Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Labello

Labello

04-10-2016 om 09:53

'ligplekken' en beddegoed

Ik vind wit/licht beddengoed supermooi maar ik hou het nooit mooi schoon/wit. Op de kussens zie je waar iemand ligt en dito bij de lakens en de bovenrand van het dekbedovertrek.
Mijn man is het ergst, die heeft na een dag al een bruine rand aan zijn boord van zijn overhemd.

Ik was nu met voorwas (superzuinige wasmachine=weinig water). Ik gebruik soda voor de voorwas en daarna gewoon wasmiddel voor het gewone wasprogramma.

Hebben jullie nog tips om mijn was mooi wit te krijgen?

Kaaskopje

Kaaskopje

04-10-2016 om 10:07

Ik lees mee

Want hoe goed ik wit ook gescheiden hou van andere was, wordt het toch grauw. Ik durf om die reden een wit badlaken van schoonzoon niet te wassen. We hebben dit jaar een nieuwe wasmachine gekregen, dus daar kan het ook niet aan liggen lijkt mij.

Marie

Marie

04-10-2016 om 10:29

temperatuur?

Hoe heet was je dat beddengoed? Ik doe dat meestal op 65 graden. En witte onderslopen zo nu en dan op 95. En dan met Ariël. Blijft alles mooi wit.

Andere witte kleren zoals overhemden van mijn man gaan op 40 graden en dan met wasmiddel voor de witte was. Kragen spuit ik wel even in met een vlekkenmiddel. Doe trommel dan niet te vol en gebruik anti-kreukprogramma, zodat ik de overhemden niet hoef te strijken.

Over de kragen die bruin worden. Misschien moet je man zijn nek wat beter wassen? Even schrobben met washandje?

Puck

Puck

04-10-2016 om 10:30

oxi action

Om die reden koop ik al geen licht beddengoed meer. t Kleine beetje witte was dat ik heb doe ik met waspoeder voor witte was en dan een schep Vanish Oxi action intelligence crystal white (jaja... spreek dat maar zonder stotteren uit) erbij.

Juno

Juno

04-10-2016 om 13:17

Doekje

Ik heb bij doekjes die speciaal voor de witte was zijn. Kartonnen doosje, te koop bij Kruidvat/Action/Blokker. Doe ik standaard bij de witte was. Witte was moet ook echt wit zijn, wit met een print gaat bij mij bij licht bont. Al mijn wit blijft wit, ben dol op witte lakens en heb zelfs niets anders.

Jasmijn

Jasmijn

05-10-2016 om 19:20

wit waspoeder van de action

Ik heb al het bedden goed in de kleur wit, evenals mijn handdoeken. Was het beddengoed altijd op zijn heetst en dat blijft prima wit (90 graden)
De handdoeken gaan in een gewoon wit wasje op 60 graden (of soms ook bij het beddengoed, ligt eraan hoe vol het is.) Maar dus altijd alleen wit in die wasronde, nooit een andere kleur bij het wit.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.