Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

69er

69er

23-12-2012 om 19:08

Looselay pvc voer

Vandaag hebben we de eerste stap gezet voor het kameropknapproject van 2013. We denken over vloerverwarming en hebben vandaag gekeken naar pvc vloeren. Ons sprak het systeem van een looselay vloer het meest aan. Dus niet permanent plakken of een kliksysteem, maar los leggen ( met eventueel een sticky onderlaagje). Het voordeel zou zijn dat je bij beschadiging een "plank" kan vervangen en je geen gedoe hebt als je de vloer wilt vervangen bij een volledige plakversie. Een kliksysteem zou door het gebruik van een ondervloer weer wat rendement van de verwarming wegnemen. De winkel waar we vandaag waren had 1 merk met dit loselaysysteem ( vivafloors ). Ik ben toch een beetje huiverig. In theorie zie ik erg veel voordelen, maar waarom bieden dan niet meer fabrikanten dit aan?, blijft het inderdaad goed liggen? ook als je een bank of zware kast verschuift? En wat als er eens per ongeluk een emmer water omgaat? Wie heeft er dus ervaring met dit systeem? en wellicht nog algemene tips ten aanzien van pvc vloeren/ fabrikanten?
69er
69er

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vloerverwarming

Wij hebben sinds een half jaar ook vloerverwarming in het hele huis en ik vind het ideaal. Hele huis aangenaam warm zonder vreemde convectiestromen en nergens meer lelijke radiators.
Boven hebben we tapijt liggen. Niet te dichte of hoge pool omdat het dan teveel warmte tegen houdt. Beneden ligt parket op de vloerverwarming en dat gaat ook heel goed. De vloer is wel aan de onderzijde geïsoleerd anders verwarm je natuurlijk vooral de kruipruimte.
PVC vloeren op vloerverwarming schijnt ook erg goed te gaan, maar ik vind PVC niet mooi.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.