Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mutske

Mutske

08-10-2011 om 13:11

Leuke jurkjes gezocht

De klerenkast van ons meiske is grondig opgeruimd en nu zocht ik wat nieuwe jurken voor de winter, met een stel nieuwe leggings of maillots. Gisteren de stad in (de Friesche hoofdstad) en ik sloeg stijl achterover van de prijzen bij een, n.b., twéédehands kledingzaak; 19,50 voor een jurkje! Er hing trouwens weinig leuks bij en dat kwam ik door de hele stad tegen; bruin, grijs en zwart, en natuurlijk het geijkte roze. Terwijl ik zoek naar groen, oranje, blauw en rood. De ene na de andere tweedehands kledingwinkel bleek niet meer te bestaan.
Is die markt in deze stad verdwenen ofzo?
Uit ellende maar naar de gewone winkels gegaan, maar ook daar nauwelijks iets te vinden buiten de sombere herfstkleuren. Dus tenslote maar naar marktplaats, Ebay en tweedehands.nl, maar ook daar niets leuks te zien.
Waar halen jullie leuke, tweedehands of in elk geval goedkope, kinderkleertjes vandaan?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Marijke

Marijke

08-10-2011 om 14:31

Via huis-aan-huis blad

twee keer per jaar wordt in mijn omgeving een tweedehandskledingmarkt gehouden, het wordt bekend gemaakt via de huis aan huis bladen. Meestal zijn dit markten voor een goed doel. Vorige week 6 shirts gescoord voor 35 euro. Jurkjes heb ik niet naar gekeken, die zijn hier niet populair in de winter: te koud voor op de fiets. Verder houd ik de uitverkoop in de gaten en ik koop dan alles 1 of 2 maten te groot, vooral spijkerbroeken, jassen en basic spul. Soms kom ik het jaar erop achter dat mijn dochter niet of juist wel hard gegroeid is en dan heb ik pech, maaro er het algemeen komt het wel goed uit. Sokken/ondergoed meestal bij Wibra of Zeeman, alleen hadden ze daar geen topjes, dus voor 1 keer naar H&M. En: ik krijg veel en geef op mijn beurt ook veel door. Aan schoenen geef ik wel redelijk veel geld uit.

Dani

Dani

08-10-2011 om 20:12

Jurkjes van marktplaats

Als je gericht zoekt op maat en dan jurk, jurkje, winterjurkje, overgooier, overgooiertje met de kleur erbij genoemd is er volgens mij toch wel heel wat te vinden op marktplaats Alleen vanaf maat 134 zijn er wel veel minder jurkjes. Welke maat heeft je dochter?
Mijn dochter heeft ook altijd jurkjes gedragen en die kocht ik merendeels via marktplaats, ook omdat de stijl van een paar jaar eerder me vaak meer aansprak dan wat in de winkels hing...

May

May

09-10-2011 om 15:44

Weet niet hoe oud je dochter is

Maar als je kleurtjes wilt: www.rainbowbabies.nl, hele leuke gekleurde jurkjes tot 134-140 ongeveer en niet duur, dochter vindt het erg jammer dat ze eruit gegroeid is..

Chippie

Chippie

09-10-2011 om 16:28

Erg he...

Erg he, die kleuren. Mijn meisje is net 3. Het mag nu ook wel een keer niet roze zijn maar grijs, bruin en zwart met schreeuwerige teksten? Brrr. Ik koop alles nieuw maar dan wel bij HEMA en HenM. Bij die laatste kon ik niets vinden, HEMA eigenlijk ook nog niet. Hier veel spijkerrokjes en jurkjes. Leuke kleurige maillot of legging eronder. Daarboven ook wel vaak een shirtje van de HEMA met een strijkapplicatie erop.
Ik heb wel wat leuke kleren gekocht bij VenD. Qua prijs vergelijkbaar met HenM en HEMA.

Ik koop

voor beide dochters veel nieuw (!) op marktplaats, 2e hands doe ik al jaren niet meer, valt vaak zo tegen. Ik zoek dan op bepaalde merken.

verder koop ik in de uitverkoop bij kleertjes.com

Veel ook bij H&M, Hema, Zara (online), de name it winkel ga ik ook altijd in, Obaibi, ik koop in Frankrijk altijd kleding (dpam, graine de ble etc).

Maar ik denk dat ik relatief veel uit geef aan kinderkleding. Ik dacht veel minder maar ik heb laatst eens op geteld wat ik had uitgegeven, ;-( behoorlijk veel dus.

Ik heb regelmatig kleding over wat ik op marktplaats en af en toe hier verkoop. Als je dochter 122 heeft dan moet je even wachten, in het voorjaar heb ik dan vast wel weer een doos vol voor een klein prijsje.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

09-10-2011 om 21:01

Manda (beetje o.t.)

