Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Cecile

Cecile

26-06-2014 om 21:06

Legging-vraag


Mira

Mira

03-07-2014 om 09:37

Hakken

Ik vind het zo onzinnig om dan op dit forum te roepen dat zoiets fout zou zijn. Het is namelijk niet fout!
Mijn mening is dat op kleding gebied geen fouten bestaan.
In een kapotte slobberbroek en trui naar een sollicitatie is niet slim, maar dat bedoel ik hiermee niet.

In mijn ogen roepen alleen sneue mensen dat bepaalde kledingstukken "echt niet (meer) kunnen" om zich zo zekerder van zichzelf kunnen voelen. Door anderen af te kraken en zelf duidelijk bij de goede kant horen.

Of je bent zelf zo onzeker over je lijf en de mode die je draagt dat je dit nodig hebt om je zelf beter en mooier te voelen.

Je kunt het wel leuk in pakken met "ik doe geen oog dicht als zij die draagt" maar ik blijf dit zo kinderachtig vinden.

Het is in mijn ogen een soort pesten voor volwassenen.

Ansjo

Ansjo

03-07-2014 om 11:19

nee joh

Yta en Tihama gaan al jaren mee, dat zijn onderhand forumfossielen, wie weet in het echt ook, dus die kunnen dat wel hebben van elkaar.
Tenminste, zo las ik het, als humor.

Ik moet altijd wel lachen bij modedraadjes.
De adviezen die worden gegeven stammen soms ook nog uit de tijd van de preh-historie. Juist degenen die er het meest verstand van denken te hebben kunnen mijn wenkbrauwen nog wel eens doen fronsen als in : meen je dat nou? Oke dan.." In mijn ogen dan mode voor de oudere dames terwijl die dames die leeftijd nog niet hebben bereikt.
Die stijl waart veel op kantoren rond en ik snap ook best waarom.
Maakt niet uit toch? Als je je goed voelt in kleding straal je dat uit. Als je iets draagt dat niet flatteert, ach, wat maakt het uit, mij hoef je niet te overtuigen en als je je moet aanpassen op je werk/omgeving, dan is daar ook niets mis mee. Het is prettig niet buiten de boot te vallen.
Iedereen zijn smaak, budget, inzicht en aanpassingsvermogen en ieder zijn eigen omgeving waar al die factoren wel of niet nodig zijn.

Mira

Mira

03-07-2014 om 11:26

Oh dus als oudgediende mag je dat?

Oja dan heb je krediet, en mag je mensen ongestraft afbranden, die je niet eens kent. Aha.

ansjo

ansjo

03-07-2014 om 11:53

dat zeg ik niet

Ik zeg dat ik het anders las, als grap naar iemand die je beter kent dan de gemiddelde forummer. Stel dat ik hier een vriendin op het forum heb die ik ook ken in real life (er zijn namelijk forummeetings geweest in het verleden waarin ik ook een aantal mensen beter heb leren kennen). Zij weet hoe ik ben, ik weet hoe zij is, ik maak een sarcastisch grapje, zij begrijpt het en de rest minder.
Maar wie weet heb ik het mis, alhoewel ik Yta niet op die manier inschat zoals jullie vinden

Kaaskopje

Kaaskopje

03-07-2014 om 12:45

ja was onderling grapje

Zo vatte ik het ook op.

Kaaskopje

Kaaskopje

03-07-2014 om 12:48

zelf weten

Ik vind ook dat iedereen zelf moet weten wat hij of zij aantrekt, maar soms is een advies om toch maar wat anders te kiezen soms aardiger dan iemand "in zijn waarde" te laten.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

03-07-2014 om 14:41

Vandaag

Warm weer. Dus rokken weer. Vanmorgen naar school mooie zomerjurk aangetrokken, tot op de knie dus kan net denk ik nu (vorig jaar dus echt niet, toen moest zelfs daar een legging onder), hakje eronder en huppetee. Als ik vandaag naar het werk zou moeten zou ik prima zo doorrijden.

Maar gezien de afspraken van vandaag vond ik dit dus te gekleed. Dus thuis ander jurkje aangetrokken, tot net boven de knie en klein net decolleté. Zou prima kunnen volgens de antilegging garde. En toch: ik sta dan voor de spiegel en denk voel me veel te bloot. Ik voel me daar dus echt niet senang in. Dus toch maar weer die korte witte legging eronder en het ziet er al beter uit en dan om het af te maken een topje met spaghettibandjes eronder. Birkenstocks eronder en ik ben klaar.

Dit is dus voor mij echt de enige wijze om jurkjes te dragen. Anders zou het toch echt weer een t-shirt met zomerbroek geworden zijn. Nou daar komen mijn benen dus echt ook niet in uit. Meest geweldige vind ik overigens mijn maxijurk. Maar ook daar draag ik een legging onder. Niks erger dan van die langs elkaar schurende bovenbenen.

Het heeft denk ik ook met je kledingstijl te maken, die van mij is meer casual, en dan vind ik het nog wel prima om in de winter op werkdagen een jurk met maillot dragen. Maar dan echt wel met stoere laarzen eronder. Met hakjes, kantjes, panty of blote beentjes voel ik me te opgedirkt en opgeprikt. Dat voelt dan echt als een straf.
Ik draag een jurk dus het liefst als een broek met een grote pijp

Kom me maar niet tegen op fietsvakantie.

Als het warm is, loop ik dan rond in een (lange) legging die vooral laat zien hoe dikke benen ik heb. Hopelijk worden mijn oversized bovenbenen gecompenseerd door mijn gespierde kuiten. Maar die legging neemt lekker weinig ruimte in mijn fietstassen!
Daaronder draag ik stevige fietsschoenen, want ik heb geen plaats voor andere schoenen en als ik meer dan 10 meter moet lopen, trek ik iets anders aan mijn voeten dan slippers, want het lukt me nog steeds niet om hele einden te lopen op slippers.
Om het af te maken heb ik een fietsshirt aan, of een t-shirt die ik bij een toeristisch winkeltje heb gekocht.
Helemaal fout dus, maar een lol dat ik heb!

Yta Chalne

Yta Chalne

03-07-2014 om 19:36

ach dames

Smaak is zó subjectief.

Yta Chalne

Yta Chalne

03-07-2014 om 19:41

en Mira

Ik denk dat je je niet zo druk moet maken. Het is mooi weer, en bijna vakantie. Wellicht help dat om flauwe grapjes over de schoenen van Tihama een beetje te relativeren?

Moeder

Moeder

04-07-2014 om 17:18

Kom dit net tegen

en kon het niet laten om het hierbij te zetten http://www.nsmbl.nl/cant-get-enough-de-beste-nieuwe-people-of-walmart-fails/#p=9&gal=2

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.