Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

laminaat leggen

ik overweeg om nieuw laminaat te leggen in de keuken. Het lijkt mij eenvoudig, maar ik hoorde dat het toch tegenvalt. Nou ben ik best handig, maar toch.
Heeft er iemand ervaring? Wt voor laminaat moet je perse niet nemen, en welke is makkelijk leggen?
(Ik heb een decoupeerzaag en morgen ga ik een workmate kopen. )

Puck

Puck

21-02-2017 om 21:59

eitje

Met handleidingen die je bij de bouwmarkten kan krijgen en op internet kan vinden en met wat gereedschap voor het makkelijk afkorten van planken is kliklaminaat prima te leggen als je een beetje handig bent. Vooral het eerste stuk van 3 planken breed komt heel precies maar als dat eenmaal ligt kan je als een dolle doorwerken. Wel is het handig om met 2 personen te werken. Ik weet niet welk laminaat je niet moet hebben maar het kliklaminaat van de Ikea is prima te doen en kwalitatief goed. Heb dat ooit samen met Puckman bij een andere forummer gelegd en volgens mij ligt het nog steeds prima.

vlinder72

vlinder72

21-02-2017 om 22:06

Praxis

Wij hebben vorige week een vloer gelegd met laminaat van de praxis. In de aanbieding voor 9,95 per meter.

Het ging prima. Het lastigste is het op maat zagen bij radiatoren of inspringende muren.

Karin*

Karin*

22-02-2017 om 10:56 Topicstarter

bedankt

Ja, het leek me ook wel te doen. Mijn zoon gaat meehelpen, dus het komt wsch helemaal goed.

verstekbak

Heb je die? Kun je mooie 45 graden hoeken zagen in de plinten.

Karin*

Karin*

22-02-2017 om 14:17 Topicstarter

silone

Ja, ook van de week gekocht. Gelukkig had ik van mijn werk als kerstkado allemaal kadobonnen gekregen, dus die zijn goed besteed.
(Ex heeft ongeveer al het gereedschap meegenomen, dus ik moet helaas alles nieuw kopen...)

dc

dc

23-02-2017 om 21:49

opletten op de rand

Ik had de eerste keer de waarschuwingen om vooral ruimte over te laten aan de rand letterlijk een beetje te breed genomen. Zorg dat je de plinten bij de hand hebt, zodat je goed kunt zien hoeveel ruimte je maximaal over kunt laten. Dus niet helemaal tegen de muur, want dan gaat het laminaat in het midden omhoog kruipen.

Ik vond het makkelijk en leuk om te doen verder.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.