Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Winter

Winter

02-09-2017 om 11:19

Kunstgras nu wel of niet veilig?

Hallo,

Je kunt niet veilig genoeg handelen met kinderen natuurlijk!
Nu willen wij kunstgras in de tuin aanleggen... Wij zitten te kijken naar de volgende matten: [link verwijderd door forumbeheer]

Kunnen jullie ons vertellen of het veilig is om dit te kopen? Het bedrijf zal natuurlijk vertellen dat dit het geval is.

Alvast dank!

Triva

Triva

02-09-2017 om 11:57

Het ging toch om die zwarte kunststof korreltjes tussen dat kunstgras? Die neem jij toch niet? Zie je alleen op sportvelden.

Vogel

Vogel

02-09-2017 om 12:56

Dat dacht ik ook!

Precies

Zolang je er geen rubbergranulaat afkomstig van oude autobanden tussen gooit (en waarom zou je, in je tuin), is er niks aan de hand.

Nou niks...

Net als met tuinbetegeling kan de steeds overvloediger regen niet meer snel in de grond zakken. Maar goed, daar hebben kinderen niet direct last van.
Het schijnt mee te vallen als je er aan gewend bent maar ik heb de introductie van kunstgras op sportvelden nog meegemaakt en dat gaf lelijke schaafwonden en brandblaren bij de kinderen. Lijkt me niets.
Alleen mogelijk wat handiger in onderhoud?

nou inderdaad

Krijg je van kunstgras geen akelige schaafplekken als je er een keer op uitglijdt? Om wat voor oppervlak gaat het eigenlijk, en wat is de reden dat je geen gewoon gras wilt?

Als het om een heel klein stukje gaat dan zal het met dat schaafplekkengevaar wel meevallen, maar als je kunstgrasveldje ook gebruikt wordt om erop te voetballen dan lijkt gewoon gras me een stuk prettiger. Koeler ook, vermoed ik. En interessanter voor jonge kinderen, met leuke onkruidjes, mieren en regenwormen erin

Groeten,

Temet

Wat is er mis

met gewoon gras?
O, en jawel hoor: je kunt wel degelijk te veilig handelen met kinderen.

MK

MK

03-09-2017 om 21:28

nee joh

Jullie hebben het over het ouderwetse hockeykunstgras, dat zorgde voor schaafwonden. Dat is met het nieuwe kunstgras voor hockey en voetbal niet meer aan de orde.

Kunstgras voor de tuin is zacht en bevat niet die rubberkorrels en daarom is er niks mis mee. Wij hebben het omdat we in de zomer graag lang een zwembad (met pomp en filter) laten staan. Toen we nog echt gras hadden konden we dit ieder jaar vervangen. Als het zwembad er lang stond ging het gras namelijk kapot. Wat betreft afwatering is het prima en niet te vergelijken met tegels. Wij laten ons zwembad er zo op leeg en het water zakt echt supersnel weg in de bodem.

Gras

is op zich al een abberatie, als substituut voor "natuur".
"Kunstgras" is voer voor psychiaters...
Kunstgras in functie van "Je kunt niet veilig genoeg handelen met kinderen natuurlijk!" is voer voor een multi-disciplinaire aanpak tussen gezondheidszorg, welzijnswerk en gerecht.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.