Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

kuil in bed...

Nu dat mijn vriend steeds vaker hier slaapt en binnenkort hier komt wonen valt het ons op dat er een kuil ontstaat inhet bed. We hebben twee matrassen (ikea) van 80cm in een ledikant van 160, met een dunne bovenmatras van 160 breed. Het geheel rust op 2 lattenbodems, en ondanks het regelmatig draaien van de matrassen lijkt het steeds alsof we naar elkaar toe rollen in het middn. Nu vallen we graag in slaap in elkaars armen, maar in de loop van de nacht gaan we terug naar eigen matras. Ik ben bovendien een buikslaper en hij een rugslaper dus tja. Moeten we andere matrassen kopen? deze zijn allebei 2 jaar oud. Partner en ik zijn ongeveer even zwaar, rond de tachtig kilos. Het is geen wereldprobleem maar wel vervelend.
Sini

Kaaskopje

Kaaskopje

03-08-2016 om 09:34

Vreemd

Als je nou één matras had gehad, zou ik het nog aannemelijk vinden dat er een kuil in het matras is, maar met twee aparte matrassen? Heb je er al eens een waterpas op gelegd? Zit de lattenbodem nog wel goed?

Moedeloos/hoopvol

Moedeloos/hoopvol

03-08-2016 om 09:45

Herkenbaar

Hahahaha wat herkenbaar....maar super irritante situatie indd

mijn partner weegt 110 en ik 75 kg
Thuis bij hem twee losse dure matrassen. Bij mij thuis spiraal matras van ikea een geheel.

Bij mij thuis is iets van vijf jaar oud. Bij hem thuis twee jaar. In beide situaties heeft zijn kant diepe kuilen vanwege gewicht.
Alle drie matrassen draaien we regelmatig om, kennelijk ligt t toch aan t product

Als ik de diepe kuil kom te liggen is dat super irritant...sowieso qua ligging (lengte verschil van ons) maar ook qua comfort.....en ik rol altijd naar hem of ik lig op een smal en dikkere zijkant

Dus de grote zal ik thuis bij mij moeten vervangen. De twee losse wisselen we niet van elkaar...Dus zal hij zijn kant oook moeten vervangen

Li

Li

03-08-2016 om 10:32

nooit gemerkt

Zou het niet eerder aan de lattenbodem liggen? Onze niet zo dure matrassen zijn al 20 jaar oud en we zijn heus geen lichtgewichten. Maar kuilen hebben we echt nog nooit gehad. Volgens mij zijn matrassen niet bedoeld om het gewicht echt te dragen. Of misschien is je matras te zacht, die van ons zijn behoorlijk stevig.

bieb63

bieb63

03-08-2016 om 23:30

Tip

Investeer in een boxspring met top matras. Heerlijk! Van lattenbodems gruwel ik sowieso, valt voor mij niet op te slapen, dan nog liever een matras op de grond...... Maar, nog,aal een boxspring is voor mij DE uitvinding.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

03-08-2016 om 23:44

Bij ons was het de lattenbodem

De lat tussen te twee matrassen zat niet waterpas, of beter gezegd het pootje eronder dat de lat moest ondersteunen was krom en daardoor lagen de matrassen scheef. Dat zag je niet maar dat merkte ik wel. Ik ben ook wat lichter dan mijn man en ik lag dus de hele nacht in de spleet tussen de twee matrassen....

Echt niet fijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.