Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Zonderbril

Zonderbril

17-11-2013 om 15:58

Leesbril vragen

Ik werk in een magazijn met een polsscanner en die kan ik op dit moment nog maar net lezen maar eigenlijk net niet. De vijf en de zes is lastig, soms moet ik gokken.

Ik heb een goedkope leesbril voor de hele kleine lettertjes op verpakkingen thuis, verder heb ik die bril nog niet nodig. Eigenlijk zou ik wel een bril voor op mijn werk willen maar ik moet dus steeds switchen met mijn ogen van scanner naar de stellingen die op twee armlengtes of meer afstand zitten. Met die goedkope leesbril kan ik echt alleen maar op zeer korte afstand (de polsafstand) kijken. Als ik daarna naar een iets verdere afstand kijk is het al wazig.

Mijn zus zei dat je leesbrillen hebt die tot verschillende afstanden gaan maar ik snap het niet zo. Ik heb geen bril nodig voor die afstand van 2x armlengte maar die zou ik wel moeten hebben?

Wie kan mij uitleggen hoe dit zit?

wizzer

wizzer

17-11-2013 om 16:06

werkgever

Volgens mij hoort je werkgever een geschikte bril te betalen:
http://www.arboportaal.nl/onderwerpen/fysieke-belasting/statische-werkhouding/beeldschermwerk.html

Zonderbril

Zonderbril

17-11-2013 om 16:25

Dat kan

Dat zou kunnen maar daarmee weet ik nog niet wat voor bril ik moet hebben toch? Verder doe ik geen beeldschermwerk.

iker

iker

17-11-2013 om 16:37

leesbril

Voor zover ik het weet gaat dat niet werken met alleen een leesbril. Ik heb deze week een test laten doen en heb nu een bril voor tv en auto, dat is denk ik jouw twee keer armlengte afstand. Een bril voor verder af dus. Ik had geen leesbril nodig maar zoja dan was dat alleen op te lossen met twee brillen OF variofocus (lees en verder kunnen zien ineen) .

Probeer het anders eens met verschillende leesbrillen van kruidvat hema oid

Tijgeroog

Tijgeroog

17-11-2013 om 16:56

Half brilletje

Ik zou een keer bij een opticien langs gaan om je sterkte te laten bepalen. Dan kun je waarschijnlijk beter zien dan met een goedkoop brilletje dat je een keer op de gok gekocht hebt. Als je vervolgens zorgt voor een klein brilletje in die sterkte kun je die gebruiken om op je scanner te kijken. Vervolgens moet je over je bril heen kijken naar de stelling. Daarom een klein brilletje, met een grote bril lukt dat niet.

wizzer

wizzer

17-11-2013 om 16:59

is vergelijkbaar

Het probleem is toch dat je het beeldscherm van je polsscanner niet kun lezen? Of begrijp ik dat verkeerd? In feit dus hetzelfde probleem als een kantoormedewerker die zijn beeldscherm niet kan lezen.

(en met dezelfde oplossing: een bril geschikt voor de juiste afstand, een opticien kan je hiermee helpen, en je werkgever moet hiervoor betalen).

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

17-11-2013 om 17:04

Wel beeldschermbril

Die is juist bedoeld voor dit soort situaties. Een gewone leesbril is bedoeld om te kunnen lezen. Een beeldschermbril om te kunnen kijken. Dat vraagt vaak net weer iets anders van je ogen, een bril om op 30 cm kleine lettertjes te kunnen lezen is dan niet voldoende.

Naar de opticien

Daar je probleem voorleggen. Informeren naar de mogelijkheden. Een ogentest en je weet meer. De testen zijn bijna overal gratis.

patrica1966

patrica1966

17-11-2013 om 19:59

multifocale bril

Bedoel je soms een multifocale bri, met onderin leesstukjes? Wanneer je geen problemen hebt met het verder af zien, kan er bovenin "gewoon" glas en onderin leessterkte.
Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

amk

amk

18-11-2013 om 09:17

arbo arts

ga naar je arboarts want het is werk gerelateerd, die verwijst je naar een opticien, waar het bedrijf een contract mee heeft of geeft het advies aan je werkgever, om jou een goede bril voor jou specifieke werkzaamheden te laten aanmeten.

Dit hoef je niet zelf op te lossen want dit zijn zeer specifieke werksituaties waar de standaard oplossingen niet werken.

Zonderbril

Zonderbril

19-11-2013 om 12:26

arboarts

Als ik zoveel moeite ga doen ben ik mijn baan kwijt, ik werk via een uitzendbureau en hoe goed je bent bepaalt hoe vaak je ingeroosterd wordt. Ik geloof niet dat ik dat positief ga beïnvloeden door te zeuren over een bril.

Ik wil gewoon weten wat er mogelijk is, of er brillen bestaan die je goed laten lezen op 30 cm en op een meter afstand zonder dat het wazig wordt. Ik zie niemand met halve brillen op werken.

nathalie

nathalie

19-11-2013 om 13:27

simpel antwoord

ja hoor die bestaan. Mogelijkheden zijn zoals al genoemd een halve bril dus waar je overheen kijkt als je niet op je scanner kijkt. Of een multifocale bril met onderin de sterkte voor je scanner-afstand en bovenin je sterkte voor verderweg.
Beter bij de opticien bestellen dan uit de supermarkt, de opticien kan hem precies voor je aanpassen. Hans Anders b.v. doet dat niet al te duur maar er zijn misschien ook wel andere aanbiedingen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.