Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Christel

Christel

21-06-2013 om 11:32

Lazy-wife-cake

Al heel vaak heb ik geprobeerd een lazy-wife-cake te bakken en hij wordt òf niet gaar of te hard. Ik heb lopen goochelen met de temperatuur en de tijd, andere recepten geprobeerd en het lukt met niet.

Wie heeft het ultieme recept?

Klinkt lekker

Ik kende hem eerlijk gezegd niet, die lazy wife cake. Is iets van de Amish blijkbaar.

Misschien heb je iets aan het recept van Teunie van de blog Eenvoudig leven? Wat ik lees is dat je in ieder geval geen baking powder maar baking soda moet gebruiken. Kan dat een verklaring zijn?

http://eenvoudigleven.blogspot.nl/2009/02/pannenkoeken-en-lazy-wife-cake.html

Klinkt lekker, ik ga het recept eens kopiëren.

Christel

Christel

21-06-2013 om 17:06

Tja chris

dat is het recept dat ik gebruik. Bakingsoda heb ik ook in huis. Als het bij jou wel lukt, ligt het dus aan mijn oven.

Christel

Christel

21-06-2013 om 17:08

Was nog niet klaar

Maar ik kan me niet voorstellen dat het aan mijn oven ligt, andere dingen lukken toch meestal wel. Pas dacht ik dat ie goed was, mes erin gestoken en dat kwam er schoon uit, maar na het afkoelen was de korst keihard. Het wordt nu een dingetje hier in huis hè, er roept er iedere vrijdag wel eentje: ga je nog een lazy-wife-cake proberen te bakken?

P

P

21-06-2013 om 17:12

Chris

Lijkt me wel grappig: Wie zei ooit dat ...........?

Heb hem zelf nooit gebakken

Christel, deze cake heb ik zelf nog nooit gemaakt dus ik beweer niet dat hij bij mij wel lukt.

Maar wat ik dan weer niet zo goed snap is dat bakpoeder niet zou werken. Want die combinatie baking soda (zuiveringszout) en zuur (bijv. citroensap) geeft in principe toch hetzelfde resultaat als bakpoeder.
Misschien als je het toch eens probeert met bakpoeder, maar dan een flink hogere dosis?
Ik heb bijvoorbeeld een recept van scones waar ik echt heel veel bakpoeder in moet doen. Drie teaspoons (dat is bijna een heel zakje!) en dan rijzen ze geweldig. Wellicht werkt dat ook bij deze cake?

En p

Is de quiz hier al begonnen?

Berber.

Berber.

21-06-2013 om 18:22

'Lijkt me wel grappig: Wie zei ooit dat ...........?'

Been there, done that. Iemand was je al voor.

Berber.

Berber.

21-06-2013 om 18:25

Sorry

Dat was o.t natuurlijk. Had ik er even bij moeten zetten.

P

P

21-06-2013 om 21:09

Lol

Chris opent een draadje ipv ergens een reactie te geven en vervolgens geef ik een reactie in het verkeerde draadje

Christel

Christel

22-06-2013 om 17:39

Verschil bakingsoda en bakpoeder

Ik ben gaan zoeken en volgens deze link kun je bakingsoda wel vervangen door bakpoeder, maar andersom niet: http://debakparade.blogspot.nl/2011/03/verschil-baking-soda-en-bakpoeder.html.

Ik ga het eens proberen met bakpoeder, het zal me een keer lukken.

Links

Links

22-06-2013 om 19:33

Lazy wife

Vraag me al een paar dagen af wat er nog lazy aan is gezien hoe druk je er mee bent

Links

Precies dat dacht ik ook. Een gewone cake van 200 g van alles geeft tenminste nooit gedoe

Groeten,

Temet

Christel

Christel

23-06-2013 om 09:41

Haha

ooit, als ik het onder de knie heb, is het echt een lazy-wife-cake. De aanloop daartoe duurt alleen een beetje lang.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.