Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Krabton?

Ik zag laatst een krabton staan: een rond geval zo'n kleine meter hoog, bekleed met spul waar katten aan kunnen krabben en met een aantal openingen waar de katten in kunnen slapen. Wie heeft daar ervaring mee ? Ik vond ze niet goedkoop: wil liever geen kat in de zak kopen .

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

19-11-2010 om 15:28

Dat is afwachten

Sommige katten zijn er dol op, anderen bekijken het ding niet eens, is mijn ervaring. Niks zo onvoorspelbaar als een kat..

Philou

Philou

20-11-2010 om 12:26 Topicstarter

Dan toch

maar kijken naar een 2de handsje.. bedankt voor de info

Fiorucci

Fiorucci

20-11-2010 om 13:12

Judith

Maak die dan wel goed schoon, let goed op, ik ging er eens een ophalen, en die zat zo vol vlooieneitjes, ik heb bedankt voor de eer....

Philou

Philou

21-11-2010 om 08:34 Topicstarter

Hmmm

Ok, 2dehands geschrapt! Liever geen vlooiennesten in huis

Wij hebben hem

en onze kat gebruikt hem vooral om in te klimmen en te spelen (ze is niet zo groot), maar slaapt er niet in. Ze vindt het erg leuk om haar speelgoed erin te verstoppen en dan er weer uit proberen te vissen, en soms verstoppen we er snoepjes in, dat vindt ze ook heel leuk. Maar het is waar: je weet van te voren niet wat een kat leuk vindt, ik begrijp nog steeds niet waarom de onze het ene speelgoedmuisje zo goed als verslindt en de ander links laat liggen.

Je kunt het interessanter maken

Door ook een flesje catnip te kopen en erop te sprayen.
Mijn katten klimmen er wel bij omhoog, liggen er ook altijd heerlijk bovenop te slapen maar in de holletjes gaan ze nooit. Mijn schoot ligt toch lekkerder (voor alle 5).

Fiorucci

Fiorucci

22-11-2010 om 12:10

Klopt pinda

Maar ook daarbij geldt: de ene kat wordt lyrisch van catnip, de ander reageert er niet op.

Haha eigenwijze beesten zijn het toch

Ja klopt heb je ook weer gelijk in. Ik heb 5 katten en mijn Coons (3 stuks) vinden allemaal het catnip heerlijk. Mijn ene HTK vindt het helemaal geweldig en de andere kijkt er niet naar om.
Heerlijke eigenwijze beesten .

Fiorucci

Fiorucci

23-11-2010 om 10:48

Pinda

Oh hou op schei uit, ik heb vier katten,ben al weken bezig geweest om voer te vinden wat ze allemaal lusten, zonder dat er een de spuug of de diarree gaat, zonder dat ik failliet ga..

Haha fiorucci

En heb je iets gevonden? En wat geef je nu?
Tja, hier gaat er ongeveer 10 kilo + door in de maand.........

Fiorucci

Fiorucci

24-11-2010 om 10:17

Nu eten ze brokken van Prins, eigenlijk geef ik liever brokken met 80% vlees zonder graan,maar dan is het of heel,heel duur,of ze gaan er van spugen...vooral de siamees.
S'avonds krijgen ze natvoer van Smilla, dat bevat alleen vlees. En soms vlees of bijv. kippenhartjes.
Ik denk dat er hier een kilo of zes brokken doorgaat per maand.

Philou

Philou

29-11-2010 om 10:04 Topicstarter

Ik geef

Ja, duur voerL I/D van Hills.. omdat onze ene kat met hazenlip in zachte gehemelte weinig kan eten (als er astronautenvoeding voor katten was, had k dat gekocht). Daarbij heeft ze een gevoelig systeem dat snel van slag is. En dat gaat goed. Elke twee weken een nieuwe zak (heb 2 katten). Ik zoek alleen nog een betrouwbare en goedekope internetwinkel die dit heeft (en wil bezorgen, samen met kattengrit).

Main Coons, lijkt me geweldig! Net als de Noorse Boskat trouwens. Hier twee Heilige Birmanen.

Fiorucci

Fiorucci

29-11-2010 om 10:38

Tip

Kijk even op www.zooplus.nl
Zij bezorgen voer en grit, misschien hebben ze die hills ook.
Elke bestelling boven 19 euro wordt gratis thuisbezorgd.
Ik heb een siamees, en abessijn en twee 'gewone' katten.

