Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Krijtstiften links

Ik wil graag die teksten op borden gaan proberen te zetten maar ik ben links. Dat gaf bij calligraferen toen wel problemen. Is dat bij die stiften ook? Inheb op het werk wel de hele dunne geprobeerd maar daarbij kan ik niet goed zien of de dikke lijnen aan de goede kant van de letter komen zeg maar. Weet iemand dit?

Hier

Ik heb van die stiften in huis en lijkt me dat ze voor links en rechts hetzelde schrijven. De punt is helemaal recht en rond. Gekocht bij Bruna.

Snertstiften

Ze drogen razendsnel dus je kan ze als linkshandige best gebruiken denk ik, het is droog voordat je er met je hand overheen gaat. Langzaam schrijven dus.

Ik ga vanmiddag mijn deur die ik als krijtbord gebruik overschilderen, ik heb er met een Hema-krijtstift op geschreven maar het gaat er echt niet meer af.

skik

Skik

Wij hebben houten bordjes (voor het weekmenu) met krijtverf erop. Toen ik daar 1 of 2 keer op had geschreven kreeg ik het ook niet meer weg. Nu heb ik krijtbordfolie op de bordjes geplakt en werkt het perfect. Dus krijtbordverf en stiften lijkt geen geweldige combi.......jammer!

Knutselkei

Knutselkei

30-10-2016 om 08:43 Topicstarter

Die ronde

Die gaan wel inderdaad want een permanent stift lukt ook goed. Ik vroeg me af of die rechthoekige blokstiften wel gaan? Ik hoef er niet perse overheen te wrijven dat kan ik wel redelijk voorkomen als ik erg oplet dat ik m'n hand goed draai. Waar ik met kalligraferen tegenaan liep was dat waar de dunne kant moest komen ik dan vaak een dikke lijn kreeg.

Knutselkei

Knutselkei

30-10-2016 om 08:45 Topicstarter

Skik snertstiften

eeeh... t is wel de bedoeling dat het van de raam weer af gaat die pak ik dus maar niet

stifter

stifter

31-10-2016 om 22:09

kwaliteit

Ik ken de kwaliteit van de Hema en Bruna stiften niet, maar stiften van de merken Securit en Illumigraph zijn prima en goed te verwijderen met een natte doek met wat afwasmiddel. Ik schrijf en teken al jaren de krijtborden en ramen van een restaurant ermee, ook thuis versier ik een raam ermee met feestdagen. Als je de stiften met een ronde punt hebt maakt het niet uit of je links of rechts bent, je houdt je handen niet op het raam, dus uitvegen gebeurt niet.

Juno

Juno

31-10-2016 om 22:24

Gaat prima

Een calligrafeerpen hou je precies andersom vast, met een stift heb je dat probleem niet omdat deze symmetrisch is.. Ik schrijf regelmatig met stiften met een beitelpunt en heb prachtig dunne ophalen en zwaardere neerhalen.
Tip voor als je met merkstift ergens hebt geschreven wat niet moest: met een whiteboardstift er over en je kan het wegvegen. Wondersponsje van de Action is ook geweldig.

Knutselkei

Knutselkei

01-11-2016 om 13:33 Topicstarter

Dank je Juno

Dat bedoelde ik. Ik ga ze halen, de stiften.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.