Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lang haar - vet

Dochter heeft een type haar waar ik totaal geen ervaring mee heb: heel lang, met een heel lichte slag. Afgelopen maanden merk ik telkens meer dat het haar bij de hoofdhuid heel erg vet is, en onderin droog.

Ik heb speciale shampoo gekocht en gezegd dat ze alleen haar hoofdhuid moet wassen, en dan ook echt goed moet inmasseren. niet de rest van het haar wassen, dat wordt dan automatisch wel schoon. Conditioner alleen in de punten.

het lijkt niet te helpen. 1 dag nadat ze het gewassen heeft ziet het er al weer vet uit. wat nu? ben er bijna aan toe om te zeggen dat we er een flink stuk van af knippen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
merel

merel

24-12-2012 om 12:41

Handen

Zit ze veel met haar handen door haar haar? Want daar kan het ook vet van worden. Dochter (17) heeft ook lang dun haar met slag en wast het dus iedere dag, anders wordt het vet zegt ze. Wat mij betreft zou ze het ook wel om de dag kunnen doen, maar dat wil ze niet. Volgens mij is het ook een beetje de pubertijd waar het aan ligt.

gruffalo

gruffalo

24-12-2012 om 13:14 Topicstarter

Merel

hoi Merel,

dochter is 10 - het zou misschien de beginnende pubertijd kunnen zijn. naar school doet ze elke dag haar haar in een staart/vlecht, dus ze zit niet veel met haar handen in haar haar. elke dag wassen vind ik nogal wat als het zo lang is, duurt een tijd voor het droog is. ze wast het alleen na het sporten (3 keer per week).

Merel

Merel

24-12-2012 om 13:56

Hmm

Nee, dan kan het niet door de handen door het haar komen. Iedere dag wassen lijkt me ook niets, en volgens mij ook niet goed voor je haar, maar goed, dochter doet dit al 3 jaar zo en het scheelt voor mij dat ze het zelf doet natuurlijk, ik hoef haar niet meer te helpen.
Zou droogshampoo iets zijn?

amk

amk

24-12-2012 om 14:10

Langharige

ik heb ook een dochter met lang haar, maar hoe meer we het wassen hoe sneller het vet wordt. De hoofdhuid wordt dan extra gestimuleerd en dat wil je nu juist niet.
Ik merk het vooral in luizenperiodes. Dan kam ik voor de zekerheid wat extra, ze heeft zelf nog nooit luizen gehad, maar ook dan wordt het sneller vet omdat die hoofdhuid geirriteerd wordt.

Wij wassen haar haar maar 2x per week, na het zwemmen.

Bij een 10 jarige zou idd het begin van de pubertijd ook nog mee kunnen spelen.

Vic

Vic

24-12-2012 om 15:34

Sta je ernaast?

Ik herken het probleem van mijn oudste, ook met lang krullend haar wat bij haar hoofdhuid vet is en in de punten droog. Ik denk dat ze het niet goed wast, maar ik mag de badkamer niet in dus kan dat niet controleren. Heb jij er zicht op hoe je dochter haar haar wast?

niemie

niemie

24-12-2012 om 16:39

Siliconen

Ik heb zelf ook een tijd getobd met vet haar. Vooral op de kruin zeg maar. Bij mij bleek het aan siliconen te liggen die in veel shampoos zitten. Nu was ik dus met een shampoo waar geen siliconen in zitten en mijn haar is veel minder snel vet.

