Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Anna3

Anna3

15-02-2012 om 15:51

Lege fluitketel op het vuur

Domdom, ik heb een legen fluitketel op het vuur laten staan. En nu komen er zwarte 'stukje' uit, zij het steeds minder en steeds kleinere.
Ik baal. Moet ik de ketel weggooien, want die verbrande stukjes zijn vast niet gezond.
Of kan ik 'm nog gebruiken, na nog een keer of 20 (?) de ketel te vullen en te legen.
Het is trouwens de 'Lapin' van de Hema.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Anna3

Anna3

15-02-2012 om 15:54

Soda?

Of zal ik er een paar scheppen soda in doen? Dat werkt altijd heel goed als ik eten heb laten aanbranden.

koentje

koentje

15-02-2012 om 17:02

Fluitketel?

bestaan die dingen nog?

Anna3

Anna3

15-02-2012 om 17:23

Ja, fluitketel

Ik ben helaas nog niet in het bezit van een kraan waar kokend water uit komt. En een plastic ding met een snoer op t aanrecht is niet echt wat ik begeer. Dus..

Azijn

Neem een fles schoonmaakazijn, een flinke scheur in de ketel, water erbij en een hele nacht laten staan. Dan goed omspoelen en volgens mij is het dan eruit!

Clowntje

Clowntje

15-02-2012 om 19:14

Izar, die alessi

Die alessi fluitketel is er ook in electrische variant, als waterkoker!

Maar ik gebruik ook de goude oude fluitketel gaat al jaren mee!!

Anna3

Anna3

15-02-2012 om 20:36

Dorry1

Dankje voor de tip! Ik ga het meteen proberen.

Anna3

Anna3

15-02-2012 om 20:39

Izar

Ja die is prachtig!!! Met een prachtig aanzwellend geluid, als een stoomboot. Mijn zus was zo gelukkig dat ze er een tegenkwam op koninginnedag, voor een rijksdaalder. Je zou er een theedrinker van worden.

Tirza G.

Tirza G.

17-02-2012 om 21:58

Fluitketel

Hee, ik heb ook de Alessi, leuk leuk. Altijd leuk om water in te koken voor nietsvermoedende bezoekers, die schrikken zich een hoedje.
Het grote voordeel van een fluitketel vind ik dat je het water zo lang kunt laten koken als je wilt. Ik wil het altijd even lekker doorkoken Dat lukt bij zo'n elektrisch geval niet, die slaan af als het kookt.

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.