Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kunststof kozijnen; beide ramen open, of 1 open en 1 dicht?

We zijn aan het nadenken over kunststof kozijnen, en dan vooral over het volgende:

We hebben per slaapkamer 2 ramen. Nu zijn dat ramen die allebei open kunnen, maar wat doen we straks?

Ega neigt naar 1 raam dat open kan, en 1 dicht raam, al dan niet met ventilatierooster.
Ik neig het meest naar 2 ramen die open kunnen, en dan vooral omdat het de inrichting van de kamers erg beperkt als er maar 1 raam is dat open kan en dat dus goed bereikbaar moet zijn.

Wie o wie heeft dezelfde keuze moeten maken, en wat hebben jullie gedaan? En was je achteraf blij met die keuze?

zebra

zebra

10-03-2015 om 20:22

2 ramen open

hier kunnen beide ramen open en dat op 2 standen: draaikiep stand of beiden helemaal (naar binnen) open. Zo kan ik de ramen aan de buitenkant ook gelijk mee lappen.

We zijn tot nu toe nog steeds blij met deze keuze.

Hanne.

Hanne.

10-03-2015 om 20:32

1 raam

Ik heb in meerdere kamers maar 1 raam dat open kan (niet mijn keuze).

Als ik het ooit nog ga vervangen ga ik voor 2 ramen al is het maar omdat ik het dan makkelijker schoon kan maken.

In de kamers waar ik 2 ramen heb staan ze ook met regelmaat tegelijkertijd open. Heerlijk.

Kortom: ik zou altijd voor 2 ramen die open kunnen gaan. Zie de meerwaarde ook niet van 1 raam dicht laten. Een ventilatierooster kan ook bij een openslaand raam.

bieb63

bieb63

10-03-2015 om 21:13

persoonlijk

Van mij moet er zoveel mogelijk open kunnen. Of ik dat nu vaak doe c.q. praktisch is, is een ander verhaal. Maar mijn persoonlijke mening: álles moet (zoveel mogelijk) open kunnen. En uiteraard ook ventilatieroosters.

Astrid

Astrid

10-03-2015 om 21:21

beide open, dicht laten kan altijd. Beide ook ventilatieroosters. (voor een redelijk kleine meerwaarde bij ons kregen we ook op maat gemaakte horren die je er zo inklikt en in de winter weer verwijdert)

Fenix78

Fenix78

11-03-2015 om 21:16 Topicstarter

Bedankt allemaal

We gaan voor ramen die allemaal open kunnen, inclusief roosters.
Goede tip ook van die horren, daar gaan we ook nog naar kijken.

Nien

Nien

12-03-2015 om 00:03

Kiepramen

En neem kiepramen. Die heb ik in een huis gehad ooit en die vond ik zo handig. Ze zijn alleen niet veilig als je domme katten hebt Veel succes

Fenix78

Fenix78

13-03-2015 om 09:51 Topicstarter

Nien

Dat stond sowieso al op de planning. Domme katten hebben we niet, wel een domme hond, maar die komt niet op de slaapkamers : )

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.