Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Elisa Gemani

Elisa Gemani

17-03-2016 om 13:55

Lamellen schoonmaken

Ik heb kunststof lamellen kunnen overnemen maar ze zijn zo te zien in geen jaren schoongemaakt. Hoe kan je deze zo snel en praktisch mogelijk schoonmaken? Ze hangen al voor de ramen. Fijn klusje voor de lente-schoonmaak

Pirata

Pirata

17-03-2016 om 15:48

plat

ik zou ze in elk geval loshalen en plat neerleggen. Dan gewoon met een doekje met schoonmaakmiddel 1 voor 1 afnemen?

Ik zou ze laten hangen.

Emmertje sop, paar washandjes, eerst van boven naar beneden met nat washandje, daarna een droge.
Ik vind eraf halen en weer ophangen meer werk

Mat

Mat

17-03-2016 om 23:58

Heb

Heb je een bad? Lekker sopje maken en ze daarin weken. Als je het met zn tweetjes doet ben je zo klaar. Eentje daarna afnemen en de ander droogt en hangt weer.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

18-03-2016 om 13:48

Lamellen

Dank jullie wel! Ik heb geen bad en doe het alleen. Ik laat ze hangen en maak ze met een paar washandjes en sop schoon.

MK

MK

18-03-2016 om 14:33

anti-vet

Ik laat ze hangen, want meer dan 3m, maar spuit ze eerst met een anti-vet spulletje in. Laat dat intrekken en maak ze daarna schoon met een sopje. Gewoon dichtlaten die lamellen. Dan eerst de voorkant - omdraaien - dan de achterkant. Gaat best snel.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

18-03-2016 om 20:04

Wat voor een anti-vet spray? Lijkt mij wel nodig

Moni

Moni

18-03-2016 om 20:06

Dasty natuurlijk

van de Wibra.
Wel de juiste kopen, ze hebben allerlei sprays.

Dasty

De gele, 3 euro voor een liter Elisa, je kunt alles doen met Dasty, filters schoonmaken, je fiets, gasfornuis en ook vlekken in textiel. Ik vind het alleen niet lekker ruiken, maar dat neem ik voor lief.
Grote fles en spaarzaam spuiten, ik doe er eeuwen mee.
Ik spuit iets in het water en op het washandje, ik ben zuunig

Mat

Mat

18-03-2016 om 20:35

ha, dasty

Ja, neem de gele fles. Ik deed er voorheen eens in het jaar mijn gebroken witte vloertegels mee. Inspuiten, even laten inwerken, indien nodig nog wat oppoetsen en dan afnemen. Een wereld van verschil

Elisa Gemani

Elisa Gemani

18-03-2016 om 21:09

Dasty

Dasty? Nooit van gehoord. En geen Wibra hier in de buurt helaas. Tips voor een vergelijkbaar middel?

Elisa Gemani

Elisa Gemani

18-03-2016 om 21:15

Lamellen

O wacht, ik heb St. Marc. Dat ontvet en reinigt ook grondig. Nou, dat wordt dit weekend aan de slag met huishoudtrap, sop en washandjes 2> meter lange lamellen over vijf kamers. Wens me succes

5 kamers?

Alles in één weekend? Dat zou ik over meerdere dagen/weekenden verdelen, Rome is ook niet in één dag gebouwd.

Maarre......succes!

Elisa Gemani

Elisa Gemani

18-03-2016 om 21:51

Wil

Ach ja, als ik eenmaal bezig ben wil ik het ook afmaken en ik zit bomvol energie En er moet nog zoveel schoongemaakt worden; de ramen, de galerij, de vriezer moet ontdooid... Ik heb gewoon lentekriebels

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.