Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Levertijd fiets

Middelste gaat volgend jaar naar de middelbare school en mocht een fiets uitkiezen. Op 10 maart hebben we in de fietsenwinkel bij ons op het dorp een Batavus besteld. Verwachte levertijd 2 weken. Na die 2 weken belden ze dat de levertijd helaas wat langer was en nu gepland stond voor week 17 (deze week dus).

Zaterdag was ik op het dorp en ben ik even bij de fietsenwinkel naar binnen gelopen om te vragen op welke dag de fiets afgeleverd zou worden. Zoon verheugt zich al weken op zijn fiets, heeft allemaal fietstochten gepland in de week meivakantie. De medewerkster wist het niet en belde mij een half uur later terug. Levertijd weer uitgesteld met 4 weken, het wordt dus nu 4e week van mei. Ze zouden dinsdag de vertegenwoordiger even vragen hoe het zit en mij dan nogmaals bellen. Maar garanties omtrent levertijd kunnen ze sowieso niet geven.

Zoon inmiddels erg teleurgesteld, hij wil fietsen, moet ook nog even goed oefenen voor zijn praktijkexamen verkeer (nieuwe fiets is echt een stuk groter).

Ik vraag me af in hoeverre ik hier nu aan vast zit. Ik heb niks aanbetaald of getekend. Een levertijd van 11 weken voor een nieuwe fiets is toch eigenlijk van de gekke?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
koentje

koentje

23-04-2012 om 14:12

Vind ik wel ja

ik zou ook naar die winkel gaan; onomwonden zeggen dat je ontevreden bent en hen vragen wat zij daaraan denken te doen.

judiths mama

judiths mama

23-04-2012 om 21:46

Fietsonline

Ik weet niet waar jullie wonen, maar hier hebben wij een batavus oma fiets vandaan. Donderdag besteld, zaterdag afgehaald.

Volgens mij zit je nergens aan vast, zeker als zij hun beloftes niet nakomen.

Kan me voorstellen dat je zoon teleurgesteld is.

Succes ermee

Nowee

Nowee

24-04-2012 om 12:57 Topicstarter

Vervolg

ik heb vanochtend gebeld met de mededeling dat ik gewoon deze week die fiets wil hebben omdat ik anders mijn bestelling cancel. Ze waren het met me eens dat het wel heel lang duurde en ze waren er mee bezig, ik zou terug gebeld worden. Inderdaad ben ik binnen een uur teruggebeld. Ze hebben bij een collega-fietsenwinkel zo'n 250 km hiervan de fiets gevonden en nu komt hij per koerier hierheen. Ze willen me graag als klant houden. Ik ben zo benieuwd of zoon inderdaad aan het eind van de week zijn fiets heeft!

Ik heb trouwens bij fietsonline gekeken maar ik weet niet of ik het aan zou durven om een fiets online te kopen. Ik woon niet echt in de buurt van Almeren/Lelystad. De fiets die zoon wil is daar wel een heel stuk goedkoper dus als ik daar in de buurt had gewoond was ik zeker naar ze toegegaan!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.