Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kringen in zwarte broek na wassen

Dag allen,

Ik heb een tweetal broeken die altijd 'viezig' uit de was komen. Er zitten dan witte kringen of strepen in. Na wat boenen met een vochtig washandje gaat het wel weg (maar is zo'n gedoe 's ochtends)

Het zijn twee gewone zwarte broeken (dus geen spijkerstof), beetje gladde stof. Ik was ze op 40 graden met vloeibaar wasmiddel voor de zwarte was. (strijken doe ik overigens niet; strijkijzer uitsluitend aangekocht voor de strijkkralen)

Weet iemand hoe dit komt, en nog beter, hoe ik dit kan voorkomen?

Groetjes,

LindaJ

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier ook

het zijn volgens mij sopresten...... ik zou ook weleens willen weten hoe je het voorkomt. Wellicht minder sop gebruiken ofzo. Ik weet het niet

Margriet*

Margriet*

09-11-2012 om 19:18

Herkenbaar

1. geen vloeibaar wasmiddel gebruiken
2. niet teveel wasmiddel gebruiken
3. maschine niet te vol stoppen

Als ik me aan een van bovengenoemde punten niet houd heb ik het ook.

Brianna F

Brianna F

09-11-2012 om 20:33

4. In het laatste spoelwater azijn doen

Thursday Next

Thursday Next

09-11-2012 om 23:15

5. af en toe heet (80 - 90gr)wassen.
Het is waarschijnlijk vetluis, zoek daar maar eens op...

Donkere kleding binnenstebuiten wassen (en strijken voor de liefhebbers)

Nee is sop

Ik heb het ook en wel op 1 blouse van oudste, ook een zwarte. Op andere kleding nooit! Volgens mij heeft het ook te maken met de samenstelling van de stof. Ik heb zelf een zwarte broek van katoen, daar heb ik het nooit mee.
Volgens mij is het het donker in combinatie met de stof die 't 'm doet.
Wat helpt:
Niet teveel waspoeder of wasmiddel.
Binnenste buiten.
Niet teveel was in de machine.
En de truc die ik meestal toepas:
1 extra spoelbeurt, kan ook als je de helft er b.v. al uithaalt en die helemaal zonder waspoeder/wasmiddel.
Ik doe het als volgt, ik haal de helft eruit (wat maar voor het grijpen ligt en het liefste dan niet de donkerste kleding) doe dat in de droger alvast (droger moet altijd 2 keer, inhoud wasmachine is groter dan inhoud droger bij ons), zet droger aan en wasmachine op spoelen. Als de droger klaar is met de eerste keer is de extra spoelbeurt ook klaar. Dan dus 2de keer erin
Dat gaat goed.
En ik vind het ook wel net zo'n fris idee.
Beter dan dat er nog wat sop opzit.
groeten albana

LindaJ

LindaJ

11-11-2012 om 18:49 Topicstarter

Stof, sop en dergelijke

Veel van de dingen deed ik al hoor, zoals bv binnenste buiten, niet veel wasmiddel. En ik dacht dat je juist vloeibaar wasmiddel moest gebruiken omdat dit de minste sopresten nalaat.

Maar ik ga zeker eens een extra spoelbeurt proberen.

En de wasmachine eens op 90graden laten draaien om schoon te krijgen. Maar ik denk zeker ook dat het de soort stof is, want ik heb het niet op alle zwarte kleren. Alleen die broeken dus..

Dank voor jullie tips!

Groet, Linda

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.