Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Nest

Nest

14-04-2013 om 20:45

Laptops opruimplek

Wij hebben een luxe-probleem.
Onze dochters hebben beide een laptop en dan is er nog de gezinslaptop. Die liggen allemaal beneden in de woonkamer.
Persoonlijk heb ik daar niet zo'n probleem mee, maar mijn man wel. Die stoort zich daaraan en 'gooit' ze op elkaar in een kast.
Dat vind ik nou ook weer niet de bedoeling, ivm beschadiging.

Dus... mijn vraag is. Zijn er meer forumleden met meerdere laptops in huis en zo ja, waar laten jullie deze?
Heeft iemand iets ingenieus bedacht om ze netjes op te ruimen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

14-04-2013 om 20:50

Hoe je overal een probleem van kunt maken

Ik denk dat je man er maar gewoon aan moet wennen. Je zou kunnen afspreken dat iedereen 's avonds zijn laptop mee neemt naar zijn kamer, maar persoonlijk heb ik er geen problemen mee dat ze in de huiskamer liggen. Die van mij ligt altijd op het voetenbankje bij de bank. Die van dochter op het plankje onder de salontafel.

Eetkamerstoel

Wij leggen ze op een eetkamerstoel die we onder de tafel schuiven.Dat doen we als het een beetje opgeruimd moet zijn. Ik heb ook een lange periode alle apparaten op een groot dienblad gelegd onder de salontafel.

Woensdag

Woensdag

14-04-2013 om 21:03

Leggen, niet gooien

Volgens mij is het voldoende om niet met die dingen te gooien maar ze te léggen?

Hier

Die van ons beneden op tafel of in het dressoir en die van dochter gewoon boven op haar bureau. Moet er niet aan denken om twee of drie van die dingen beneden te hebben......

triste

triste

14-04-2013 om 22:57

In de tassen

gewoon simpel terug in de laptoptas. Wij hebben beneden twee laptops staan. Blijven ook wel eens staan maar vind het maar rommeldingen. Als het netjes moet zijn dus in de tassen die naast de bank staan, storen we ons minder aan.

merel

merel

14-04-2013 om 23:56

Ook

Hier ook op de eetkamerstoel bij de tafel (we hebben 6 stoelen maar gebruiken er meestal 4) dan ligt dat ding niet zo in het zicht als we er niet zijn. Of onder de bank, soms in de laptoptas en soms gaat ie mee naar de slaapkamer van de kinderen.
In de kast is natuurlijk ook een goede plek, als man er alleen maar niet mee smijt, dat is zonde.
Als ze op elkaar moeten liggen is misschien een extra plankje in de kast maken een ideetje? Kan er een gewoon op de plek liggen waar hij al door man wordt 'gesmeten' en de andere een plankje hoger.

In kast?

In de kast? Op 1 plank die je daarvoor uitruimt?
groeten albana

Hombre

Hombre

15-04-2013 om 12:34

Laptop storage

Als je daar op Googlet vind je allerlei kasten om je laptops horizontaal of verticaal in op te slaan. Helaas niet gemaakt voor de gemiddelde huiskamer.

Maar een kastje met verstelbare plankjes waarvan je er een paar zo'n 5 a 10 cm van elkaar zet zou wel netjes werken denk ik. Of een soort boekensteunen waartussen je ze verticaal zet.

Tihama

Tihama

15-04-2013 om 12:40

Netjes?

Ik ruim nooit wat netjes op. Nu erger ik me ook vrijwel nooit aan rommel. Ik zou 3 plankjes aan de muur maken waar ze gestapeld op kunnen. Mijn laptop leg ik meestal na gebruik op de stereo. Die hangt namelijk al aan de muur. Maar gewoon een rek aan de muur lijkt me een goed plan. En het mooiste is dan meteen met een stopcontact eronder voor de oplader.

Ik kan me trouwens niet zoveel voorstellen bij een bergplaats in de kast. Ik gebruik mijn laptop zo vaak en zoveel dat ik dan heen en weer blijf sjouwen. De andere laptops liggen op dressoir, in tassen en bij de PC-plek, die we daarvoor speciaal in de kamer gemaakt hebben. Maar ja: mijn man is IT-er en die beschouwt computerapparatuur gewoon als de basis van leven. Die zou een serveropstelling in de woonkamer ook prima vinden

Tihama

Maylise

Maylise

15-04-2013 om 14:06

Kast of eigen kamer

In de woonkamer hebben we een kast staan met onder in van die afsluitbare kastjes. Daar past prima een laptop in en dan staat het uit zicht. Hier heb ik een paar vrije planken voor het opruimen van dit soort dingen.

Zelf bewaar ik mijn laptop op mijn eigen kamer. Als ik er mee in de woonkamer zit dan leg ik hem ook vaak tijdelijk wel even op de salontafel maar uiteindelijk berg ik hem wel op. De kinderen die een eigen laptop hebben bewaren die ook op hun eigen kamer. Als er 's avonds een in de woonkamer blijft liggen dan leg ik die in de kast als ik het zie. Niet eens zozeer omdat het slordig staat maar het zijn kwetsbare dingen en men is hier niet altijd even voorzichtig.

Nest

Nest

17-04-2013 om 08:35

Probleem maken

Helaas kan mijn man daar dus wel een groot probleem van maken.

Zelf ben ik ook IT-er dus ik vind het ook niet erg.

Ik zal eens kijken of ik ergens plankjes in kan maken.

Verticaal bewaren van laptops is overigens erg slecht voor de harde schijf, dus dat zou ik niet adviseren.

Bedankt voor de suggesties.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.