Nav jouw posting heb ik even een kijkje genomen bij Zara online en dat ziet er erg leuk uit! Maar begrijp ik nou goed van hun site dat je alleen met creditcard/paypal kan betalen?

Dendy

Dendy

ik geloof het wel, ik heb al jaren een paypal rekening. Het is wel handig dat je het net als bij hm terug kan sturen, je krijgt dan later je geld terug via paypal. Onhandig is dat ze een pakketservice gebruiken die niet altijd bij de buren het afgeven als ik er niet ben, soms moet je dan weer bellen dat je het op nieuw wil laten bezorgen en dat is dan zo onhandig met een onduidelijk tijdstip. Bij HM bellen ze altijd aan bij de buren als ik er niet ben, dus ik loop nooit een pakje mis.

Biene M.

Biene M.

09-10-2011 om 21:10

Manda

Is Mandarijntje al uit 86 gegroeid?

Biene

ja ! Ik heb net een doosje vol gestopt voor iemand die het via oo over wil nemen. Heb je nog iets nodig dan, dan doe ik nog een graai over een maand oid uit haar kast, ze groeit nu erg hard overal uit.

Tjeetje, manda

of zoals mijn zoon van 6 zou zeggen: Wajoo! Uit 86 gegroeid? Mandarijntje is van welke maand ook weer? Enkele maanden jonger dan mijn dochter in elk geval, en die zit nog volop in 86. Nou ja, dat is een klein opdondertje, dat weet ik ook eigenlijk wel.

En wat die jurkjes betreft, Mutske: amen. Ik word erg kribbig van al dat grijs en roze. H&M had laatst een heel leuk oranje overgooiertje, beweerdelijk in de maten 86-128 (oid), maar hoewel ik in 3 vestigingen geweest ben heb ik m in 86 nergens aangetroffen. Kleinste was geloof ik 98, en H&M valt gewoonlijk groot dus dat had geen enkele zin.

Zal eens bij Zara gaan kijken, misschien dat Hema nog ergens mee komt en anders zal ik mijn moeder lief aan moeten kijken, die altijd genegen is voor haar oogappeltjes aan het handwerken te slaan (zoon heeft recent een trui met Donkey Kong gekregen, en vandaag kreeg dochter er een met de Kleine Prinses erop - nou ja, het leek er genoeg op in elk geval).

Groeten,

Temet

Temet

nou erger nog, dat kind had voordat ze 2 werd al een eerste maatje 92 aan.

ze is nu 2 jr en 3 maanden en draagt broekjes maat 92, shirtjes etc maat 92 en soms al 98 afhankelijk van het merk. Ze zit volgens het cb precies midden op de groeicurve, qua gewicht op - 2,5 (ze is smal en fijntjes gebouwd en gelukkig niet mager, wel slank) dus soms is kleding te kort maar wel te wijd, dat is vervelend ook bij de oudste, daarvoor kan ik geen passende broeken krijgen, alles is te wijd, ook de skinny slimfittigste modellen die je hier als tips wel eens voorbij ziet komen, ze zijn gewoon erg smal allebei.

ja ik heb dus ook een dochter die veeeeel kleiner was en is gebleven, het is maar net hoe de genen uitvallen

Biene M.

Biene M.

10-10-2011 om 07:14

Manda

Het zijn geen bepaalde dingen die ik nodig heb, maar ik denk zomaar dat jij een goede smaak hebt in kleertjes, dus in overnemen ben ik wel geïnteresseerd Bienebeeb heeft nu maat 80, maar zal daar deze herfst/winter wel weer uitgroeien.

Biene

als die mevrouw nu niet meer reageert (geen nieuwe reactie meer gekregen namelijk) wil jij dan het pakketje over nemen ? Alles maatje 86 en in goede staat.

Manda

Ja, die broeken! Ik wijt het aan de Aziatische genen, maar mijn beide kinderen hebben dus nauwelijks billen zodat broeken die de juiste lengte hebben meestal te wijd zitten. Zoon heeft nu gewoonlijk C&A aan, dat gaat dan nog, maar die had de laatste tijd geen lange broeken voor meisjes (alleen driekwart of korter).
Dochter is nu zindelijk aan het worden en draagt dus onderbroekjes. Je kan al niet overal maat 86 onderbroek krijgen, en nu ik ze dan heb zitten ze bepaald losjes. Maar goed, ze zakken nog niet op haar knieën, dus vooruit

Groeten,

Temet

Tijgeroog

Tijgeroog

10-10-2011 om 10:43

Ach temet (ot)

Ik heb gisteren de kleren van m'n dochter uitgezocht. Er bleven nog een paar dingen maat 86 in de kast hangen, het meeste is nu 92 (zeker de broeken) en 98. Zelfde formaat als mandarijntje, denk ik.
Ohja, die van mij zit nu op school. Zonder aziatische genen.
(heb je je schoonouders trouwens nog over die geur in Indonesische spullen gevraagd? Ik was wel benieuwd.)

