Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Dalarna

Dalarna

08-10-2013 om 15:29

Lidl ski-jassen en handschoenen

Ik wil donderdag bij de Lidl kijken voor ski-handschoenen (ze zouden extra stevig zijn bij de handpalm dus goed ook om mee te fietsen) en een ski-jas voor mijn oudste van 14,5.

De jassen gaan vanaf maat 48 maar hij kan niet mee om te passen. Hij heeft vorig jaar een jas maat 170/176 maar hij is sindsdien 10 cm langer geworden dus die jas gaat naar zijn broer.

Deze zomer hebben we voor het eerst maat S t-shirts gekocht. De vraag is nu: wat is maat 48? Kan ik die kopen? Ik kan bij de Lidl wel terugbrengen maar mijn ervaring is dat er daarna nog maar weinig keus is. En die handschoenen gaan vanaf maat 8,5? Wat moet ik daar nu weer mee?

http://www.lidl.nl/cps/rde/xchg/lidl_nl/hs.xsl/index_41286.htm

http://www.lidl.nl/cps/rde/xchg/SID-F28FB2B6-09B68E70/lidl_nl/hs.xsl/index_41280.htm

volgens mij

Maat 48 is volgens mij een vrij kleine herenmaat. Mijn partner heeft ooit eens een pak gekocht (daar maakt hij geen gewoonte van) en had maat 50. Hij is niet groot, zo'n 172 en tussen de 60 en 65 kilo. Nou weet ik niet of maat 48 behalve smal ook kort is, maar ik zou zekerheidshalve zeker maat 50 nemen als jouw zoon al ruim 180 is. Misschien zelfs 52.

Wat je ook nog kan doen is 2 jassen kopen en alleen diegene terugbrengen die niet past.

Vooropgesteld dat alle maten beschikbaar zijn. Bij 'mijn' Lidl is dat zelden of nooit het geval.

Geen idee van handschoenenmaten. Je kan eventueel zijn hand even overtrekken op papier en dat papiertje meenemen, zo doe ik dat met de voeten van mijn kinderen als ik op schoeisel uit moet.

o ja

Wat je ook kan doen is even zoon opmeten van pols tot pols (dus armen even uitspreiden) en dan met een rolmaatje in je zak naar de Lidl. Als de mouwen lang genoeg zijn zal de rest van de jas meestal ook wel passen. Breedte zal niet snel het probleem zijn lijkt me, jongens van 14,5 die 10 cm in een jaar gegroeid zijn, zijn meestal gespierde spijkers. Tenzij je zoon competitie zwemt ofzo.

Groeten,

Temet

even googelen

Maattabellen te over op internet, van neckerman, otto, scapino, wehkamp enz. kan je het zo na meten.

Dalarna

Dalarna

08-10-2013 om 20:07

Temet

Vooral die spanwijdte is een supertip.... nooit aan gedacht.

De gespierde spijker is een handballer maar het plan is om ooit tshirts te dragen die strak op zijn bovenarmen zitten.... ik ben bang dat dat nog even duurt (LOL).

Ik meet ook de lengte van zijn huidige jas even op en inderdaad, als ik er als eerste ben heb ik nog wel kans misschien op 2 maten. Ik zag in de folder dat er maar twee kleuren zijn en hij wist al welke dus dat komt wel goed.

Met die handschoenen weet ik het niet zo. Hand omtrekken? Gewoon ook maar twee maten meenemen denk ik zo. Wellicht passen de jongens er allebei één en anders heb ik er alvast weer één klaar liggen voor later?

Temet

die spanwijdte.... ook nooit aan gedacht, stop ik gelijk in de beurs, voor als ik nog eens tegen een koopje van een sweatshirt aanloop.

Tante Tiny

Tante Tiny

09-10-2013 om 08:16

handschoenen

Maat 8,5 is een normale damesmaat voor handschoenen.
Heeft je zoon bredere handen dan jij?
Op de verpakking staat meestal het aantal centimeters geschreven bij een handplaatje. Het gaat dan om het breedste deel van je hand, boven de duim. Je kunt ook jouw hand vergelijken met die van je zoon op die breedte.

Dalarna

Dalarna

09-10-2013 om 13:02

Tante Tiny

Volgens de gegeven site is 8,5 niet meer een normale damesmaat, die gaan van 7-8? maar inderdaad ik vergelijk wel met mijn hand en ik weet nu op welke maat ik moet letten (net boven de duim). Bedankt.

Dalarna

Dalarna

10-10-2013 om 10:15

Hebbes

Ik was mooi op tijd, samen met een heleboel anderen, het was nog best gezellig ook

Ik heb de jas in drie maten (gelukkig kon oudste van tevoren al aangeven welke kleur hij van de twee wilde) en twee handschoenen in de kleinste maat (ééntje voor jongste of anders volgend jaar) en één paar voor mijn man. Als het niet past kan ik het morgen gewoon terugbrengen.

Jasmijn

Jasmijn

10-10-2013 om 19:27

zelf passen

Ik heb een tijd zelf gepast, zoon heeft nu ongeveer dezelfde maat als ik heb, dus nu is het gewoon, als ik het pas, past hij het ook, en daarvoor nam ik mezelf ook als maat, iets kleiner voor mij of iets groter, vaak is dat nog wel een tijdje toe te passen tot hij echt een te grote maat heeft voor mij om te gokken. Met handschoenen idem, even jullie handen op elkaar houden en je weet of het groter/zelfde/kleiner moet.

Tink

Tink

10-10-2013 om 20:39

Tnx

... voor de tip, ik heb handschoenen voor zoon van 12 (maat 9! LOL) en voor mezelf (7,5). Heerlijk warm.

Dalarna

Dalarna

10-10-2013 om 20:52

Tink

Haha maat 9? Mijn man kon de 9,5 aan en die heeft maat 46 voeten en ook flinke handen!

Zoon heeft maat 50 jas genomen, dus 48 en 52 kunnen morgen terug en beide jongens de 8,5 handschoenen en man dus de 9,5. Allemaal blije mannen hier dus (mam ben je gek? winterjas passen? ik heb het snikheet! mam ik kreeg zweethanden in die handschoenen!)

Jasmijn, je mocht de jassen niet uit de verpakking halen, alleen meenemen en terugbrengen zo nodig.

Tink

Tink

11-10-2013 om 15:50

ja echt

Ietsje op de groei nog hoor, 8,5 had ook gekund maar hij vond die andere prettiger. Nou prima, jouw handschoenen!

Uit de verpakking halen mag hier ook niet, maar werkelijk iedereen doet het... het is altijd een puinhoop in die vakken. Personeel doet alsof ze niks zien.

Dalarna

Dalarna

11-10-2013 om 22:03

Tink

Nou ik weet niet hoe het er vanmorgen uitzag toen ik de jassen terugbracht (hoefde de winkel niet in) maar gisteren bleef het echt netjes tot 9 uur Wij hebben ook HELE streng kijkende lidl mensen!

Dalarna

Dalarna

11-10-2013 om 22:04

Tink

Nou ik weet niet hoe het er vanmorgen uitzag toen ik de jassen terugbracht (hoefde de winkel niet in) maar gisteren bleef het echt netjes tot 9 uur Wij hebben ook HELE streng kijkende lidl mensen!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.