Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kras op zonnebril

ik heb mijn zonnebril laten vallen tijdens een bezoekje aan een waterval. Volgens de opticien moet er gewoon een nieuw glas in want zo'n kras krijg je er niet uit.

Nieuw glas is 90 euro ;-( en de bril is nog niet zo oud. Iemand nog een briljant idee ?

Ik zelf zat te denken om morgen even de werkplaats van de kunstacademie waar ik werk in te lopen en te kijken of ik hem kan polijsten in de kunststof werkplaats.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

26-09-2011 om 12:05

Op sterkte?

Als hij op sterkte is lijkt me dat de sterkte kan veranderen als je eraan gaat slijpen (glas wordt dan dunner). Als het normaal glas is, zou je het kunnen proberen. Meestal zitten er echter kunststof glazen met een coating in, dus dan wordt het er niet beter op als je gaat slijpen.

Manda Rijn

Manda Rijn

26-09-2011 om 12:49 Topicstarter

Oh ja

er zit zo'n coating uv oid op. He bah, nou ja dan maar nog even zo en dan volgend jaar nieuwe glazen ivm sterkte verandering.

balen.

Als die coating beschadigd is

loopt je oog gevaar, denk daarom. Als je geen zonnebril draagt vernauwen je pupillen, daarmee beschermt je oog zichzelf tegen de straling. Zet je een zonnebril op dan blijft je pupil open en kan de straling zo je oog in, tenzij er zo'n filter zit dus. Rondlopen met een beschadigde zonnebril is dus altijd af te raden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.