Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Juno

Juno

16-03-2014 om 20:18

Lentekriebels, welke kleuren in de woonkamer?

Het voorjaar begint te kriebelen! De zon scheen heerlijk naar binnen door mijn vuile ramen en op mijn inmiddels grijs geworden muren en plafond. Tijd om de boel wat op te frissen!
Nu heb ik een houten vloer en ook wat antieke kasten en een mooie, grote donkeroranje bank op een sisalkleed. Alles bij elkaar wellicht een overdosis aan warme kleuren. De muren wil ik gewoon wit maken maar wat zou mooi bij de rest staan? Ik heb twee verschillende fauteuils die in een andere kleur mogen dan ze nu zijn, een salontafel die dringend een verfje nodig heeft (waar je oog niet opvalt zo met een zonnetje) en de gordijnen zijn nog uit het vorige huis en zouden eventueel vervangen mogen worden. Het houtwerk is ook dringend aan een verfbeurt toe, heb zo'n diepe vensterbank met radiatorombouw. Ik zit te denken om muren en het houtwerk met 9010 te verven.
Iemand een spetterend idee?

Angela67

Angela67

16-03-2014 om 21:02

limoengroen . . .

... maar dan niet te 'scherp'. Ik ben er dol op.
Wij hebben eikenhouten vloer, limoengroene houten trap in woonkamer, wit-eiken tafel, zwarte/metaal-banken en tafelstoelen, limoengroen tafeltje met computer, limoengroene muur in keuken, witte moderne open kasten, teakhouten ladekastje. Witte muren ('ei-wit' dus ook niet helemaal wit)en lichte (wit met vage lichtgroene/lichtblauwe figuurtjes) gordijnen over hele breedte van de kamer.
beetje zoals deze, maar dan iets lichter:

http://tinyurl.com/puyrrnn

In de lakvorm (dus op trap en tafeltje) vind ik 'm mooier dan als latex op de muur moet ik zeggen. Maar ik heb al eens geexperimenteerd met lak op de muren en dat wordt ook mooi .

gr Angela

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

16-03-2014 om 21:50

Oh ja

Limegroen! Wat een mooie frisse kleur vind ik dat. Ik heb deze gecombineerd met rood en een houten vloer en houten meubels. Ik merk echter dat ik voor de basis steeds meer overga naar antraciet met zwart en wit.

Toch denk ik dat dat bij jouw donkeroranje bank ook wel mooi zou staan. Ik heb een limegroene muur, wel een stuk lichter dan het voorbeeld van Angela. Meer het lichte groen uit dit voorbeeld: http://www.hobbydoos.nl/winkel/producten/magicline-lime-groe-zee-groensky-bleulicht-blauw-1430-6430.asp

De andere muren zijn nog wat lichtergroen en wit met een groene ondertoon. Verder een rode bank, met rode poef en rode stoel. Wat limegroene krukjes en een vloerkleed met rode, groene en zwarte blokken. De rest van de meubels zijn blankgrenen of wit. De accessoires zijn veelal rood, wit, groen of antraciet.

Val

Val

16-03-2014 om 22:28

Pastelkleurtjes deze lente

Ik zelf ben gek op pastel kleuren! Zeker een aanrader om je interieur op te frissen. Ikzelf heb licht eiken vloeren met 3 witte muren en een lila muur. Wat verf gehaald en zelf lekker aan de slag gegaan. Wat je ook zou kunnen doen is leuk glitterverf halen. Hebben ze tegenwoordig ook. Zorgt voor een leuk effect vind ik persoonlijk.

Juno

Juno

16-03-2014 om 22:32

Muren wit

De stoelen, salontafel en eventueel gordijnen mogen vervangen worden en de kussentjes op de bank ook natuurlijk maar de muren wil ik wit. Ik heb nogal wat kunst hangen en ik vind het mooier/passender/rustiger om dat op een witte ondergrond te hebben.
Ik heb zo'n ektorpstoel, volgens mij is daar ook een groene hoes van. Zou die niet te heftig zijn bij een oranje bank?

