Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kunnen pvc regenpakken niet tegen de kou?

Dit weekend hebben de kinderen fijn buiten in de sneeuw met de slee gespeeld. En omdat ze natuurlijk om de haverklap omvallen etc had ik ze beiden hun regenbroeken aangetrokken zodat ze nog een beetje droog en warm zouden blijven. Bij beiden zitten er nu scheuren in de regenbroek. De broek van peuter is totall loss, de linkerpijp ligt er half af en er zit een scheur op het zitvlak; grote broer is er iets beter afgekomen maar ook bij hem zitten de gaten in de broek. Geen van beiden is aan scherpe voorwerpen blijven hangen dus ik snap er niks van.
Of wordt het materiaal (pvc) bros door de kou en scheurt het daardoor? Het is de enige verklaring die ik zo bedenken kan. Wel balen, want die regenbroeken zijn ideaal als bescherming bij sneeuw. Gek genoeg hadden ze ze verleden jaar ook aan en toen hebben we dit probleem niet gehad, maar toen zijn ze minder lang buiten geweest.

Kent iemand dit fenomeen?

Groeten,

Temet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Lijkt me verklaarbaar

Regenpak wordt nat, regenpak met de nattigheid erop bevriest, bevroren water zet uit..dus scheur in het pak.
Ik denk dat de scheuren zijn ontstaan in de plooien die onstaan waren door het zitten? Zou dat kunnen kloppen?
Dan komt er in die plooi een laagje nattigheid dat van 't pak afloopt en gaandweg al in die plooi bevriest.
En plastic matriaal zet niet uit, dus scheurt het dan.
Ook b.v. plastic flesjes kunnen niet tegen bevriezing van de inhoud, denk b.v. aan fietsers die nu in deze kou naar school/werk/busstation/etc. moeten fietsen. geheid dat die flesjes dan lekken nadat ze ontdooien.
groeten albana

Rosase

Rosase

05-02-2012 om 23:38

Ken het fenomeen niet

Maar zou me zo voor kunnen stellen dat het een combi van ouderdom en kou is. Beiden zijn nooit bevorderlijk voor plastic. En de combi is meestal funest lijkt mij.

Hier is onze oudpapierbak na jaren trouwe dienst gesneuveld. Het laatste gooitje in de vrieskou was blijkbaar teveel.

Tijgeroog

Tijgeroog

06-02-2012 om 18:23

Andere plasticsoorten

Van pvc weet ik het niet zeker, maar ik weet dat sommige soorten plastic veel makkelijker breken als het koud is. En dat zou best ook pvc kunnen zijn.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

07-02-2012 om 09:57

Alternatief

Geen antwoord op je vraag, maar elk jaar kun je eind oktober/begin november bij de hema of AH een skibroek kopen voor een euro of vijftien. Hebben we hier al heel veel plezier van gehad.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.