Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Rafelkap

Rafelkap

27-06-2014 om 12:15

lego expo - hoeveel tijd voor uittrekken?

Is hier al iemand naar de lego expo in Amsterdam geweest? Ik wil hier misschien volgende week naar toe, maar vraag me af of we genoeg tijd hebben (we moeten nl. om 14 uur weer terug zijn ivm feestje)
Hoeveel uur ben je daar zoet? Is 2-3 uur de moeite of moeten we daar toch meer tijd voor uittrekken.

De Belgen kunnen het in anderhalf uur

Even googlen bracht me hier:
http://www.expo-artofthebrick.be/nl/node/48

Moet je helemaal naar onder scrollen, dan zie je dat er anderhalf uur voor staat.

Dus dan lijkt me dat je met 2-3 uur tijd zat hebt.

Als je gaat, laat dan even weten hoe het was. Wij zijn naar de Pixar-tentoonstelling geweest en die vond ik voor die prijs toch een tikje tegenvallen, zoon wil nu graag hier naartoe maar ik vraag me een beetje af of het de moeite waard is (en zo ja, of het dan de moeite waard is voor het hele gezin of alleen voor zoon).

Groeten,

Temet

Rafelkap

Rafelkap

27-06-2014 om 19:42

Temet

Ja, ik vind het ook wel behoorlijk duur en hoop ook dat het de moeite waard is. De grote lego expo in de jaarbeurs viel wel erg in de smaak. Ik zal het laten weten als we gaan.

Adama

Adama

27-06-2014 om 23:10

tip voordelige groepstickets

Via ticketveiling.nl kun je bieden op groepstickets (1 volw. + 3 kind. of 2 volw. + 2 kind.). Dit kan heel voordelig uitpakken.

Rafelkap

Rafelkap

28-06-2014 om 07:46

besloten

We hebben samen besloten om toch maar niet te gaan. Het is wel erg veel geld voor iets wat we waarschijnlijk in een uurtje hebben bekeken. Als er weer lego in de jaarbeurs komt gaan we wel weer (dat was ook niet goedkoop maar wel enorm). Nu gaan we waarschijnlijk naar het watermuseum in Arnhem, dat ziet er leuk uit.

Rafelkap

Die lego in de Jaarbeurs, dat is Legoworld toch, wat vroeger altijd in Zwolle was? Volgens mij is dat veel meer voor legobouwers en is er daar ook gelegenheid om lekker met dat spul te bouwen en te experimenteren, en ik heb zomaar het idee dat die tentoonstelling in Amsterdam geheel draait om die kunstwerken die van Lego zijn gemaakt. Indrukwekkend, ongetwijfeld, maar voor kinderen is die Legoworld misschien wel veel leuker.

Overigens: ANWB-leden krijgen korting op die Amsterdamse tentoonstelling zag ik.

Groeten,

Temet

Evanlyn

Evanlyn

29-06-2014 om 00:45

groot gezin

Ik vind het ook te duur voor een groot gezin, jammer...had het heel leuk gevonden.

Geweest

Ik ben vorige week geweest. Met 3 kinderen en 2 volwassenen was ik geloof ik 55 euro kwijt. Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn Rafelkap? Ik was met 1x8, 1x10 en 1x11 jaar. De audiotour bleek al snel geen succes. De Legobouwwerken zijn best knap gemaakt natuurlijk. Niet echt kunst zoals de maker je wil doen geloven, eerder kunstig. Wij als volwassenen vonden het nog wel leuk om overal even bij te blijven kijken maar die kinderen hadden daar echt vrij weinig interesse in. Die waren uiteindelijk binnen het uur er wel doorheen en hebben uiteindelijk langer bij de bakken met Lego en de spelcomputers gespeeld.

Kortom: overrated.

Adama

Adama

29-06-2014 om 23:03

nogmaals: het kan goedkoper

Wij zijn geweest met een grote groep kinderen en een paar volwassenen.
Via ticketveiling.nl heeft het ons gemiddeld een kleine 7 Euro per persoon gekost.

Het was leuk om te zien, maar ik vond het wel een hoog kitschgehalte hebben.
De kinderen waren van sommige dingen wel onder de indruk, en hebben een paar leuke gesprekken gevoerd over de kunstwerken. Ze hebben alles bekeken maar wilden op een gegeven moment wel heel graag zelf spelen en gamen (en dat kon volop op het eind).
De kinderen waren 6-8 jaar oud.

Ik denk dat het met een kleine groep, met 1 of 2 kinderen, leuker (want rustiger) is.

Niet gaan!

Sorry, stevige reactie, maar ik vond het vrij waardeloos.
Duur, weinig kunstwerken en niets bijzonder. Nagemaakte werken, niets zelf aan toegevoegd, minder spectaculair dan de reclames doen denken.
Zonde van het geld dus!!!

Rijksmuseum

Het Rijksmuseum is dan veel leuker (en gratis voor kinderen).

Rafelkap

Rafelkap

12-07-2014 om 10:45

gelukkig maar

We zijn niet gegaan. Heel blij

Pfieuw

Gelukkig rafelkap!!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.