Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Puck

Puck

09-01-2017 om 14:48

kwaliteitsverschil merken Airfryer

Wij overwegen de aanschaf van een grote airfryer. Van de week gaan we eerst proefdraaien met een geleend exemplaar en als dat bevalt kopen we er zelf eentje.
Ik ben met nu aan het oriënteren en kom voor ons op 2 verschillende uit. Eentje van de lampenfabrikant uit Eindhoven (model XL) en eentje van het zusje van Prince (model XXL)
Beiden hebben bijna dezelfde inhoud. Grootste verschil is dat de eerste een vermogen van 2100 W heeft en de tweede 1800 W. Verder is de eerste 60 euro duurder.
Wat raden jullie aan en is er veel kwaliteitsverschil tussen beide. Bak zal meestal maximaal gevuld worden.

Kaaskopje

Kaaskopje

09-01-2017 om 14:58

Geen ervaring met Princess

Maar mijn gevoel zegt dat ik dan toch voor meer vermogen zou gaan. Wij hebben de Airfryer van Philips en die vinden wij goed werken. Het enige wat je niet moet verwachten zijn kroketjes met een bruin korstje. Ze gaan er bleek in en komen er ook bleek weer uit. Tenzij je de ovenvariant neemt. Patatjes komen er altijd prima uit, daar missen we een friteuse totaan niet bij. Ik heb zo'n hekel aan frituurwalm in huis, dat ik de bleke betten-snacks graag voor lief neem. Lekker zijn ze evengoed nog wel. Wat ik ook lekker vind uit de Airfryer, zijn groentefrietjes (wortel/pastinaak).

lian

lian

09-01-2017 om 15:03

vrienden/familie

Van vrienden en familie hoor ik dat er een verreweg de beste is en dat is die van Philips. Ik heb er zelf geen, ik kan het niet uit eigen ervaring vertellen. Wel zeggen ze dat de XL het fijnste is, als je met wat meer mensen bent.

Actifryer.

Van "je denkt ook aan alles". Prima apparaat. Voordelen, vond ik, hij hoeft tussentijds niet open om te schudden of voortgang te bekijken en niet voorverwarmen.

Geen ervaring met jou 2 keuzemogelijkheden.

Jesse_1

Jesse_1

09-01-2017 om 15:45

Alleen van Tefal geproefd

De Tefal Actifry XL heeft een familielid. Daar hebben we de snacks uit geproefd en die smaakten echt goed (ze zijn er zelf ook erg tevreden over).
Een collega heeft net een Philips en die onlangs ook uitgeprobeerd met verschillende dingen. De ovenvariant vond ze hierin wel lekkerder dan de gewone.

Jesse_1

Jesse_1

09-01-2017 om 15:46

Sorry

De ovenvariant van de snacks (frikandellen) waren beter. Niet beter dan op de gewone 'ouderwetse' manier gefrituurd .
Geen last van walmen, dat is wel een groot voordeel.

Pirata

Pirata

09-01-2017 om 17:12

consumentenbond

Zie de test van de consumentenbond van onlangs. Princess brandde door.

40er

40er

09-01-2017 om 17:57

Mag ik ook even

Zonder dat ik het draadje kaap. Maar hoe doen jullie dat om friet en snacks tegelijk warm op tafel te zetten? Zonder iets warm te moeten houden in bv de oven?

Mijn ouders hebben ook de tefal, die bevalt ze prima, ook voor broodjes ed.

40er

Eerst de friet en dan de snacks. Maar dat was, althans bij mij, ook zo met de frituurpan. Toen gooide ik de kroketten ook niet tussen de friet.

Puck

Puck

09-01-2017 om 21:41

40er

Nee, juist fijn, zo'n vraag. Met friet bakken doen wij ook de snacks na de patat. Maar je hebt ook een rekje dat je in je airfryer kunt zetten. Misschien is dat een optie om dan bovenop de snacks te doen? Weet iemand of dat goed werkt?
N.a.v. jullie reacties en die van mensen in mijn omgeving zal het dan in ieder geval de Eindhovense variant gaan worden. Met name idd om het vermogen, ding zal toch snel een kilo friet in gaan.

40er

40er

09-01-2017 om 21:53

Wil en Puck

Wil, als we friet eten bak ik de friet, gaat in een schaal en bak de snacks. Als die klaar zijn gaan de frietjes even terug, om op te warmen en dan eten we. Is zoiets ook te doen met een airfryer?

Puck, als je hem hebt ben ik benieuwd of het werkt met het rekje

(En als je de test niet hebt gelezen, de speciale airfryer friet was een stuk zouter)

Tango

Tango

09-01-2017 om 23:02

Bleke kroketten

Zou ik hier niet op tafel willen zetten. Dat rijmt mooi maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Ik heb ook weleens overwogen een Airfryer aan te schaffen. Wij hebben geen frituurpan, tot grote ergernis van dochter hier. Ik lees dus aandachtig mee. Dochter houdt overigens erg van kroketten, ze eet nu vooral ovenkroketten, maar die zijn donker en hebben een knapperig kortstje. Met een bleke en niet knapperige kroket maak je haar zeker niet blij.

Aifryer, Actifryer, rekje, alles tegelijk, krokant

Ik heb dus geen airfryer maar een actifryer(Tefal 6 pers).
Er kan meer dan een kilo friet in. Er zit een draaiarm in die de friet wentelt. Voordeel is dus dat je niet hoeft te schudden of doorroeren. Ik zet hem aan en hoef nergens meer op te letten. Dat moet wel met de airfryer.
Als er snacks ingaan gaat eerst het snackmandje erin. Anders krijg je vermorzelde kroketten. De kroketten zijn bruin en krokant, maar niet zo krokant als uit de frituurpan.

Een kilo friet kan niet samen met de kroketten, dan past het snackmandje niet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.