Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Linda

Linda

05-10-2014 om 22:11

Leuk lunchen dichtbij Museumplein Amsterdam?

Waar kan je met 6-8 personen leuk lunchen vlakbij het Rijksmuseum?

Misschien wel leuk ergens op de grachten als het maar niet te ver is. Maar ergens anders mag ook. Bij voorkeur niet te duur (tenzij het een echte aanrader is).

2.5 tips van een Amsterdammer

Het Vondelpark is vlakbij! En als je vanuit het museumplein door de PC Hooftstraat loopt ook nog wel een leuk wandelingetje. Vanuit die straat loop je zo het park in. Sla rechts af en blijf de weg volgen (hij loopt een beetje rond, links aan blijven houden). Dan tref je al snel het restaurant dat hoort bij het voormalige filmmuseum. Met een beetje mazzel kun je op het terras.

Het restaurant van het Stedelijk is op zich aardig maar ik vind dat je er niet zo heel gezellig zit. Meer een soort kantine.

Authentiek lunchen doe je in Brasserie Keijzer, aan de van Baerlestraat vlak naast het Concertgebouw. Vind ik zelf altijd een feest om te komen.

Allemaal niet idioot duur, maar ook niet echt goedkoop. Dat is Amsterdam helaas niet

Linda

Linda

06-10-2014 om 08:47

Swaen

Dank voor de tips.

Maar zijn er geen leuke lunchtentjes aan de andere kant van het Rijksmuseum, dus op de grachten? Voor het nog iets meer Amsterdamse gevoel?

De Bakkerswinkel

Niet aan de gracht, maar wel echt lekker goed lunchen (is misschien wel iets duurder dan gemiddeld, maar ik vind dit het wel waard), leuke sfeer en aardige bediening vind je bij de Bakkerswinkel in de Roelof Hartstraat. Echt een aanrader!

grachten

Als je vanuit het Rijksmuseum de brug over gaat richting grachten kom je op de Spiegelgracht meteen aan je rechterhand Hans en Grietje tegen. Niet bijzonder (uitsmijter, pannenkoek) maar je zit er leuk (Amsterdam gevoel). As je daar niet gaat zitten maar doorloopt door de spiegelstrata kom je nog wat hippere tentjes tegen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.