-2011 om 13:04 Topicstarter

Double4

Dankje voor je uitleg nu begin ik ook te twijfelen
Voornamelijk over het feit dat ze zoveel herrie kunnen maken.

Je blijft het ruiken hoor

En ook je longen lijden even hard als je in huis moet meeroken, daar helpt geen apparaat tegen.

Een luchtafzuiginstallatie is effectiever. Manlief in de keuken parkeren als hij opsteekt? Of een hele grote afzuigkap boven zijn stoel plaatsen. Juist het kabaal lijkt me een prima plezierkiller voor een roker. Het liefste zo luid dat de TV niet meer te verstaan is of zo.

Massi Nissa

Massi Nissa

09-08-2011 om 16:09

Ja, afzuigkap

Ik ken iemand wier man bij heel slecht weer in de keuken rookt, bij/onder de afzuigkap. Ik heb best een goede neus, maar ik ruik het in elk geval niet als ik daar ben. Is dus best effectief, zo'n afzuigkap.
Wat ik zou proberen, is afspreken dat hij een maand niet in huis rookt (nu het nog zomer is, kan dat toch?), zodat hij zelf ook kan merken wat het verschil is. Dat is echt aanzienlijk.
Groetjes
Massi

Fiorucci

Fiorucci

09-08-2011 om 17:09

Alleen....

Alleen bij een hele goeie afzuigkap heb je kans dat het werkt. Ik ken mensen die dat doen, maar ik ruik het echt als ik binnenben, en de rook trekt evengoed naar boven, ruik ik op de bovenverdieping.

Ahrend1

Ahrend1

09-08-2011 om 18:52 Topicstarter

Hmm

Of ik zet manlief bij het grof vuil dat is ook een optie

Massi Nissa

Massi Nissa

10-08-2011 om 11:12

Pelle

Ja. Mijn man rookt. Ons huis is (natuurlijk) rookvrij. Als hij een keer bij iemand thuis is die wel binnen rookt - wat volgens mij steeds minder voorkomt -, wordt hij misselijk van de stank. Overigens ruikt hij zelf inderdaad ook naar rook, maar veel minder omdat hij weinig rookt en uitsluitend buitenshuis.
Ik denk echt dat de man van Ahrend het verschil ook zal merken. Ahrend, kun je de kinderen niet inzetten als pion? Die roken toch ook mee, terwijl dat echt niet de bedoeling kan zijn?
Groetjes
Massi

Ahrend1

Ahrend1

10-08-2011 om 17:25 Topicstarter

Massi

Mijn man schijnt niks te ruiken, althans dat beweert hij. Je tip met de kinderen ga ik proberen ik hoop dat we een gevoelig snaartje zullen raken, ik betwijfel het wel maar niet geschoten is altijd mis.

Groetjes

Tirza G.

Tirza G.

10-08-2011 om 19:39

Je gaat zelf buiten zitten met je kinderen als hij gaat roken. En nee, hij ruikt zelf niks want zijn hele reukvermogen is aangetast. Alles van hemzelf is omringd met rooklucht en je vindt je eigen lucht gewoon normaal.

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.