Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Leandra

Leandra

08-01-2012 om 22:16

Lijmvlekken uit trui

Hoi!

Mijn zoontje heeft lijmvlekken op de mouw van zijn (leuke)trui. Opgelopen op school bij een kerstknutsel. iemand enig idee hoe ik die eruit krijg? Ik heb de trui al 2 keer gewassen en vlekkenspul gebruikt, maar helaas... Het zijn van die harde doorzichtigachtige vlekken. Een mesje wilde ook niet echt.
Graag tips!

Groetjes Leandra

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Net als met kaarsvet?

Als je er patroon of bakpapier oplegt en je verhit het met strijkijzer, zou het misschien kunnen oplossen? Of trekt het er dan nog dieper in..
Mijn knutselzoon draagt bepaalde truien nu binnenstebuiten, zo dat het niet zo opvalt.

app-sent

Nagellakremover

Dat heb ik wel eens gebruikt - zelfde situatie. Met een wattenstaafje steeds deppen. Wel eerst even testen aan de binnenkant of de stof er tegen kan. Was een hoop werk, resultaat redelijk

sjalot

sjalot

09-01-2012 om 10:37

Ja nagellakremover

Mijn ervaring is dat van die doorzichtige lijm goed oplost in nagellakremover. En volgens mij hoef je dat niet met een wattenstaafje te doen: gewoon rechtstreeks op de kleding (tenzij het misschien een heel gevoelige stof is?) en een beetje wrijven.
Wel op droge kleding: als het nat is dan wordt de nagellakremover teveel verdund denk ik, dan werkt het niet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.