Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

e.j.

e.j.

09-08-2011 om 09:35

Lekkage en verzekering

Toen wij terugkwamen van vakantie zagen wij dat onze een paar maanden geleden gezette aanbouw op een hoekje heeft gelekt. Natte kringen op plafond en muur, ze gaan nu ook een beetje schimmelen. Waarschijnlijk zit er een loodslab niet helemaal goed.
We hebben onze bouwer gemaild en die komt kijken zo gauw hij van vakantie terug is. Hij gaf het advies om het bij onze inboedelverzekering te melden.
Daar had ik nou helemaal niet aan gedacht. Wij zijn van die lui die verzekerd zijn voor rampen die we zelf niet kunnen betalen zoals operaties en brand enzo. Ik lees wel eens dat mensen van alles en nog wat claimen maar ik denk daar zelf nooit aan. En nu denk ik, wat kan onze verzekering dan doen? Het zal wat witsel en een nieuwe strook behang nodig hebben. Krijgen we dan een halve liter latex en een rol behang vergoed? Dat heb ik nog wel op zoder liggen. Of vergeet ik iets?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
yvonne

yvonne

09-08-2011 om 11:21

Lekker makkelijk

dat is makkelijk van de aannemer om te zeggen probeer maar bij de inboedelverzekering te claimen. Hij hoort gewoon garantie te geven op geleverde werkzaamheden.
En verder een inboedel is voor je losse spullen dus als dit onder een verzekering valt is dat de opstalverzekering.

Inderdaad, je eigen verzekeraar

Je moet het inderdaad bij je eigen verzekeraar melden. Zsm, zo staat in de voorwaarden. In een latere fase wordt pas duidelijk wie wat precies moet en betaalt: Jouw verzekeraar, of de verzekeraar van de aannemer (beroepsaansprakelijkheid). De verzekeraars zoeken dat samen met elkaar uit.
Als het inderdaad alleen maar neerkomt op een beetje latex hier en daar en een loodslapje recht duwen, dan kun je eventueel uitbetalen altijd nog laten zitten. Maar vervolgschade van lekkage kan lang onzichtbaar blijven, dus loop er niet op vooruit.
Groet,
Miriam Lavell

e.j.

e.j.

09-08-2011 om 12:08

da's een goeie Miriam, je weet nog niet wat je niet ziet natuurlijk. Oké, we gaan het melden. Of dat nou inboedel of opstal heet maakt niet uit want dat is bij dezelfde verzekeraar.
En Yvonne, de bouwer gaat zijn verantwoordelijkheid wel nemen hoor daar ben ik niet bang voor. Hij gaf per mail alvast deze tip aan ons.

guera

guera

09-08-2011 om 16:04

Kan veel meer zijn

Vriendin had ook lekkage en heeft verzekering ingelicht. Die kwam kijken en ze kreeg een budget om de boel door een schilder te laten doen. Omdat er kleurverschil zou optreden met de rest van de kamer mocht ze de hele kamer laten doen....Lekker door de schilder...

Fiorucci

Fiorucci

09-08-2011 om 16:32

Klopt

Melden bij je eigen verzekeraar, die zoekt het wel uit met de verzekering van je bouwer inderdaad.

Maria

Maria

09-08-2011 om 23:00

Ja, via verzekeraar!

Zeker melden! En snel ook. Hier ook lekkage gehad. Wel wat laat gemeld, maar door verzekeraar ingeschakelde aannemer vakkundig opgelost, eerst lekkageprobleem en daarna de lekkagevlekken in woonkamer. Alles helemaal netjes (veel ruimer dan het betreffende deel) overgeschilderd. Zelf noppes betaald (tot nu toe).
Maar het oorspronkelijke probleem wel eerst laten oplossen voor je gevolgschade laat verhelpen (anders heeft het weinig zin).

Phoebe

Phoebe

15-08-2011 om 21:27

Verzekering

Wij hadden een giga lekkage na reparatie aan de ketel. Kregen vergoeding voor vervanging van het behang van 3 muren van de kamer, want de 4e had een andere kleur. Konden het ook laten doen, maar behangen graag zelf. Kregen genoeg om de hele kamer opnieuw te doen en niet eens met het goedkoopste behang. Altijd opgeven aan verzekering en laten oplossen na het oplossen van het gevolg.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.