Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

bibi63

bibi63

09-09-2014 om 21:33

last van schouderbanden rugtas. Tips?

Hoi,
Onze dochter heeft onlangs een dure Eastpak gekocht. Eentje die vooral voor skate/longboarders bedoeld is (e.o.a. 'coole' print, maar dat terzijde....)
Nu heeft ze last van die schouderbanden (meer dan bij haar vorige 'suffe'... rugtas). Ook al is hij niet loeizwaar beladen. Ik heb al even gegoogled en wel gezien dat je de banden niet te los moet stellen, maar ook dat helpt niet.
Iemand tips? Kan je er iets van zacht materiaal aan vastzetten? Is daar iets speciaals voor? Of is zij gewoon een 'zeur' en de zoveelste dure miskoop?
Hoop op tips!
Bibi

amk

amk

09-09-2014 om 22:09

wat voor last?

en waar. snijden ze in haar hals, snijden ze aan de buitenkant, of zit de ellende juist aan de onderkant?

Grote kans dat de rugzak te breed of te smal is voor haar rug. Dan hoef je er helemaal niets in te hebben maar het zit gewoon niet.

En aan een verkeerde maat rugzak is (indien de rugzak alleen aan de banden te verstellen is) niets te doen behalve een andere rugzak. Met rommelen aan de banden door er dingen aan te zetten wordt ie niet breder of smaller.
Snijden ze in haar hals en je gaat er nog iets aanzetten om het te verzachten wordt het alleen erger omdat je het dan nog smaller maakt bv.

Julia64

Julia64

15-09-2014 om 11:02

hier ook

Mijn zoon heeft vorig jaar een Eastpak gekregen toen hij naar de brugklas ging en klaagde al snel over hetzelfde probleem.
Dit wil je vast niet horen, maar inmiddels ligt de Eastpak ongebruikt op zijn kamer en is hij weer overgestapt op zijn oude Puma rugzak.
Ik snap ook best waarom, die Eastpak heeft gewoon veel te smalle bandjes om comfortabel te dragen - en is sowieso een onding vind ik eigenlijk, er zitten nergens compartimenten in of kleine vakjes waar je nog iets in kunt doen. En dat voor dat geld?!
Dus ja, wat ons betreft helaas een miskoop.

Jasmijn

Jasmijn

15-09-2014 om 11:41

padding

Hier heeft zoon ook een eastpack (ooit van dochter geweest, maar een grijze kleur dus hij kan hem ook gebruiken) en dat gaat prima. Hij draagt hem weinig echt op zijn rug (meestal maar een band) op de fiets heeft ie hem in een fietskrat voorop zijn stuur liggen, dus dat scheelt heel wat dragen. (het is een medium formaat rugzak en ga er vanuit dat je kind ook nog groeit)
Wat je eventueel zou kunnen doen is er extra padding omheen doen (zelf te maken of je koopt bij halfords of een andere automaterialen winkel) van die hoesjes die je om een autogordel kan doen (om je nek wat te beschermen) die maak je dan op de juiste plek even met een paar extra steekjes vast, mocht het niet goed blijven zitten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.