Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vic

Vic

10-04-2012 om 19:22

Limonadebussen

Hebben jullie dat nou ook? De meeste limonadebussen, van Karvan Cevitam en huismerken, zijn afgesloten met zo'n rond plastic gestansd dopje dat je er met een plastic lusje uit kunt trekken. Soms gaat dat goed, maar meestal zit het dopje zo strak dat het niet lukt om het met je vinger in het lusje eruit te trekken. Dan doe ik er vaak de achterkant van een theelepeltje door zodat ik meer grip heb om het los te trekken. Soms zit het echter zo strak dat het lusje breekt voordat het dopje los is. Heel irritant, dan kun je met een mesje pielen tot je het dopje eruit hebt.
Vandaag probeerde ik, tijdens het koken in beperkte tijd, even snel een nieuwe limonadebus open te maken. Ik had geen zin in gedoe, dus met een krachtige instelling trok ik aan het lusje, en vervolgens de complete dop eruit (zodat er dus een groot gat zat in de blikken bus). De grenadinelimonade zat dus overal, over het aanrecht, op de vloer, op mijn kleren, in mijn schoenen die bij de tuindeur staan. Héél irritant!
Dus, wat doe ik verkeerd? Mis ik soms het trucje om zo'n bus zonder knoeien of ander gedoe open te maken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Overstappen op ah?

Ik ken de dopjes, maar niet het probleem. En dat is verbazend, gezien mijn verregaande stunteligheid (ik drink gelukkig geen koffiemelk in mijn koffie, want die cupjes...)

Wij hebben hier altijd AH huismerk (geen euroshopper). En ik heb nooit een probleem, moet wel even kracht zetten maar het is tot nu toe altijd gelukt zonder gaten of plassen(klopt af).

O ja, neem van AH niet de bosvruchtensmaak, die is vies. De sinaasappel daarentegen vind ik juist weer erg lekker.

Groeten,

Temet

Vic

Vic

10-04-2012 om 21:49

Die van ah

Die vinden ze hier eigenlijk niet zo lekker. De tropische vruchten is nog wel te drinken (volgens de dochters) maar ze hebben het liefst rode limonade. Het is waar dat die dopjes er makkelijker afgaan.
Maar ik hoop toch op tips om ook de C1000 flessen zonder knoeien open te krijgen.

Timing

ik heb nooit problemen met die doppen. Karvam Cevitam is het hier.
Ik trek heel langzaam, pas mijn kracht aan op de weerstand. En kien precies de trekrichting aan.

Finetuning is wat ik zeg!

Annet

Annet

10-04-2012 om 22:07

Ken het probleem ook niet

Hier bussen van Karvan Cevitam

Merel

Merel

10-04-2012 om 23:47

Ook niet

Hier van de jumbo, grenadinesmaak. Gaat eigenlijk altijd goed, zelfs zoon van 13 krijgt ze prima open. Ik doe het een beetje op gevoel, niet te hard trekken ineens.

Vic

Vic

11-04-2012 om 08:49

Chocomel

Het lijkt erop dat het aan mij ligt. Hebben jullie dan ook geen moeite met het chocomellipje? Soms trek ik het ringetje los, terwijl het folietje nog in de schenktuit zit. 9 van de 10 keer gaat het goed, maar als het mis gaat is het wel altijd een gedoe.

Melk

Heb ik altijd met de melk. Dat het ringetje kapot gaat en je weer een mesje moet gaan pakken. Dat doe ik wel, maar de rest van het gezin legt dat pak dan terug in de koelkast. Totdat we alleen nog pakken met kapotte sluitinkjes hebben liggen. Fijn.

Mea Proefrok

Mea Proefrok

11-04-2012 om 09:22

Ja hoor

Vic, ter geruststelling: het gebeurt mij ook regelmatig, zelfs inderdaad dat die hele dop meekomt en je met een groot gat zit. En ja, juist als ik haast heb, gaat het mis. Het heeft te maken met hoeveel kracht je zet op zo'n slap lusje.
Wij hebben trouwens nooit melk met een ringetje. Wij hebben hardplastic melkpakken van 2,4 liter met een schroefdop. Misschien een idee?

Merel

Merel

11-04-2012 om 10:17

Melk

Wij hebben melk waarbij je dan alleen nog een klein stukje zilverfolie eraf moet trekken. Maar dan heb ik vaak weinig 'grip' en glijd het weg tussen mijn vingers. Maar met een beetje geduld lukt het wel hoor. Bij de goedkoopste pakken valt wel soms het hele plasticje ook weg, waardoor we dus een 'open' pak overhouden, wat niet meer af te sluiten is. Gelukkig is dat niet zo'n punt, pak staat in de koelkast en we zijn allemaal oud genoeg om hier niet meer mee te knoeien. (maar met jongere kinderen die te hard in zo'n pak zouden knijpen vermoed ik dat dat niet altijd goed zou gaan)

Roosje Katoen

Roosje Katoen

11-04-2012 om 11:10

Hier ook hoor

Zwaar irritant. Heb het trouwens ook vaak met conservenblikjes.

C1000 mailen?

Ik ken het probleem ook niet. Misschien zijn het de c1000 blikken. Lijkt me goed om dit te melden aan c1000, dan kunnen ze er wat aan doen en wie weet krijg je een gratis doos siroopblikken! (kan je lekker oefenen)

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

GS

GS

13-04-2012 om 13:05

Mes

Ondingen zijn het. Maakt mij niet uit welk merk, ah, karvan, c1000. Ik krijg ze niet open zonder met een mesje langs de rand te prikken, zodat het rondje er makkelijker uitgetrokken kan worden.
Dat jij die hele dop eraf hebt weten te trekken kan ik niet begrijpen, je moet dan beresterk zijn! Dat trekken aan het lusje doet toch ontzettend zeer aan je vingers?

Tirza G.

Tirza G.

19-04-2012 om 20:17

Pollepel dames

Het ringetje lichtjes opwippen met een mesje, er dan de steel van een houten lepel in manoeuvreren, doorschuiven tot halverwege de steel en dan langzaam en rustig naar boven trekken.
Ik ben blij dat ik geen beverige 80-jarige reuma-handjes heb, maar dat terzijde.

Tirza

Dineke69

Dineke69

27-04-2012 om 20:47

Mesje

In dat geval pak ik een klein schilmesje en snij het rondje er even uit!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.