Ely

Ely

10-10-2011 om 11:08

Manda

Mocht je je pakketje niet kunnen slijten hou ik me aanbevolen, dochter is uit 80 aan het groeien (al is dat erg merkafhankelijk merk ik) en ik vind het moeilijk leuke dingen in 86 te vinden. Lijkt wel alsof er tussenin valt: veel leuks gaat vanaf 92 of tot 74/80, al is het laatste dan vaak ook redelijk babyachtig wat ik jammer vind voor mijn rouwdouwer van 16 maanden .
En ik zie zulke leuke dingen in 92, wijze spijkerbroekjes en gekke rokjes maar ja, nog even geduld vrees ik .
Ook tips voor onverwachte online winkels zeer welkom. Hierboven genoemde kom ik ook al regelmatig . Vandaar dat ik het wel aandurf mee te dingen naar jouw pakket, haha.

Grtjs,
Ely

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tijgeroog

Nee, straal vergeten! Ook stom, ik zag ze gisteren nog.

Groeten,

Temet

Volgens mij is het pakketje kleding

weer vrij, ik krijg geen reactie. Ik wacht nog even een dag en dan vraag ik jullie of je nog interesse hebt. Het kost 25 euro inclusief verzenden (pakketpost) en bestaat uit een stuk of 14 kledingstukken maatje 86.

Ely

Ely

10-10-2011 om 19:58

Manda

Ha! Spannend . Ik hou wel van een gokje

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Biene M.

Biene M.

10-10-2011 om 21:49

Manda

I'm in!

Biene (ot)

jij was het eerst dus heel fijn dat je het pakketje wil overnemen, ik heb niets meer gehoord van die 1e mevrouw.

kan je mij even emailen dan wisselen we gegevens uit.

[email protected]

Ely (ook ot)

ik kijk morgen even in haar kast wat er nog in maat 86 hangt, misschien heb ik ook nog wat voor jou. Fijn dat ik het zo kwijt raak.

Ely

Ely

11-10-2011 om 18:26

Manda (ot)

Lief van je, dank.
Zaterdag toch sowieso maar ff shoppen, t arme kind past 'opeens' haar broeken niet meer en heeft geen winterjas, heb online echt niks leuks gezien....
Ben benieuwd wat jij nog tevoorschijn tovert

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Biene M.

Biene M.

11-10-2011 om 22:13

Manda

Mail is onderweg, of misschien zelfs al aangekomen!

Ely (ot)

ik heb nog wat gevonden:

roze cakewalk vestje met capuchon, romper hm lange mouw roze (1 keer gedragen, lag al die tijd op kdv), broekje ecru Obaibi (mt 80 maar valt als 86), pyjama gap (egeltje voorop "bad hair day").

10 euro inclusief verzenden ?

als je interesse hebt kan je mij even emailen [email protected]

Ely

Ely

13-10-2011 om 00:50

Manda (ot)

Sorry, hectische dag, klinkt goed, stuur morgen mailtje, dank!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ely

Ely

13-10-2011 om 23:01

Manda u've got mail

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Kleurige merken

ik vind de kleertjes van Moodstreet / Little feet meestal leuk (little feet tot maat 98 dacht ik). Cakewalk heeft ook vaak hele vrolijke kleurtjes.

Ja ik kan toch meestal wel makkelijk leuke kleertjes vinden, je moet meerdere winkels af (ik koop dus veel online). Het zou wel fijn zijn als er naast de plusmaten voor stevige kinderen ook aanbod zou komen voor juist dunnere kinderen, met name heel smalle broeken zouden hier een uitkomst zijn voor de oudste.

Oh ja

en voor meisjes kan je toch gewoon maillots kopen in allerlei kleurtjes, combineren met een stoer spijkerrokje en een truitje /vestje ? Eventueel beenwarmertjes erbij (zelf breien), laarsjes eronder en dan ziet het er toch al heel vrolijk en vlot uit.

Fiorucci

Fiorucci

14-10-2011 om 10:38

Welke maat?

Welke maat zoek je? Op www.rainbowbabies.nl vindt je leuke kleurige basicspullen voor leuke bedragen, een klokkend jurkje voor 10,75 bijvoorbeeld. Ik geloof dat de maten lopen tot 128, ze hebben ook dameskleding.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.