Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lap op broek strijken

Ik heb strijkbare lappen als kniestuk voor op broeken gekocht. Maar er staat geen gebruiksaanwijzing bij. Nu moet je, geloof ik, stuk op broek leggen, doek erover en dan strijken. Moet die lap nat, moet de strijkbout heet of juist niet (linnen, katoen, synt. of wol)?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Heet

Hoi judith, idd een vochtige theedoek oid ertussen leggen en de strijkbout op de hete stand en dan ca.30 seconden strijken. Er staat altijd op de gebruiksaanwijzing dat je de bout stil moet houden, maar ik beweeg 'm altijd toch een beetje om toch geen risico te lopen.
Succes!

Annet

Annet

18-05-2011 om 22:21

Gebruiksaanwijzing van 'mijn' lappen

Je moet ze knippen met ronde hoeken, anders laten ze eerder los.
Er hoeft doek lap over. Temperatuur voor katoen en dan ongeveer 20 seconden strijken. De lap hoeft niet nat.

Nogmaals, dit is de gebruiksaanwijzing die ik heb. Bij sommige broeken werkt het, andere broeken zijn toch te glad en den moet ik de lap ook nog stikken, helaas.

+ Brunette +

+ Brunette +

19-05-2011 om 01:11

Lap moet niet nat

In geen enkele gebruiksaanwijzing heb ik gelezen dat je de stof nat moet maken. Lijkt me ook logisch want je moet zo heet mogelijk strijken.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

19-05-2011 om 11:17

Twee kanten

De laatste keer dat ik die dingen op een broek streek moest ik het aan twee kanten strijken, met een droge doek ertussen, ik geloof wel een minuut per kant!

merel

merel

19-05-2011 om 12:03

En anders

Als het nou niet helemaal houdt koop dan nog een tube textiellijm van bison. Dit is lijm speciaal voor textiel (uiteraard) en blijft soepel, je kunt het ook gewoon wassen. Je kan dit eventueel ook in de toekomst vaker gebruiken, ik heb hier een oude jeans van zoon liggen waar ik zo nu en dan lappen uitknip die ik achter de kapotte knieen van een andere jeans plak.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.