Juno

Juno

16-03-2014 om 22:35

O, mosterd

Die bestaat niet meer, zie ik nu.

of blauw?

Een blauwe (sprekend blauw of juist donkerblauw) muur achter een houten kasten staat heel modern en je kast komt mooi uit. Je kan het bij 1 muur laten en die kleur laten terugkomen in een strook op een muur in die kamer waar je fotolijstjes hangt. En de rest van de muren een vriendelijke kleur wit bijv. Of ipv blauw, een grijze kleur. Ik zou zelf kiezen voor een wit, 1 sprekende kleur (oranje of lime) en een tegenhanger om die de sprekende kleur extra naar voren te laten komen.
Als je meer sprekende kleuren bij elkaar zet, worden ze al snel concurrenten van elkaar.

Juno

Juno

17-03-2014 om 10:29

Wit

Nee, de muren moeten echt wit. Ik heb wat schilderijen en een gekleurde wand gaat hem niet worden. Het gaat me echt om de stoelen, kussens, salontafel en eventueel gordijnen.
Blauw vind ik wel mooi, wel de goede tint kiezen.

Evanlyn

Evanlyn

17-03-2014 om 10:57

knalblauw en oranje

Je zou het niet verwachten, maar het staat echt heel mooi bij elkaar. De bank is kobaltblauw, de gordijnen donker oranje.De rest vrij neutraal.

pinterest

Kijk anders eens bij pinterest en zoek op 'orange sofa'. Heel veel voorbeelden en zoek wat je mooi vindt. Eea is ook afhankelijk van de grootte van de kamer en hoeveel spullen er in staan.

In dit huis is gekozen voor blauw op sommige wanden en in sommige meubels en appel-groene kussens ed. Gordijnen zijn grijs, basiskleur, op advies. Niet helemaal mijn eerste keuze maar nu kan ik over een paar jaar andere kleuren kiezen zonder nieuwe gordijnen te kopen. Achteraf heel blij met het gordijnadvies. De kleur van de gordijnen (die ook weer terugkomt op een andere plek) zorgt ervoor dat het blauw en groen extra naar voren komen.

Conference

Conference

17-03-2014 om 14:25

Geen glitterverf

Daar hebben wij mee geëxperimenteerd en dat is één groot fiasco geworden, dat is echt geen aanrader.

Juno

Juno

17-03-2014 om 17:58

Goede tip!

Pinterest! Jee, dat ik daar niet op kwam. Super, heb al heel veel mooie dingen gezien. Bank is niet fel oranje, al zou ik na het zien van al die mooie foto's dat volgende keer best willen maar meer burned orange. Ook mooi maar wat meer verzadigd van kleur.
Ik ga straks weer even lekker plaatjes kijken, bedankt voor de tip!

Juno

Juno

19-03-2014 om 00:26

Ik ben eruit!

Ik ga voor saaie fauteuils, dwz een natureltint en voor de kussens een groenblauwe tint. Heb op Pinterest veel moois gezien maar ik weet niet hoe die tint heet. Salontafel of in diezelfde kleur of een soort lindegroen. Gordijnen blijven neutraal.
Bedankt allemaal!

Juno

Juno

17-04-2014 om 21:53

Kussens gekocht!

http://www.bol.com/nl/p/zuiver-kussen-vierkant-ridge-grijs/9200000020112667/

Ik zag een kussen in de etalage van een nieuwe winkel liggen en was meteen verliefd. Gekocht en de kleuren staan fantastisch. In de winkel was maar één exemplaar, dus ik heb online verder gekeken. Blijkt dat dorpswinkel heel veel duurder is dus ik heb ze online besteld. Ik wil best de middenstand steunen maar ik ga geen 50% extra betalen.
Ik heb morgen drie vierkante kussens en twee langwerpige in huis.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.