Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

tibby

tibby

10-12-2013 om 10:45

kwaliteit nordmann kerstboom

Jarenlang haalden wij onze nordmann kerstboom bij een kweker. Nu twijfel ik om dit jaar een boom te halen bij de praxis. De bomen zijn daar zeker 15 euro goedkoper. Ik twijfel alleen of de kwaliteit van deze bomen goed zijn en hoe kan ik dit controlleren. Gisteren werd er op tv verteld door straatverkoper dat de bomen bij deze winkels al maanden geleden gekapt zijn en daardoor minder van kwaliteit zijn. Maar goed dit kan natuurlijk ook verkooppraatje zijn om toch boom bij hun te kopen.

Rafelkap

Rafelkap

10-12-2013 om 11:02

schudden

Schudden (als niemand kijkt) en kijken of de naalden blijven zitten. En anders de proef op de som nemen. Het ergste wat je kan overkomen is dat je wat meer kan vegen. Hij moet het nog maar 2,5 week 'doen'.

goedkope

Ik koop altijd een zo goedkoop mogelijke nordmann. Er valt altijd wel iets uit, maar het is geen drama zoals met de andere rassen soms het geval was. Voor mij voldoet het.
Ik weet niet wat een boom bij een kweker kost en wat bij de praxis?

Ik heb 17,50 euro betaald voor een gezaagde nordmann met een lengte tussen 2,5 en 3 meter. 20 euro is echt mijn maximum. Hij staat nog in de garage, dus over uitval heb ik nog niks te melden.

Nordvrouw

Nordvrouw

10-12-2013 om 15:46

Ikea

Wij hebben al voor het zoveelste jaar een Nordmann van Ikea. Prachtige boom van bijna 2,5 meter en hij kost ons uiteindelijk maar één euro (kortingsbon van 19 euro krijgen we daar makkelijk op). Natuurlijk verliest hij in de loop van december wel wat naalden, maar niet genoeg om de volgende keer veel meer uit te willen geven aan 'n boom.

k@rin

k@rin

11-12-2013 om 07:40

bedankt

Ik gok op de boom van de praxis. Daar kost een boom 2-2,5 meter 30 euro en bij de kweker betaal ik 45 euro. Bovendien kan ik bij praxis nog airmiles inleveren.

Wow wiske 20 euro voor zo'n grote nordmann, ik zou willen dat je bij mij in de buurt woont (het zuiden van het land) maar dat zal vast wel niet. Ikea is helaas ook niet in de buurt.

Een wat verlopen lokaal tuincentrum,

daar kocht ik mijn boom. Ikea is voor mij ook niet in de buurt.
Spit anders het advertentieblad eens door op aanbiedingen/prijzen. Al had je dat dat eigenlijk 2 weken terug al moeten doen.

En hier staat bij de lokale mini-meubelboulevard ook vaak een kerstbomen "kraam" op zaterdag/zondag. Verkoop vanaf een aanhanger achter een trekker en een hoop losse bomen die er naast staan. Beetje vreemde lui alhier, maar wel goedkope bomen.

Voor mij is 20 euro de max. Dan in de boom maar wat kleiner denk ik dan. 45 euro vind ik schandalig veel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.