Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vic

Vic

10-01-2012 om 22:09

Lekkere chips

Hebben jullie de chips van Lays Sensations in de smaak Teriyaki al eens geprobeerd? Normaal gesproken heb ik er geen enkel probleem mee om 1 klein bakje chips te eten, maar deze zijn zo lekker dat ik daarna nog wel een bak wil (en dan ook neem). Ik haal ze dus niet zo vaak in huis
Wat zijn jullie favoriete chips?
(oh, en dit is geen reclamebericht)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Petr@

Petr@

10-01-2012 om 22:19

Mmmm

Heb niet genoeg gegeten en zit hier met een rammelende buik, dus een verkeerd draadje want ik heb meteen trek in chips.

Mijn favo chips is Salt & Vinegar!

Peper en zout

Van die ambachtelijke chips (Kettle of zo), en dan sea salt&black pepper. Verrukkelijk, ik vreet ook gewoon die zak leeg hoor. Moet ik de dag erna wel een paar km extra lopen van mezelf
Azijnchips zijn idd ook super!

Adama

Adama

10-01-2012 om 22:40

Hoeksche chips

De allerallerlekkerste chips vind ik Hoeksche Chips:
http://www.ambachtelijkechips.nl/
Gewoon met zout, of met peper zijn ze ook erg lekker. Ik hou zelf niet van allerlei smaakjes, paprika en zo.

Wat mij ook opviel bij het vergelijken van de ingrediënten: in de Hoeksche Chips zit relatief weinig zout vergeleken bij andere chips, maar ze smaken helemaal niet zoutloos. Het zijn gewoon de allerallerlekkerste

Ze geven ook een recept hoe je ze zelf kunt bakken:
http://www.ambachtelijkechips.nl/zelf-chips-bakken.html
Maar mij niet gezien, de olielucht in huis...

Puck

Puck

11-01-2012 om 10:17

Aldi

Ik ben helemaal niet zo'n fan van chips, heel af en toe eens een klein bakje. Smaakjes zijn aan mij niet besteed. De lekkerste chips vind ik de naturel ribbel chips van de Aldi.

Margriet*

Margriet*

11-01-2012 om 15:49

Salt & pepper

is wel heel heftig Anneque. Ik vind hem te peperig.
Geef mij maar gewoon Ribbel naturel van de Lays. ( met dipasausje nog lekkerder)

Massi Nissa

Massi Nissa

11-01-2012 om 16:36

O heerlijk, chips

Chips, een van mijn ergste verslavingen. Paprika ribbelchips van Lays staan met stip op 1. En daarna de naturel van Lays met een peperdipsausje. Heel erg. Gelukkig lust ik de meeste andere soorten chips niet, zoals alle kinderchips (pombeertjes enzo).
Groetjes
Massi

Fiorucci

Fiorucci

11-01-2012 om 17:55

En hier...

Salt and Vinegar van een goed merk....zalig!

Bollejezuschips

Die vinden dochters en ik het lekkerst: bolognesechips.
Man's favoriet is tortilla naturel, de jongentjes eten het liefst kaasflips.

skik

Mijn zoons

zijn gek op ketchupchips en patatje joppie-chips slaan ze ook niet af. Ik wil gewone zoute ribbelchips.

Vic

Vic

11-01-2012 om 19:27

Goh

Bolognese en Salt & Vinegar vind ik echt niet lekker. Is dat andersom dan ook zo, dat liefhebbers daarvan de Teriyaki niet lekker vinden? Doodnormale gezouten ribbelchips zijn trouwens op-een-na favoriet.

Tijgeroog

Tijgeroog

11-01-2012 om 20:08

Geen vlees

Chips met vlees-smaakjes vind ik niet lekker. Barbecue, kip-thijm en dat soort dingen hoeven van mij niet. De teriyaki heb ik nog niet geproefd maar zal ik om die reden dan ook niet proberen.
Mijn favoriet zijn de geitenkaas-chips die ik heel soms vind als we in Frankrijk op vakantie zijn. Daar gaan dan altijd een paar zakken van mee naar huis. Lay's heeft ook ooit een serie gehad met feta-kaas chips en en tzaziki-chips, die vond ik ook erg lekker.
Verder hou ik van azijn-chips, augurken-chips. Dorito's vind ik ook altijd heel lekker.
Maar we eten niet zo vaak meer chips, meestal komen er olijven of (en) lekkere kaas op tafel.

Fiorucci

Fiorucci

11-01-2012 om 20:38

Vic

Geen idee, ik ken teriyaki niet.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

11-01-2012 om 21:17

Bolognese

Maar dan wel van Croky, die van Lays vind ik vies. Alle ambachteljke varianten vind ik ook niet lekker, niet krokant genoeg ofzo. Teriyaki heb ik nog nooit geproefd, maar tot dusver vond ik de sensations tegenvallen. Toch maar eens proberen dan.

sinas

sinas

11-01-2012 om 21:23

Patatje joppie!

heerlijk!

liora

liora

11-01-2012 om 21:53

Ahhh

Kettle's seasalt and balsamic vinegar. Heerlijk!

En een goede tweede zijn de Ikea chips.

Mosterdchips natuurlijk ook

Ooit hier iets over gelezen en in Frankrijk te koop, zooo lekker!

Lays naturel en bolognese (roosje)

Ja, als iets mijn downfall is qua gewichtsbeheersing dan is het chips. Het liefst heb ik de Lays naturel en de Bolognese van Croky.

