Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Abbie

Abbie

10-11-2011 om 16:00

Kruidnoten of chocolade kruidnoten?

Nieuws vandaag:

"Chocoladenoot stoot kruidnoot bijna van troon
Laatste update: 10 november 2011 11:16 info
HARDERWIJK - De chocoladekruidnoot dreigt de traditionele gewone kruidnoot deze Sinterklaas van de troon te stoten als meest verkochte strooigoed.
Foto: Novum

Volgens marktleider Van Delft is er een nek-aan-rek race gaande tussen de verschillende soorten kruidnoten, aldus het bedrijf donderdag.

De opmars van de chocolade kruidnoot liet zich vorig jaar al duidelijk in de cijfers zien. De verkoop steeg met 36 procent tot 373 miljoen stuks. Voor dit jaar wordt een afzet van een half miljard voorzien.

In 2010 werd een recordaantal van 3,15 miljard kruidnoten verorberd, dat was 8,4 procent meer dan een jaar eerder. De grote variatie in smaken en het feit dat de pepernoten langer in de winkel blijven liggen, zou daar debet aan zijn."

Zo, dat is nieuws Maar ik ben wel nieuwsgierig: welke vinden jullie nu de lekkerste? Ik de kruidnoten en mijn dochter zegt dat ze kruidnoten en chocolade lekker vindt maar de combinatie juist niet. Dus 2 keer kruidnoot hier.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lisa

Lisa

10-11-2011 om 16:43

Kruidnoten!

Vanzelfsprekend. Maar ik houd niet van chocola

Puck

Puck

10-11-2011 om 16:49

Pure chocola

ik ga mee met de trend. Ik ben niet zo'n fan van kruidnoten, speculaas etc, maar wel verslaafd aan chocola. Dus ik ga voor de kruidnoten met pure chocola. Bolletje heeft nu kruidnoten met truffel. Lekker!!! en verder zag ik allemaal verschillende laagjes in de winkel liggen: cappucino, yoghurt, mokka, etc. En daarnaast dus ook idd de gewone.

Vic

Vic

10-11-2011 om 17:10

Hmmm

Ik vind kruidnoten helemaal niet zo lekker. Die eet ik alleen als ik werkelijk niets te snoepen heb in huis en toch iets wil. Die chocoladenootjes vind ik wel lekker. Geldt precies hetzelfde voor mijn kinderen.

+ Brunette +

+ Brunette +

10-11-2011 om 17:44

Hoe zit dat met strooien?

Krijg je dan geen vlekken van de chocola?

Vic

Vic

10-11-2011 om 17:46

Brunette

Die choconootjes ga je natuurlijk niet strooien! Tenminste, ik kan me niet voorstellen dat iemand dat doet. In strooigoed ben je min of meer 'verplicht' om ook de kruidnootjes te eten. Zelf vind ik die gekleurde lettersnoepjes het lekkerst.

Anonix

Anonix

10-11-2011 om 18:18

Mmmmmm

Ik ga voor de chocoladekruidnoten. Of de bakkerspepernoten. Ik geloof niet dat ik ooit voor mijzelf een zak normale kruidnootjes heb gekocht. Wel zelf gebakken en bij anderen gegeten.

Ik durf het bijna niet te zeggen

maar ik vind alles zooooo lekker, yoghurtkruidnoten, gewone natuurlijk, die lettersnoepjes, die harde balletjes, marsepein, schuimpjes, pepernoten, o en chocolademuntjes (kost me altijd een nagel).

Dus nee, geen voorkeur. Aleen die suikerbeesten, brrr, die hoef ik niet.

Fianna

Fianna

10-11-2011 om 19:23

Ik durf het wel te zeggen (waarom niet savon?)

ik vind nl ook alles lekker. Ook suikerbeesten
Wat betreft kruidnoten, ja die met chocola zijn wel erg lekker, goede combinatie. Maar gewone kruidnoten vind ik ook erg lekker (als ze maar van Bolletje zijn). Geen favoriet dus.

Kruidnoten

ik geef de voorkeur aan kruidnoten omdat ik het idee heb dat die minder slecht voor mijn lijn zijn dan EN kruidnoten EN chocolade
:-s

maar die met chocolade vind ik veel lekkerder!

Wordt er helaas snel "ziek" van ( erg maagzuur)

maar ik lust ze allebei! De gewone eet je wel makelijker meer weg( en spijt dat ik naderhand heb...)
Suikerbeestjes zijn ook lekker, en die kleine harde snoepjes in lettervorm,hoe heten die eigenlijk?Maar...t allerliefste: geef mij maar borstplaat, en dan die echte goede.mmmmm.
Ik krijg m nog steeds niet goed gemaakt zelf dus als iemand het ultieme recept heeft?

Gewone!

Ik ben dol op chocolade hoor, maar dan zonder kruidnoten erin. Die eet ik véél liever naturel.

Friese pepernoten van

de HEMA hmmm

Gewone!

