Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

madelief

madelief

08-11-2013 om 08:14

logeerpoes wil naar buiten!

Mijn zus is 4 weken op vakantie en haar poes is nu 2 weken hier. Vanaf dag 1 vond zij het prima. Geen stress, gelijk nieuwsgierig, lekker op schoot. Alsof ze hier al jaren woont. Thuis gaat ze veel naar buiten, mijn zus heeft ook honden en ze bijt goed van zich af. Nu wil ze hier thuis ook maar naar buiten. Kan dat na 2 weken of raakt ze dan de weg kwijt? Het is een kilometer of 3 naar haar eigen huis, dwars door een bos.het is een toer om de deur op tijd dicht te hebben voor ze er uit vliegt maar ik wil haar ook niet kwijtraken... op internet wisselen de meningen nogal. Heeft iemand ervaring? Verhuis stress heeft ze echt niet gehad.
Groetjes Madelief

Jasmijn

Jasmijn

08-11-2013 om 09:16

ik zou het niet durven

Ik zou het niet aandurven hoor! Heb er geen ervaring mee, maar die poes is niet thuis in deze nieuwe omgeving, dus zou maar zo aan de wandel kunnen gaan, op zoek naar huis.

krin

krin

08-11-2013 om 09:19

Heb je daar met je zus afspraken over gemaakt? Ik zou het zelf doodeng vinden, de gedachte dat ze verdwijnt. Dus voor mijn eigen gemoedsrust zou ik het misschien liever niet doen, al gun ik het zo'n beest wel.
Aan de andere kant: mijn eigen kat logeerde vroeger bij mijn ouders, en de eerste keer glipte ze op dag één al naar buiten. Ze kwam vanzelf terug, dezelfde avond rond etenstijd.
Reageert ze op roepen?

madelief

Ik geef je op een briefje dat je de kat een dag later bij je zus thuis weer op kunt halen.

krin

krin

08-11-2013 om 09:41

Nou...

Ik woonde destijds op anderhalve kilometer van mijn ouders. Mijn kat (ook een buitenkat) is tijdens logeerpartijen nooit terug naar huis gelopen. En als ze weer bij mij was, ook nooit naar haar logeeradres gegaan.

Isabella Caramella

Isabella Caramella

08-11-2013 om 09:44

hond

Je hebt nog 2 weken te gaan. Is het een idee om de poes net als een hond aan de lijn uit te laten? Ik heb dit vroeger wel eens gedaan bij mijn kat, helaas 'scheet die het in z'n broek', dus dat was geen succes.
Als ze nog speels is, kan je haar wat uitdagen met een leuk speeltje uit de dierenwinkel om haar zoet te houden. Of de favoriete muziek van je zus Maar uitlaten zou ik ook niet durven.

Katniss

Katniss

08-11-2013 om 11:25

Echt niet

Je wilt je zus toch niet moeten vertellen dat haar kat onder een auto is gekomen. Ik zou dat risico niet nemen. Mijn katten gaan ook naar buiten, maar ik bepaal graag voor mezelf dat ik dat risico neem.

Kaaskopje

Kaaskopje

09-11-2013 om 12:37

Kun je overleggen?

Normaal, als het een kat van ons zou zijn, zou ik het na 2 weken wel aandurven. Dat is dan ons risicio en ons eigen probleem. Met een 'vreemde' kat zou het mij meer gaan om 'hoe te vertellen als het misgaat'. Ik zou het dus wel een beetje eng vinden. Als je kúnt overleggen, zou ik dat even doen.

Katniss

Katniss

09-11-2013 om 12:39

Beetje cru

Gisteren zei ik nog dat ik graag zelf besluit of ik het risico neem, en vanmorgen is onze poes doodgereden ;-(

Vera*

Vera*

09-11-2013 om 14:09

Katniss

Jakkes, sterkte ermee.

Katniss

Je zou bijna zeggen dat je het lot getart hebt om je eerdere reactie neer te zetten! Sterkte...

Katniss

Katniss

09-11-2013 om 21:16

Nou MoederMop

Ik hoop niet dat ik zoveel invloed heb op het universum.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.