Roosje, hoe lang eet jij al Bolognese van Croky? Deze chips is sinds mijn studententijd een favoriet van mij. Maar op een gegeven moment ging Croky ipv die lekkere dunne chips over op van die hele dikke aardappelschijven. Niet lekker. Gelukkig ontdekte ik dat het huismerk Bolognese van Super de Boer precies zo smaakte als de oude Croky.

Helaas is Super nu Jumbo geworden en zijn ze uit het assortiment. Dus heb ik nu sinds enige tijd weer Croky, die tot inkeer is gekomen en weer gewoon dunne chips maakt. Alleen vind ik de smaak niet meer helemaal zo als 'vroeger' of verbeeld ik me dat?

Chris

Roosje Katoen

Roosje Katoen

12-01-2012 om 11:07

Chris

Ik heb de bolognese van Croky een jaar of twee geleden weer herontdekt. In mijn herinnering werd Croky Lays en kregen de chips een totaal andere smaak. Nooit meer gegeten totdat mijn schoonzus ze ineens had, volgens mij smaken ze nu weer hetzelfde als vroeger.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-01-2012 om 12:22

Gewoon naturel ribbel van de c1000

Ik vind een uitstapje naar een smaakje soms best lekker, maar ik kom altijd weer terug bij de ribbelchips van C1000, gewoon naturel.

Roosje

Volgens mij werd Smiths Lays en is Croky altijd Croky gebleven.
Chris, je hebt er echt een studie van gemaakt . Oja, mosterdchips zijn eig het allerlekkerste, maar hier helaas niet verkrijgbaar

Roosje Katoen

Roosje Katoen

12-01-2012 om 14:07

Haha nou je het zegt Anneque... misschien at ik vroeger dan wel de bolognese van Smiths en blijkt Croky ongeveer hetzelfde te smaken

Bennikki

Bennikki

12-01-2012 om 16:04

Wasabichips!

Van die knalgroene waar je tranen van in je ogen krijgt! Daar kun je ook niet zo heel veel van eten, dat scheelt weer.
Veel liefhebbers van ribbelchips hier, die vind ik juist misselijkmakend.

Petr@

Petr@

12-01-2012 om 16:23

Benniki

Ook een van mijn favorieten. Helaas heeft onze AH ze niet meer in het assortiment (

Tihama

Tihama

12-01-2012 om 18:55

Chris

"Dus heb ik nu sinds enige tijd weer Croky, die tot inkeer is gekomen en weer gewoon dunne chips maakt. Alleen vind ik de smaak niet meer helemaal zo als 'vroeger' of verbeeld ik me dat?"

Als jij je het verbeeldt, dan verbeeld ik het me ook!
Ik vond ze vroeger zo lekker dat ik een zak in 1 keer leegsnaaide. Lays is niet lekker. Alle eigen merken van supermarkten geprobeerd maar niks zo lekker als Croky.
Maar sinds een tijd vind ik ze niet meer zo lekker. Ik heb me ook afgevraagd of het nu in mijn herinnering was dat ze zo enorm lekker waren of dat ze echt minder lekker zijn dan vroeger. Omdat ik ze lang niet gegeten had, kon ik het ook moeilijk vergelijken. Dus volgens mij heb jij gelijk.

Man hier is trouwens fan van Doritos Sweet Chili. Ik vind die wel lekker, maar al snel te pittig.

Maar ach, eigenlijk is al die chips gewoon niet goed voor me

Tihama

Paprika

ik vind croky paprika nu lekkerder als Lays, die chips is zo dik geworden en helemaal niet meer zout,DAT vind ik nou juist lekker, veel zoute paprikasmaak op een dun chippie.( ik hoop dat fabrikanten meelezen hahha)
De bolognese van de c1000 zijn ook erg lekker, die smaken in mijn beleving net als de Croky bolognese van vroeger.
Wat ik heel vies vindt is de patatje joppie, favoriet van de kids, die stinkt zo en wordt ik misselijk van...

bibi63

bibi63

12-01-2012 om 22:20

Lilian!

Dat vind ik nou ook!! Croky paprika chips (zowiezo mijn lievelingssmaak) zijn gewoon de lekkerste! (lees: ouderwets lekker, zonder ribbels of dikkere variant, of weet ik wat voor flauwekul). Haha, dan ben ik toch niet gek...
Gr. Bibi

Vooruit

Na jullie lofzangen, heb ik vanochtend een zak Croky paprika gekocht. Wil het nu ook wel es meemaken

Vergelijkend warenonderzoek (croky bolognese)

Geïnspireerd door dit draadje heb ik vanochtend in de supermarkt nog eens goed gekeken in het chipsschap en vond daar de Bolognese van het Jumbo-huismerk (echt, ze mogen wel eens de bezem door hun ontwerpafdeling halen, totaal onopvallende verpakking). Als die net zo smaakt als de huismerk-bolognese van Super de Boer, dan heb ik de 'oude' Croky Bolognese-smaak weer te pakken.

Waarschijnlijk gaat die zak er zondagavond aan, ik zal nog wel even verslag uitbrengen

Chris

Verslaving

Al jaren aan paperika chips van lays verslaafd. Ik wilde wel dat ik er zat van was. Maar het blijft mijn favoriet

Rafelkap

Rafelkap

13-01-2012 om 18:38

E zoveel

volgens mij zit er in chips E zoveel, dat zorgt dat je de hele zak wilt opeten en dat is fijn voor de fabrikant.

Ik kan dit aardig weerstaan door het niet te kopen. Eenmaal in huis moet de zak leeg.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.