Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vic

Vic

17-10-2011 om 21:44

Lactosevrije melk

Ik kwam er van de week achter dat er lactosevrije melk bestaat. Heeft iemand dat wel eens gedronken? Is het heel erg vies, of prima te doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
hsk-mama

hsk-mama

17-10-2011 om 23:52

Prima te drinken

Mijn zoon is lactose intolerant en dronk eerst sojamelk. Hij vindt dat zelf inmiddels lekker, maar de rest van het gezin niet.

Nu gebruiken we lactosevrije melk om pannenkoeken te maken, voor zijn warme chocolademelk en voor eventuele gerechten waar melk doorheen moet. En de melk smaakt een klein beetje anders dan die met lactose, een beetje zoeter of zo, maar ik vind het prima te drinken. En mijn zoon vindt het ook lekkere melk.

Rembrand

Rembrand

18-10-2011 om 00:09

Of kerulac door de gewone melk?

Hoi Vic,
Je kunt ook Kerulac druppels door gewone melk doen, of Kerulac tabs door yoghurt en drinkyoghurt of gebruik je dat al ?
M.

e.j.

e.j.

18-10-2011 om 08:50

Hier

hebben we ook een tijd sojamelk gebruikt (om een andere reden maar goed). We vonden de verse alprosoja best goed te drinken, niet de houdbare variant dus maar die uit het koelvak. Er is een gewone versie, die hadden wij en er is ook een light versie. Die ken ik dus niet. Sojamelk is iets zoeter dan de gewone koemelk.

ishtar

ishtar

18-10-2011 om 11:00

Hier

drinkt zoon 1 minusL (de lactosearme melk, is niet helemaal lactosevrij, maar meer dan je zelf met kerulac kunt bewerkstelligen)Hij vindt het goed te drinken, zijn ene broer, die wel eens een restje krijgt, als het pak leeg moet, vindt het vies, de andere broer merkt er niks van. De melk is een beetje zoetig.
We gebruiken ook kerulac, en voor bij vla en yoghurt disolact capsules. Die vindt zoon makkelijker weg te krijgen dan de kerutabs.
Er schijnt nu ook een lactosevrije (of arme?) slagroom te zijn.
Zoon vond de sojaproducten niet lekker.

ayla

ayla

18-10-2011 om 11:53

Minusl

ik gebruik de minusL voor pannenkoeken etc, dan proef je geen verschil. Als ik hem zo drink vind ik hem iets zoeter dan gewone melk.

http://www.minusl.nl/

hier kun je zien wat er allemaal van minusL te krijgen is, Jumbo heeft het in zijn assortiment

Vic

Vic

19-10-2011 om 16:07

Bedankt

Ik was mijn vraag een beetje vergeten Bedankt voor de reacties. Ik ga binnenkort eens een poging wagen met de MinusL.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.