Een kruidnoot hoort te smaken naar kruidnoot. Gewone dus. En dan later wel weer een stukje chocola.

Zoals hierboven al opgemerkt: kruidnoten zijn lekker, chocola is lekker, de combinatie is niet echt lekker (nou ja, als ik snaaihonger heb eet ik ze ook wel natuurlijk, maar het geheel is minder dan de som der delen, za'kmaarzegge)

Groeten,

Temet

Doe mij maar pepernoten

gewoon die taaie waar je lekker op kan kauwen.

Kruidnoten, hm, chocoladekruidnoten helemaal hm. Doe me dan maar dikke speculaas met amandelen, veel lekkerder!

Mamvantwee

Mamvantwee

11-11-2011 om 19:01

O mjammie, die kikkers en muizen!

Die vind ik juist zoooo lekker...al van kinds af aan.

Groet, Mamvantwee

Monet

Monet

12-11-2011 om 08:53

Geen chocopepernoten en mamvantwee...

Ik kom naast je zitten, neem een reusachtige zak kikkers en muizen mee, en dan gaan we ons tocht te buiten!!!!
Ik zal hier even iets verklappen...........
Vroegahh........toen ik nog een klein monetje was, ging ik altijd midden in de nacht naar beneden als we die avond onze schoenen hadden gezet. Ik ruilde dan de inhoud van mijn schoen met de kikkers en muizen van de andere 3 Als we dan 's ochtends beneden kwamen had ik alleen muizen en kikkers, de anderen hadden strooigoed
En nooit, echt nooit hebben mijn ouders iets laten merken!!!

Abbie

Abbie

12-11-2011 om 12:33

Ongeveer

Een beetje schattend is het hier ook ongeveer gelijk. Ik ben dol op brokken speculaas, kruidnoten, gevulde speculaas en die harde zoete balletjes en lettertjes uit het strooigoed. De rest van het sintsnoepgoed vind ik minder, vooral borstplaat, heel weeig. Wel vind ik het lastig om speculaas te vinden met een echt lekkere speculaaskruidensmaak. We bakken tegenwoordig zelf nog wel eens kruidnoten, die zijn lekkerder.

Abbie

"en die harde zoete balletjes en lettertjes uit het strooigoed."

Bestaan die nog? Vroeger zat dat er inderdaad altijd tussen. En van die nepsigaartjes van hetzelfde spul.

Ik moest er weer aan denken omdat het St Maarten was, en in mijn kindertijd kreeg je dan heel veel strooigoed (doen ze helemaal niet meer, valt mij op). Die harde dingetjes bleven bij mij altijd heel lang liggen. Het allerlangste bleven trouwens de klassieke pepernoten liggen, die harde brokken kreeg ik amper weg...

Ach, nostalgie ...

groeten,

Temet

Ik kan ze niet vinden

die harde zoete balletjes en letters. In de zakken van het Kruidvat zit dan zo'n klein petieterig zakje met harde dingetjes, maar ik wil een grote zak. En ach ja, die sigaartjes met aan 2 kanten een punt, bruin met wit en een rood streepje.

Letters

Bedoelen jullie die rechthoekjes met een letter/cijfer erop? Die zitten in het strooigoed dat we voor school bij de Sligro hebben gekocht (merk Smikkelbeer), ze verkochten ook zakken met alleen die dingen, maar daar weet ik het merk niet meer van.
Voor de statistieken, ik heb liever kruidnootjes met chocolade en de kinderen ook. Zoon eet het liefst de pure, ik het liefst de witte en de melkchocolade lusten we allebei, dus zo'n zak komt wel op

Thursday Next

Thursday Next

14-11-2011 om 12:49

Kikkers, muizen, letters...

Kikkers en muizen, heeeeerlijk! Ik kom bij jullie zitten, Monet en mamvantwee. Jammer alleen dat je er zooo misselijk van kunt worden.
Die letters hadden we hier ook in het strooigoed, merk Belga van de Boni, in een puntzak. Ik vind het overigens maar raar om het snoepgoed apart te doen van de kruidnoten, het hoort juist bij elkaar en elkaars smaak aan te nemen. Als je het zelf mixt is het toch anders.
Oh en voor de statistieken: ik vind zowel gewone ans chocolade kruidnoten heerlijk, en al het andere sinterklaassnoep ook!

Abbie

Abbie

14-11-2011 om 14:22

Apart

Volgens mij kun je die balletjes en lettertjes alleen in strooigoed krijgen, niet apart, helaas. Die sigaretten kan ik mij herinneren maar ik heb ze al heel lang niet meet gezien. Misschien al wel 20 jaar niet meer.
En dat heb ik nou ook, waarom zit het snoep tegenwoordig in een apart zakje bij het strooigoed. Anders trekt de snoepsmaak zo lekker door de kruidnoten. Jammer.

Tirza G.

Tirza G.

14-11-2011 om 21:13

Mengen

Je moet het zelf mengen, als ze dat in de zak doen worden de kruidnoten oudbakken.

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.