Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

jippa

jippa

04-08-2011 om 12:55

Lekker fotoboeken: vervolg op vonda

Ik weet niet Vonda, of je hier aanwezig bent, maar ik wil je toch bedanken. Dank zij je eerdere draadje ben ik op mijn laatste vrije dag thuis de berg op gegaan en heb ik in een dag een heel mooi groot kleurig album gemaakt van een hele mooie reis die we in 2009 maakten. Al die tijd zat ik er tegenaan te hikken en nu ben ik zo blij.
Ik heb gewerkt met het hema programma, de nieuwste versie en dat ging prima. Ik heb nog wat plaatjes van google erbij geplakt en ik heb weer lekker digitaal zitten knutselen.
Zijn er nog meer mensen bezig met fotoboeken? Het zou wel leuk zijn om weer wat uit te wisselen. Ik heb nu goede voornemens om het wat meer te gaan bijhouden.
Complicatie is wel dat mijn man en ik en dochter allemaal een fototoestel hebben en gebruiken, dus ik zit vaak met drie series foto's. En dan gaan we ook nog wel eens op reis met vrienden....
Zijn er ook mensen die jaarboekjes maken? Ik heb vrienden die dat doen. Gewoon een boekje met wat highlights van het jaar, leek me ook wel wat. Misschien word ik nu overmoedig
Jippa

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
evy

evy

04-08-2011 om 18:41

Jaarboek

Ik geef onze zoon en dochter met Sinterklaas een boekje over het afgelopen jaar.
Ook wij hebben meerdere fototoestellen maar geregeld (vooral als we wat gedaan hebben) pak ik ze en zet de fotos die ik wil hebben in een mapje.
Ik heb bij mijn documenten voor elk kind een map gemaakt en daarin zitten weer mapjes met vakantie, wedstrijd, feestje enz) Als ik tijd heb en er aan denk dan maak ik een paar bladzijden.
Ik haal ook fotos van de schoolsite en bij familie.
Omdat ik nu al vroeg voor de Sint bezig ben heb ik tijd genoeg om het op mijn gemakje te doen.

Gr Evy

jippa

jippa

05-08-2011 om 00:00

Goed plan

ha Evy,
Wat leuk dat je dat zo doet voor je kinderen. Op die manier is het ook wel bij te houden. Vaak krijg ik ook wel foto,s op de mail, of ze staat op de schoolsite, maar bijhouden is natuurlijk de kunst.
Ik denk dat ik het ook ga proberen met een mapje maken en dan bijvoorbeeld in de kerstvakantie een boek maken.
De smaak heb ik nu wel weer te pakken.

Hier ook

ik maak elk jaar in januari 2 fotoboeken, voor elk kind 1. Die gaat dan over het afgelopen jaar. In januari zijn er vaak aanbiedingen voor fotoboeken, dat scheelt. Ik vind het resultaat zo mooi, echt prachtig!
ik verzamel alle foto's van het hele jaar (zelf gemaakt-school-familie etc) in 1 map en aan het einde van het jaar maak ik daar twee kopieën van. Per kind maak ik een selectie van de mooiste foto's en daarna ga ik pas een fotoalbum vullen. Tijdens het vullen vallen er nog meer foto's af.

wat ik heel mooi vind is als je meerdere foto's hebt van eenzelfde stijl. Dus als jongste een ijsje aan het eten is in voor die prachtige boom in het centrum, close ups van diverse kanten. of van 1 kant met diverse gezichtsuitdrukkingen. En dan die foto's bij elkaar op 1 pagina zetten in plaats van 1 grote foto. En dan liefst 1 van die foto's ook nog eens als achtergrond.

ik ben niet zo heel erg van het 'scrappen', je kunt digitaal je helemaal uitleven maar ik gebruik het liefst foto's als achtergrond en ga mijn foto's niet apart uitknippen/draaien/bewerken. Ik heb wel andere achtergronden in de boeken maar dan een rustige stijl.

Van hun babytijd heb ik veel fotoboeken, van die hele dikke grote terwijl deze boeken zo mooi dun zijn en er veel mooier uit zien. Ik heb soms de neiging om hun babyboeken ook om te zetten naar digitale boeken, als ik weer eens zo'n mooi boek heb ontvangen... maar dat gaat me (financieel) toch nog even een stapje te ver.

Ik kan me helemaal voorstellen dat je er enthousiast van wordt, leuk! Succes met je volgende boek.

Gruffalo

O ja

nog een toevoeging: 1 keer in de 2-3 jaar maak ik een fotoboek voor onszelf. Later krijgen de kinderen hun eigen fotoboeken mee en dan hebben wij niets meer, dat lijkt me niet zo handig.

jippa

jippa

05-08-2011 om 20:37

Gruffalo e.a.

Wat klnkt dat goed zeg. Ik ga dat ook proberen. Ik vind het ook fijn dat het van die dunne boeken worden, ik heb een kast vol oude multomappen met foto's, zonde van de ruimte.

