Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tihama

Tihama

07-01-2012 om 12:07

Kruidenpotjes: waar laat ik ze?

Ik heb mijn nieuwe keuken nu ruim 1,5 jaar. Nog met dank aan de vele tips hier, kan ik zeggen dat hij volmaakt is. Er is niets waarvan ik nu zeg: dat had ik anders moeten doen.

Er is alleen nog steeds 1 open puntje: mijn kruiden. Ik had bedacht dat ik de potjes liggend in een la zou doen. Ik had bij sommige merken daar een mooi systeem voor gezien, maar ja, dat hoorde bij die keuken. Ik heb ze nu in bakjes op elkaar gestapeld in een grote la, maar dat wordt steeds een bende. Zoek ik me suf. Gisteren heb ik opgeruimd en ik bleek van diverse smaken meerdere potjes te hebben: steeds gekocht als ik dacht dat het blijkbaar op was.....

Dus ik ben nu op zoek naar een systeem waarmee ik de potjes plat kan leggen in een la en ze niet wegrollen. Ikea heeft iets dat bruikbaar is, maar ja, dan moet ik naar Ikea. Ik heb er ook geen probleem mee om bijv. nieuwe potjes te kopen die dan weer ergens inpassen.

Heeft iemand een tip?

Tihama

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sancy

Sancy

07-01-2012 om 13:29

Tihama

rofl!

Inge M

Inge M

07-01-2012 om 13:41

Hoekranden in la

Ik heb hoekranden gekocht (zie voor voorbeeld: http://romus.be/product.php?pro_id=921 )bij de bouwmarkt. Die van het voorbeeld zijn voor een trap maar ik heb ze in het klein.
Die randen plak of leg je in een lage lade. Bij mijn la kunnen er 4 rijen achter elkaar in.
De potjes worden er zo opgelegd dat ze een beetje schuin omhoog liggen.

Guinevere

Guinevere

07-01-2012 om 14:00

Rechtop

En als je ze nu eens rechtop in de la doet, en bovenop een klein stickertje met de inhoud?

mix

mix

07-01-2012 om 14:21

Hier

1 bovenkastje in de keuken vol met plastic ópen mandjes in dezelfde maat en daar de kruiden in. Na verloop van tijd weet je zo het juiste mandje te pakken. Simpel op te ruimen, schoon te maken. Soms haal ik er tijdens het koken een mandje uit als ik diverse kruiden nodig heb en na het gebruiken zet ik het hele mandje weer terug.
bv 1 mandje met sauskruiden, 1 mandje met zout, peper, kerrie, paprikapoeder enz, beetje de standaarddingen.
Desnoods plak je een etiket op het mandje met welke kruiden erin zitten, dan lees je het zo af.

ik kocht ze bij xenos, had tevoren de maten van het kastje even opgenomen en passen er hier 2 naast elkaar op 1 plank met de korte kant naar voren

Tihama

Tihama

07-01-2012 om 15:12

Reactie

Rechtop gaat niet: daar is de la net te laag voor. Tenminste: bij de potjes van de appie die ik nu heb. Ik heb ook al overwogen om op zoek te gaan naar potjes die een paar mm minder hoog zijn.

Ik denk dat de optie van Inge het slimste is: ik heb nu in alle laden mooie houten verdeelbakken, zoiets op maat maken in deze la lijkt me wel mooi. Ik had namelijk al wel een la gereserveerd voor deze potjes

En zulke hoeklatjes liggen vast wel ergens op zolder. Hoef ik niet eens de deur uit.

Ik heb geen bovenkastjes, dus die optie is er niet. Hoewel: aan de andere poot van de U heb ik wel bovenkastjes, maar indelingstechnisch wil ik mijn kruiden naast of onder de kookplaat hebben.

Ik ga dus voor de latjes. Dankjullie wel.

Enne,Sancy: wat is er nou zo grappig))

Tihama

Sancy

Sancy

07-01-2012 om 15:37

Lijkt me duidelijk

Je hebt vast wel een evaluatiemoment in je keukenbeleidscyclus ingebouwd waarbij op basis van dit puntje de protocollen aangepast kunnen worden?

bibi63

bibi63

07-01-2012 om 15:45

Bij ons

Ik heb een kruidenrekje aan de binnenkant van een keukenkast. De plankjes zitten niet direct tegen de keukenkast aan, dus de deur kan gewoon dicht. Misschien een 'toevalligheid' bij ons, maar wellicht kun je kijken of dat bij jou ook past.
Gr. Bibi

Tihama

Tihama

07-01-2012 om 17:24

Woehahaha

management bullshit bingo

Ik moest er wel om lachen, hoor. Ik weet dat ik achterlijk veel tijd en energie gestoken heb in het ontwerpen van mijn traumküche. Ik weet ook dat normale mensen dit niet doen. Het is dan ook wel een enorm genot dat het zich uitbetaalt.

Het leuke is trouwens dat ik de kennis die ik heb opgedaan over keukenapparatuur (energie) nu voor mijn werk kan gebruiken. Dus eigenlijk kan ik die uren met terugwerkende kracht aftrekken van de belasting als zijnde studie. Je brengt me op ideeën

Tihama

Sancy

Sancy

07-01-2012 om 17:58

Daarom

"Ik moest er wel om lachen, hoor. Ik weet dat ik achterlijk veel tijd en energie gestoken heb in het ontwerpen van mijn traumküche."
En ik heb genoten van de grondigheid waarmee e dat deed. Vandaar ook dat ik rollend over de grond lag. Ik heb dan ook nooit stil gestaan bij de inhoud van al je prachtige keukenkastjes

Tihama

Tihama

07-01-2012 om 23:00

Hoezo?

"En ik heb genoten van de grondigheid waarmee e dat deed. "

Iedereen belt toch de keukenfabriek om te informeren naar de exacte samenstelling van de kastdeurtjes? En het is toch normaal om uit te zoeken welke scharnieren van welk fabrikaat door welke keukenfabrikant met welke garantietermijn toegepast worden?
Toch?

Tihama

Sancy

Sancy

07-01-2012 om 23:07

Ja toch

en iedereen zal evenzogoed alle industriële en andersoortige spuiterijen benaderen om de meest strakke lak op de kastjes en deuren te krijgen.

Tihama

Tihama

07-01-2012 om 23:10

Hahahaha

gt

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.