Philou

Philou

29-11-2010 om 12:39 Topicstarter

Ah! zooplus

Sinds een paar weken dan. Das mooi! Bedankt. Ik ga daar eens bestellen.
Ik zit nog steeds te experimenteren met grit: welke gebruiken jullie?

Overigens leven jouw 5 katten nog in pais en vree met elkaar? Ik heb hier een soort berlijnse muur door het huis. Ze zijn vreselijk jaloers. Misschien komt dat ook omdat ze beiden mij als hun mens claimen . Rest van het gezin is ook dol op katten maar toch wat anders. Nu denk ik toch ook weer aan feliway te gebruiken. Maar of ze daar uiteindelijk ook zonder met elkaar goed overweg kunnen, geen idee. Ik heb een kat van 2 kg en eentje van 6 kg (is niet dik hoor, gewoon compacte kat) dus ja, 3x raden wie er altijd wint.

Fiorucci

Fiorucci

29-11-2010 om 12:55

Grit

Ik gebruik een heel fijn grit wat goed klontert, Odour Buster. We halen dat bij de dierenwinkel, ze hebben een spaarkaartactie, bij een volle kaart krijg ik een zak gratis.
De twee jongsten spelen graag samen, maar de twee oudsten worden er hondsmoe van. Vooral omdat de allerjongste, een grieks zwervertje, nogal schijt heeft aan alles en iedereen en geen zin heeft om rekening te houden met rangordes. We hopen dat hij binnenkort wat rustiger wordt, hij is vorige week geholpen...

Zooplus

Bevalt hier prima. En ik hoef zelf niet meer te sjouwen met de zware dozen grit en voer.
Qua grit gebruik ik Extreme Classic. Prima grit, goed klonterend. 1 nadeel: tis loeizwaar. Ik heb daarom ook een poosje houtkorrels (Cat's best) gebruikt. Beviel qua klonteren prima alleen had ik gigantische uitloop en mijn Coons hadden constant hun "broek" vol met hout.
En pais en vree? Ja meestal wel, behalve als 's avonds het licht uit gaat; dan verandert één van mijn HTK's in een klein monstertje. Maar goed, dat is inherent aan een groep. Bij mij bestaat de groep uit 2 gecastreerde HTK's, 2 open poezen en 1 open (jonge) kater.
Ik ken echter ook fokkers die een groep van 15 katten of meer hebben. En ook daar rommelt het natuurlijk wel eens.

Philou

Philou

30-11-2010 om 20:53 Topicstarter

Besteld!

Gisteren een fikse bestelling geplaatst bij Zooplus! Ben heel benieuwd. Inclusief krabton (voor katten van Sint). Houtkorrels beviel hier trouwens ook niet: enorm veel uitloop. Misschien is vochtige klei een optie, maar dat heb ik nog niet geprobeerd (nog nergens gevonden ook). Misschien verkoopt Zooplus ook wel klei en wat jij noemt wel.

Trouwens, ik zie dat ongeleide projectief van Fiorucci (ongecastreerde zwervertje) helemaal voor me. Geweldig . Kan me ook helemaal voorstellen hoe vermoeiend dat is, lol!

Hier is dat ook: 's nachts heerst er een andere verdeling van het huis dan overdag volgens hun eigen logica. Hier nog altijd 'kattenschaak' maar ook veel vechtpartijtjes.

Fiorucci

Fiorucci

01-12-2010 om 07:02

Pussycat

Gisteren om 22.00 was hij ontflipt naar zolder toe (onze katten komen niet boven)Meneer ging achter de schotten zitten, heerlijk onbereikbaar natuurlijk,zucht....voor we hem toch beneden hadden zeg....

Fiorucci

Fiorucci

01-12-2010 om 08:51

Sorry,was voor judith

Ik bedoel Judith..

Philou

Philou

01-12-2010 om 16:30 Topicstarter

Maakt niet uit puss^hfiorucci

Hehehe .

Ohja dat soort dingen haalt onze ex-kater hier ook uit. Er is maar een persoon die hem binnen of buiten mag laten, het liefst. 's Zomers als we hem roepen, komt hij aan gerend en vlak voor de deur 180 graden draaien en weg issie weer. Of op een onmogelijke plek gaan zitten, net buiten handbereik.. Maakt ze tegelijkertijd ook weer heel leuk en onweerstaanbaar.

Fiorucci

Fiorucci

01-12-2010 om 18:13

Oh absoluut!

Al vind ik ze in zo'n situatie minder charmant als het al 00.00 is..

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.