Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Proost

Proost

18-10-2016 om 09:14

lekkere wijnen

Hebben jij dat ook, dat jè een wijn etiket op een fles leest en verwacht dat hij net zo lekker is als de omschrijving maar bij het drinken van de wijn denkt wat heb ik nu in huis gehaald?
Nu ben ik rode wijn erg gaan waarderen en valt mijn keuze vaak op de zwoel vol kruidig.beetje de zwaardere wijnen
Ik drink bijna nooit in mijn eentje, maar in gezelschap van twee of meer dan maken we een fles soldaat.
Hebben jullie tips voor wijnen onder de tien euro? Ik wil mijn lijstje uitbreiden
Alvast Proost

Triva

Triva

18-10-2016 om 09:55

Denk je dan werkelijk dat ze op de wijnfles gaan zetten: 'Koop dit niet want als je het drinkt vraag je je af wat je nu weer in huis hebt gehaald?'

Serieus: op elk voedingsmiddel staan toch alleen maar lovende woorden over de inhoud?

Tuinstoel

Tuinstoel

18-10-2016 om 10:04

vivino app

Als ik in een restaurant bent en een lekkere wijn proef, scan ik het etiket met de wijnapp Vivino. Je ziet dan reviews van anderen, waar de wijn te koop is en wat de prijs is.

@Emma

@Emma

18-10-2016 om 10:30

Rioja....

.....vind ik zelf altijd wel lekker. Ook vrij kruidig en zwaar. Heb je in allerlei prijsklassen geloof ik. Verder drink ik graag witte wijntjes van AH, maar dat was de vraag niet

Dymo

Dymo

18-10-2016 om 10:33

Alpaca

Ik koop vaak de (Chileense) Alpaca, gewoon bij de Jumbo. Kost 4,99 tot 6,99 per fles, afhankelijk van de wijn en smaakt lekker. Ik krijg van andere wijnen snel hoofdpijn (ook al bij één glaasje), van de Alpaca nooit. Als je van volle, zwaardere wijnen houdt is de pinot noir van Alpaca misschien wel wat voor je. Je herkent de flessen aan de Alpaca (lama-achtige) op het etiket.
Ik heb geen aandelen hoor, ben gewoon een fan

Puck

Puck

18-10-2016 om 22:57

heel goedkoop

Ik ben fan van de goedkope wijn van de Aldi. Zit in een kartonnen literpak, rood met zwarte dop en ins van "la cave du chef". Kost geen drol en drinkt heerlijk weg. lekker vol van smaak

Vlaardingse

Vlaardingse

19-10-2016 om 09:12

Boekje met tips

Wij zijn fan van Nicolaas Klei zijn boekjes. Titel iets met supermarkt wijngids, en/of Omfietswijnen. Praktisch gerubriceerd. Gewone supermarkt wijnen. En, gebleken is dat onze smaak is vergelijkbaar met de auteur. Als hij schrijft dat het lekker is, vinden wij het over het algemeen ook lekker.

Proost

Proost

19-10-2016 om 10:25

Onder tien

Euro haal je prima wijnen is mijn ervaring tot nog toe.
Zoals gisteren heb ik bij de lidl een heerlijke Italiaanse wijn gescoord voor 3,49 (selone puglia)

@Emma

@Emma

19-10-2016 om 10:34

Haha, leuke tips hier.....

.....maar ik blijf steeds in eerste instantie "lekkere wijven" lezen bij dit topic )

40er

40er

19-10-2016 om 10:56

Emma...

Namen?

@Emma

@Emma

19-10-2016 om 12:34

Tja...

Ik val op mannen....
En die zijn hier nauwelijks.
Dan maar een wijntje
De Spaanse huiswijn van onze grote Zaanse broeder vond ik erg lekker, maar ik kan hem niet meer vinden. Bestaat hij nog wel?

Jasmijn

Jasmijn

21-10-2016 om 11:22

geen Chardonnay wel Sauvignon Blanc

Ik ben er zelf inmiddels achter dat ik Sauvignon Blanc lekkerder vind dan Chardonnay (ik drink graag witte wijn) dus daar hou ik me meestal wel aan.
In de supermarkt heb ik een paar favorieten en verder wissel ik niet zo graag van soort, deze zijn prima.

@Emma

@Emma

21-10-2016 om 12:44

De Spaanse huiswijn.....

.....van de Grote Zaanse Broeder heb ik inmiddels weer gevonden. Heerlijk rood wijntje

Vesper Lynd

Vesper Lynd

21-10-2016 om 13:19

Wit

Rood drink ik alleen als het moet, maar van wit vind ik de AH Chili heel lekker.

Puck

Puck

21-10-2016 om 14:13

Vesper

Ik heb nog nooit gehad dat ik wijn (of iets anders) MOET drinken....

Vesper Lynd

Vesper Lynd

21-10-2016 om 14:23

Puck

Moeten is een groot woord, maar je hebt wel eens van die etentjes met bijpassende wijn. Dan vind ik het toch wat suf om te zeggen dat ik liever wit heb. Of op een proeverij.

Wit

Als ook de witte wijnen genoemd mogen worden , de biologische huiswijn van de supermarkt met de dennenboom. Het hoeft van mij niet per se biologisch maar deze vind ik erg lekker.

Puck

Puck

25-10-2016 om 12:52

haha Vesper

Dat soort etentjes en proeverijen heb ik nou nooit, maar idd dan kan ik me er iets bij voorstellen dat je "moet"

Merlot

Ik vind een merlot smaakvol en verkies de Jean Balmont met blauwe dop van de supermarkt met het hele jaar door lage prijzen. Ook omdat diezelfde wijn in kleine flesjes verkrijgbaar is.

Lente

Lente

25-10-2016 om 20:50

Welke supermarkt bedoel je Flanagan?

Ik ben niet zo goed in raadsels. En een supermarkt mag hier best genoemd worden.

Lente,

De Jumbo.

MS

MS

26-10-2016 om 10:36

Lente,

AH

Lente

Lente

26-10-2016 om 11:01

Nou, die moet ik ook eens proberen dan

Dat wordt dan de Jumbo, dat is dichterbij.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.