Scrappen doe ik niet echt, maar ik houd wel veel van kleuren achtergrond. Ik heb er een gemaakt in een enkele kleur, dat vond ik vrij saai. En ik werk wel met schaduwen en soms ronde hoeken en transparante foto's als achtergrond.

Super, jippa!

Ha, wat fijn dat mijn draadje je heeft geholpen!!! Ja, ik was zelf ook heel enthousiast!
Het ligt hier even stil, omdat ik gewoon lekker rustig aan wil doen 's avonds zonder mijzelf opgelegde verplichtingen, maar dit najaar wil ik toch weer bezig met een fotoboek. Het boek dat ik had gemaakt, vanaf 'ons' digitale tijdsperk inclusief geboorte dochter (2005/2006), is zo gegaan dat ik een waardebon bleek te hebben voor een large boek ipv een extralarge boek (had ik dus niet gemerkt, stom he). Moest ik alles op het laatste moment nog aanpassen qua bijschriften. Toen ik hem thuis kreeg zat er een fout in en toen kreeg ik meteen een nieuwe toegestuurd. De goeie hebben we al aan mijn ouders gegeven, die met een foutje krijgt mijn schoonmoeder voor de verjaardag en ik wil de XL voor onszelf bestellen als er een geschikte aanbieding langskomt.
Ondertussen blijft het mijn tip: vooral goed ordenen, dan is het veel gemakkelijker om te beginnen. Ik laat nu foto's niet te lang op de apparaten staan, zodat als ik ze op de beide PC's zet, het niet zo vreselijk veel werk is om ze per 1 tot 3 dagen chronologosch te selecteren. Bij het maken van het fotoboek kan je dan supergemakkelijk uitselecteren voor de pagina.
Ik heb eigenlijk eerst wel zin om nu het fotoboek van onze vakantie in Luxemburg te maken, dan die van vorig jaar, en dan weer verder met een groot boek dat volgt op het grote boek dat ik al heb gemaakt (vervolg 2006 e.v.).
Leuk dat je een vervolgdraadje bent gestart, Jippa!!!

Vonda

Gruffalo

Ik heb ook boeken voor onze kinderen ( nu 19,21 en 23) naast boeken voor onszelf. De oudste is uit huis en wil de boeken niet hebben, hopelijk veranderd dat nog als hij echt gesettled is, hij huurt in Londen en woont iedere 6 maanden ergens anders. De jongste zei ook al, wat moet ik met die boeken ? En de middelste gaat in Amerika wonen en werken ( nog plannen hoor) dus blijven we met 1,5 meter extra fotoboeken zitten, haha.

Shonagh

1,5m fotoboeken en niemand wil ze hebben wow...

maar dat komt vast wel goed. nu nog niet, maar straks als ze zelf (willen) kinderen krijgen dan kan ik me niet voorstellen dat je de fotoboeken niet wil hebben.

Gruffalo

Inderdaad hoop ik maar dat ik de fotoboeken later nog kan slijten, haha. Voor middelste heb ik onlangs voor haar 21ste verjaardag een digitaalboek gemnaakt met 6/7 foto's per leeftijdsjaar. Werd heel erg gewaardeerd, dus deze kan ze altijd nog meenemen naar Amerika.

jippa

jippa

06-08-2011 om 19:52

Vonda e.a.

ha Vonda,
Ik had het destijds niet meer gezien, te druk met werk afkrijgen, maar dat was wel balen zeg met die bon.
Nog wel een mazzeltje dat je door die fout twee exemplaren kreeg.

Ordenen is inderdaad het punt. Mijn laptop wordt ook oud en traag, dat motiveert niet echt, maar ja net een camera gekocht, dus die moet toch nog ff blijven.

Ik heb voor mezelf op een rijtje gezet welke boeken ik nog wil maken en dat valt best mee.

Wat de anderen betreft: ik heb hier meters fotoboeken staan en ik heb 1 dochter. Kan maar zo dat ze er later niets in ziet, maar dat zien we dan wel weer. Ik denk dat de hang naar foto's van vroeger vooral komt als je ouder bent dan begin twintig of zo.
Mijn man heeft bijna niets van vroeger en hij vindt dat nu heel jammer.

Maar afijn, ik ga van nu af aan een mapje bijhouden voor dochterlief met foto's voor een jaarboekje, lijkt me erg leuk.

Groeten,
Jippa

Jippa, welke boeken maken

Ja, ik maak van de vakanties dus inderdaad aparte boeken, dat was heel mooi om te oefenen, mooi een afgerond onderwerp. Verder de 'doorlopende' boeken, maar zuo ook zomaar kunnen utimonden in jaarboeken want dat is wel overzichtelijker.
Verder wil ik ook nog heel graag een 'zangboek' maken van alle zangdingen die ik ooit gedaan heb! ik had dat ooit bij Albellli ingediend als idee toen ze een wedstrijd hielden en vroegen om suggesties voor themaboeken, maar mijn idee was niet bijzonder genoeg, blijkbaar (vond ik zelf wel hoor!).
Elke maand een familieportret maken lijkt me ook leuk... wel gewoon een foto die uit het leven is gegrepen maar ja dat kan je niet goed zelf.

Groet,
Vonda

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.