mix

mix

24-12-2012 om 20:36

Denk beide

hormonen, maar misschien ook teveel shampoo en te slecht uitspoelen, de verkeerde conditioner (van vele word je haar vettig).
Voor mijn haar dat aan de onderkant van mijn schouderblad valt, gebruik ik ongeveer een klodder ter grootte van een 2 euro stuk.
Ik verdeel dat goed over mijn haar en masseer lang in, zodat alle shampoo goed wordt opgelost.
Daarna half uitspoelen en weer inmasseren, je wilt niet wete hoe dat dan nog gaat soppen. Zo doe ik dat net zolang tot er echt geen shampoo meer in mijn haar zit.
Ik was de hoofdhuid juist niet, want dan stimuleer je de aanmaak van vet is mij verteld.
Conditioner gebruik ik heel weinig, een druppel voor alleen de uiteinden en ik heb er eentje van de kapper die geen vettigeheid achterlaat. Kost wat maar je doet er zoveel langer mee.
Verder is het wel logisch dat het haar onder droger is, omdat het zoveel verder van de vettige hoofdhuid afligt. Daarbij slijt het wat op de rug dus voelt stugger aan.
Maar als het puur aan de hormonen ligt dan doe je er weinig aan. Nu kun je nog zeggen dat ze het minder moet wassen, maar als ze eenmaal puber is doen ze toch hun eigen zin

Anne Carin

Anne Carin

25-12-2012 om 11:50

Vraag voor niemie

Hoi Niemie, Mag ik vragen welke shampoo dat precies is, zonder siliconen? Zoon hier (16) heeft nl ook ontzettend vet haar. Al van allerlei shampoos geprobeerd maar niks helpt. Hij wast z'n haar om de dag maar loopt eigenlijk dan de 2e dag alweer met een vette kop. Misschien helpt zo'n anti-siliconenshampoo, het proberen waard!

niemie

niemie

25-12-2012 om 13:13

Anne carin

Ik gebruik er nu zelf 1 van Syoss, een doorzichtige lichtgroene grote fles. Er staat ook op dat ie siliconenvrij is (en ook parabenenvrij geloof ik). Maar ook de meeste eigenmerk shampoos van het Kruidvat zijn siliconenvrij. Als je op de ingredientenlijst kijkt moeten er geen zaken in zitten die eindigen op -cone,-xane en -conol.

Ja die van syoss

Mijn haar werd ook vet van al die siliconenshampoo. Heb nu ook de shampoo van Syoss en eindelijk 'piept' mijn haar weer bij het wassen. Op de fles staat in koeienletters 'Zonder siliconen'. Gekocht bij DA.

Chris

gruffalo

gruffalo

25-12-2012 om 21:17 Topicstarter

Aha

Ik ga op zoek naar die syoss shampoo zonder siliconen, en zal er komende weken eens naast gaan staan als ze douchet. En dan eens kijken hoe het gaat als haar boven op haar hoofd niet gewassen wordt (wordt het dan wel schoon?). Ik hoop dat het helpt want dat lange haar staat wel erg mooi!

gruffalo

mix

mix

25-12-2012 om 21:41

Gruffalo

wel het haar bovenop gewoon meewassen, maar niet met de vingertoppen echt de hoofdhuid masseren, niet teveel shampoo en vooral goed, goed en nog beter dan goed uitspoelen. Als je het haar niet wast zal het er gewoon vettig blijven uitzien, dat zal de bedoeling niet zijn

Snuggle's

Snuggle's

26-12-2012 om 09:19

Niet masseren

Hier de volgende tegenstrijdige tip , juist niet de hoofdhuid masseren. Als je de hoofdhuid masseert stimuleer je namelijk de aanmaak van talg. Wel de bovenop wassen met shampoo, aan de onderkant hoeft geen shampoo.
Ik was mijn haar twee keer. Allebei de keren met een heel klein beetje shampoo.

Anne Carin

Anne Carin

26-12-2012 om 11:28

Dank je niemie

Ik ga dit zeker uitproberen voor zoon. Van de week meteen even richting Kruidvat!

niemie

niemie

26-12-2012 om 20:42

Hoop dat het werkt

Bij mij was dit de oplossing.Het heeft wel even tijd nodig om alle siliconen te verwijderen. Maar na 2 wasbeurten merkte ik al verschil. Succes!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.