Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

klusser

klusser

28-09-2011 om 08:13

Laminaat leg ervaringen

Binnekort willen wij voor laminaat gaan kijken maar we zien erg op tegen 1 ding. We wonen erg klein dus waar laten we de meubels uit de kamer / keuken waar het laminaat gelegd moet worden?
Zijn er mensen die ervaring hebben met een gedeelte leggen en daar dan vast het meubelstuk op zetten wat er komt te staan. Kortom, eerst alles naar de ene kant en dan vervolgens naar de andere kant . De een zegt namelijk dat het prima kan en ik hoor gisteren ineens dat een laminaat vloer 14 dagen moet uitwerken en dan pas mag je er je meubels op zetten. Dat kan ik niet geloven want 2 weken zonder meubels is toch bizar.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ely

Ely

28-09-2011 om 08:26

Volgens mij

Kun je de meubels er wel weer opzetten maar kun je beter even wachten met de plinten. Daarmee kun je tenslotte schoonheidsfoutjes corrigeren.
Maar ik heb geen klusdiploma, dis is gebaseerd op 1x zelf doen

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Puck

Puck

28-09-2011 om 08:37

Kan prima

Laminaat leg je zwevend, d.w.z. dat je overal langs de wanden wat speling houdt. Je hoeft echt geen 2 weken zonder meubels te zitten en kunt prima de ene helft leggen terwijl de meubels aan de andere kant staan. Ook plinten kun je prima direct er op zetten. Zorg er wel voor dat bij het overzetten de meubels zo ver mogelijk van de scheiding gelegd/ongelegd komen te staa en dat je bij het overhuizen van je meubels de randen van het laminaat niet beschadigt en dat je op de uiterste randen van het net gelegde laminaat gaat staan.

Monet

Monet

28-09-2011 om 08:48

Inderdaad

Kan prima, hebben we hier ook gedaan. Om werking van het hout net na het leggen tegen te gaan leg je het laminaat in geopende dozen minimaal 24 uur in de woonkamer zodat het kan acclimatiseren. Dan kun je leggen en de plinten ook meteen aanbrengen.

amk

amk

28-09-2011 om 09:36

Nog een bevestiging

kan prima, je kunt zelfs zo ver gaan dat je het laminaat legt terwijl de muur er nog niet staat, dan de meubels en vervolgens 3 weken later de muur plaatsen en het laminaat afwerken met een plintje. (sprak ik uit ervaring)

Merel

Merel

28-09-2011 om 10:43

Kniebeschermers

ga je het zelf leggen? Regel dan iets van kniebeschermers. Ik heb zelf een kleine kamer gelegd en WOW! Pijn dat ik daarna in mijn knieen had zeg!

Klusser

Klusser

28-09-2011 om 15:38

Fijn!

Jeetje, wat veel reacties! Bedankt. We gaan pas volgend weekend leggen en dat we het 24 uur moesten laten liggen dat wisten we. We zijn van plan om wat meubels in de slaapkamers onder te brengen, vaatwasser,koelkast en gasfornhuis gaan in de hal maar dan blijft er best nog wat over. Als we dat nou eerst aan de ene kant en dan aan de andere kant zetten dan ga ik er van uit dat het goed komt. Al die spookverhalen ook

Vic

Vic

28-09-2011 om 15:53

Ja hoor

Je kunt laminaat direct na het leggen belopen en meubels erop zetten. Volgens ongeschreven regels dien je de plinten pas minstens 6 weken later te bevestigen

Monet

Monet

28-09-2011 om 17:36

Vic

daarom is het ook een ongeschreven regel
Hier zijn een jaar geleden de plinten gelijk geplakt, en het hele jaar geen problemen gehad bij krimp/uitzet van de vloer.

Vic

Vic

28-09-2011 om 18:15

Monet

Heel goed van je. Het zal i.d.d. geen kwaad kunnen om de plinten direct te bevestigen, maar de meeste mensen laten ze weken/maanden liggen

Monet

Monet

28-09-2011 om 20:08

Nou.....

vooral heel goed van mijn zoon, die een enorme uitdaging zag in het haaks zagen van de vele hoekjes, en het uitzagen van uitsparinkjes etc. Als het aan mij had gelegen hadden de plintjes nu nog liggen wachten op hun plekje

Vic

Vic

28-09-2011 om 20:32

Leuk werk

Mijn plintjes hebben weken in de gang gelegen voor ik eraan durfde te beginnen. Toen ik eenmaal bezig was kwam ik erachter dat het ontzettend leuk werk is. Ik heb i.d.d. ook allemaal van die hoekjes en uitsparinkjes, dus kon me lekker uitleven

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.