Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Triva

Triva

21-01-2017 om 14:53

ledlamp met 3 light settings

Het peertje boven de tafel ging stuk en omdat we eerst niet wisten of de lamp zelf stuk was (vlak voor kerst deed het geheel het niet en toen ik even aan het snoer zat werkte het weer) of dus het bolletje had mijn man er een oude gloeilamp in gedaan. Veel en veel te fel maar gelukkig; de lamp zelf was niet stuk.

Tja toen kwam het probleem: hoeveel lichtsterkte, wat voor kleur licht (warm/wit etc) en je kunt dat niet zien in de winkel, je wil 's avonds thuis testen.

Nou ja man ging alleen naar de Praxis en waar kwam hij mee terug? Een Ledlamp 3 light settings van Philips. Ideaal. Gewoon met het lichtknopje krijg je drie verschillende sterktes: 60W heel fel wit licht (100%), 25W geel licht (40%) en 8W oranje licht (10%). Het heeft zelfs een auto-memory en hij onthoudt dus welk licht het laatste was gebruikt. Ideaal voor boven de tafel waar je soms wel eens wat meer en soms wat minder licht wilt hebben.

Ik wist niet dat het bestond dus voor degenen hier die dat ook niet weten: bij deze.

Vogel

Vogel

21-01-2017 om 17:35

Fijne tip

Wij hadden boven tafel een dimbare lamp, maar met moderne lampen flikkert dat op lagere lichtsterktes. Die lamp van jou is misschien wel wat, dank voor de tip!

Ad Hombre

Ad Hombre

21-01-2017 om 19:00

Vogel

Dimbare leds flikkeren altijd (PWM) maar zo snel dat je het niet ziet.

Vogel

Vogel

21-01-2017 om 20:44

@Ad

Maar ik heb last van geflikker dat ik wêl zie! Onzichtbaar geflikker stoort me niet.

Tuinstoel

Tuinstoel

22-01-2017 om 11:50

hue

Wij hebben Philips Hue lampen in huis. Kan je zelfs je eigen sfeerlicht instelling creëren. Programmeerbaar zoals met een timer en zelfs op afstand mbv je telefoon. Evt in kleurenlicht te bestellen zodat je je eigen disco in huis kunt maken

Wel prijzig... maar tegenwoordig uit uit China te bestellen voor een vriendelijkere prijs.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

22-01-2017 om 12:46

Erg prijzig ja

Maar wel leuk.

Zijndie dingen uit China wel een beetje vergelijkbaar?

Triva

Triva

22-01-2017 om 12:56

pff

De lamp waar mijn man mee aan kwam kostte nog geen 18 euro

Tuinstoel

Tuinstoel

22-01-2017 om 13:13

eens!

Maar ik heb een vent in huis die dol is op gadgets en innovatieve snufjes.
Als hij dus wat koopt, zijn het dit soort zaken. Nu is hij bezig met thermostaatknoppen waarmee je elk verwarmingselement indivivueel via Wifi kan aansturen en dus per verwarming individueel kan instellen ipv met de thermostaat in de huiskamer. Het zal maar je hobby zijn...

Uit China hebben wij Hue spots sinds kort in gebruik, bevallen tot nu toe prima. De Hue gloeilampen hebben wij al langer in gebruik maar gewoon in NL gekocht.

Zichtbaar

Zichtbaar

22-01-2017 om 15:00

@Ad

Voor mensen met nystagmus, zoals ik, flikkeren alle leds en tl-buizen, ook al ontken jij dat.

Ad Hombre

Ad Hombre

22-01-2017 om 15:03

Zichtbaar

Ik ontken niks, maar het knipperen zit dan blijkbaar in de ontvanger en niet in de leds.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.